2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173

2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Uzunluk Modelleri Oluşturma Metni Cevapları Sayfa 171, 172, 173


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Uzunluk Modelleri Oluşturma Metni Cevapları


2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173


1) Hazırladığınız şeritlerle aşağıdaki görsellerin uzunluklarını ölçünüz. Ölçme sonuçlarınızı noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Diş fırçası 3 şerit uzunluğundadır.
  • Diş fırçası 17 cm uzunluğundadır.
  • Kalem 2 şerit uzunluğundadır.
  • Kalem  12 cm uzunluğundadır.

Kâğıt parçaları ile yaptığınız hangi ölçme sonucu daha fazla çıktı? Nedenini açıklayınız.


Cevap :

  • Dış fırçası, kalemden daha uzun olduğu için diş fırçası çıkmıştır.

Şimdi de kestiğiniz şeritlerle tabloda verilenleri ölçünüz. Kaç cm uzunlukta olduklarını bulup noktalı yere yazınız.


Cevap :

  • Kitap kapağının uzun kenarı4 şerit  21 cm
  • Suluğun boyu = 4 şerit  20 cm

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 172 Cevapları


2) Silginizi aşağıdaki kareli alan üzerinde başlangıç noktasına koyunuz. Bitiş noktasını işaretleyiniz. Bu işlemi kareli alan boyunca tekrarlayarak bir sayı doğrusu oluşturunuz. 


Cevap :

  • Sayı doğrusu çiziniz.

3) Şeridin ilk birimini cetvelinizdeki 0 ile hizalayınız. Şerit üzerindeki birimlerin cetvel üzerinde hangi sayıya denk geldiğini bulunuz. Bu sayıları birimlerin üzerine yazınız. 


Cevap :

  • 0 – 13 arasında bir sayı doğrusu çiziniz.

4) Aşağıdaki sayı doğrusunu inceleyiniz. Sayı doğrusu üzerindeki sayılar ile cetveliniz üzerindeki sayılar arasında nasıl bir ilişki vardır? Yazınız. 


Cevap :

  • Aynı uzunluktadır.

2. Sınıf Matematik Meb Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 173 Cevapları


5) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların önündeki kutuya “D”, yanlış olanların önündeki kutuya “Y” yazınız.


Cevap :

  • ( Doğru ) Cetvel kullanarak sayı doğrusu oluşturabiliriz.
  • ( Yanlış ) Cetvelde sayı aralıkları ikişer santimetredir.
  • ( Doğru ) Sayı doğrusunda sayılar eşit aralıklarla sıralanır.
  • ( Doğru ) Standart olan ve olmayan ölçme birimleriyle sayı doğrusu oluşturulabilir.
  • ( Yanlış ) Çeşitli birimler kullanarak sayı doğrusu oluşturamayız.

6) Aşağıdaki sözcük avında uzunluk ölçme ile ilgili kavramlar verilmiştir. Bu kavramları bulup boyayınız ve noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

“2. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Sayfa 171-172-173 Cevapları”


 

Our Score