2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Okul Kaynakları ve Eşyalarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36, 37


2. Sınıf Hayat Bilgisi Okul Kaynakları ve Eşyalarım Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36-37


Soru : Elektrik ve su gibi kaynakları neden özenli kullanmalıyız?


Kısa Cevap : “Elektrik ve su gibi kaynakları neden özenli kullanmalıyız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Elektrik ve su gibi kaynakları özenli kullanmamızın birkaç nedeni vardır. Öncelikle, bu kaynaklar sınırlıdır ve doğal ortamda yeniden üretilmeleri zaman alabilir. Gereksiz kullanım, kaynakların tükenmesine ve çevresel sorunlara yol açabilir.

Elektrik ve suyun israfı, enerji ve su arıtma tesislerinin aşırı yüklenmesine neden olur ve bu da çevresel kirliliğe katkıda bulunur. Ayrıca, bu kaynakların tasarruflu kullanılması, enerji ve su maliyetlerini azaltır ve aile bütçesine katkıda bulunur. Sınırlı kaynakların sorumlu bir şekilde kullanılması, gelecek nesillerin de bu kaynaklardan yararlanabilmesi için önemlidir.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Soru : Okulda elektrik kesilirse ne gibi sorunlar yaşarız? Yazınız.


Kısa Cevap : “Okulda elektrik kesilirse ne gibi sorunlar yaÅŸarız? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda elektrik kesilirse, çeşitli sorunlarla karşılaşabiliriz. İlk olarak, sınıflardaki ışıklar sönük kalır, bu da öğrencilerin ve öğretmenlerin ders çalışmasını ve okumalarını zorlaştırır. Bilgisayarlar ve projeksiyon cihazları gibi teknolojik araçlar çalışmadığı için dijital kaynaklarla yapılan dersler aksar ve eğitim materyallerine erişim kısıtlanır.

Ayrıca, klima veya ısıtma sistemlerinin çalışmaması, sınıfların konforunu etkileyebilir ve sıcaklık koşulları öğrenciler için rahatsız edici olabilir. Elektrik kesintisi, okulun güvenliğini de etkileyebilir, çünkü acil durum ışıkları ve güvenlik sistemleri çalışmayabilir. Bu durum, ders programlarını ve okulun genel işleyişini aksatabilir.


Soru : Sınıf eşyalarını özensiz kullanan birine ne söylemek istersiniz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Sınıf eÅŸyalarını özensiz kullanan birine ne söylemek istersiniz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıf eşyalarını özenli kullanmak çok önemlidir çünkü bu eşyalar herkesin ortak kullanımında. Eşyaların zarar görmesi veya özensiz kullanılması, hem bizim hem de diğer öğrencilerin bu eşyaları kullanmasını zorlaştırabilir.

Lütfen eşyaları dikkatli ve nazik bir şekilde kullanarak, onların daha uzun süre sağlam kalmasını sağla. Böylece, sınıfımızdaki eşyaların durumu hepimiz için uygun ve verimli olur. Hep birlikte, sınıfımızın düzenini ve eşyaların ömrünü korumak için bu konuda hassasiyet göstermeliyiz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Soru : Okul eşyaları konuşsalardı senin için ne derlerdi? Aşağıdaki ifadeleri konuşma balonlarından uygun olanına yazalım.


1. Benden bir şey aldığında düzenli olarak yerine koyar.


Cevap : “Her ÅŸey yerli yerinde, kullanıp yerine koymayı unutmuyor.”


2. Beni temiz tutar.


Cevap : “Beni her zaman temiz ve düzenli tutar.”


3. Beni okuduktan sonra dolaptaki yerime götürür.


Cevap : “Okuduktan sonra beni dikkatlice dolabımdaki yerine koyar.”


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


4. Beni dikkatlice açar kapatır. 


Cevap : “Beni her zaman dikkatlice açıp kapatır, zarar vermekten kaçınır.”


5. Kapağımı kapalı tutar. 


Cevap : “Kapağımı kapalı tutar, böylece içindekiler dağılmaz.”


6. Tebeşirlerimi gerekli olduğu zaman kullanır.


Cevap : “TebeÅŸirlerimi sadece gerekli olduÄŸunda kullanır, israf etmez.”


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Sınıfımızda ve okulumuzda bazı sorunlar yaşıyoruz. Yaşadığımız sorunları aşağıdaki listede bulabilirsin.


Bu sorunları birer karta yazarak arkadaşlarına dağıt. Onlardan çözüm önerilerini bu
kartlara yazmalarını iste. Yazılan önerilerden en uygun olanını sen de yan sayfadaki kartlarıma yaz. Şimdiden teşekkür ederim.

SORUNLARIMIZ

1. Okul panosundaki resimlerin yırtılması.
2. Kapıların çarparak kapatılması.
3. Defterlerden kâğıt kopartılarak yerlere atılması.
4. Tuvaletlerde muslukların açık bırakılması.
5. Sınıfın içi aydınlık olduğu hâlde lambaların açılması.
6. Sıvı sabunların gereğinden fazla kullanılması.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


1. sorunun çözümü :

Cevap :

“Okul panosundaki resimlerin yırtılmasını önlemek için, resimleri dikkatli bir ÅŸekilde asmalı ve panoda ÅŸiddetli hareketlerden kaçınmalıyız. Ayrıca, resimlerin korunması için plastik koruyucular kullanılabilir.”


2. sorunun çözümü :

Cevap :

“Kapıların çarparak kapanmasını önlemek için kapı kollarına yavaşça kapanmalarını saÄŸlayan yumuÅŸak kapama aparatları takılabilir veya kapıların kapanma hızını kontrol eden mekanizmalar kullanılabilir.”


3. sorunun çözümü :

Cevap :

“Defterlerden kâğıt kopartılmasını ve yerlere atılmasını önlemek için, defterleri düzgün kullanmayı ve kâğıtları koparmadan önce dikkatli olmayı teÅŸvik eden kurallar koyabiliriz. Ayrıca, kâğıtları doÄŸru yere atmak için sınıfta bir atık kutusu saÄŸlanabilir.”


4. sorunun çözümü :

Cevap :

“Tuvaletlerde muslukların açık bırakılmasını önlemek için, muslukların otomatik kapanmasını saÄŸlayan sistemler kurulabilir ve her kullanımdan sonra muslukların kapatılması için hatırlatıcı notlar asılabilir.”


5. sorunun çözümü :

Cevap :

“Sınıfın içi aydınlık olduÄŸu hâlde lambaların açılmasını önlemek için, lambaların kullanımı için bir kontrol listesi oluÅŸturulabilir ve lamba kapalı olduÄŸunda açılmaması için sınıfta bir hatırlatıcı bulundurulabilir.”


6. sorunun çözümü :

Cevap :

“Sıvı sabunların gereÄŸinden fazla kullanılmasını önlemek için, sabun dispenserlerine dozaj ayarları yapılabilir ve sabun kullanımı konusunda sınıfta bilgilendirici notlar asılabilir.”



 

Our Score