3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 126-127-128 TUNA Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 126, 127, 128


3. Sınıf Matematik Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 126-127-128


1. “Zeliha’nın 2 kalemi vardır. Okan ise Zeliha’nın kalem sayısının üç katı kadar kaleme sahiptir. Okan’ın kaç kalemi vardır?”


a. Bu problemin çözümünde ikişer kalemden oluşan 3 gruptan söz edilebilir mi? Açıklayınız.


Cevap : Okan’ın ikişer kalemden oluşan 3 grup kalemi vardır.


b. Bu problem üç gruptan oluşan kalemlerle mi ilgilidir? Açıklayınız.


Cevap : Okan’ın içinde ikişer kalem olan üç grup kalemi vardır.


c. Okan’ın kaç kalemi olduğunu gösteren ifadeyi yazınız.


Cevap : 2 x 3 =6


ç. Bu problemde “üç katı kadar” iki grup arasındaki ilişkiyi ifade etmek için kullanılabilir mi? Açıklayınız.


Cevap : Okan’ın Zeliha’dan üç katı daha fazla kalemi vardır.


2. Yüzlük tablodan yararlanarak çarpım tablosu yapınız. 2 x 7 , 3 x 5 , 4 x 6 , 5 x 4 , 6 x 8 , 7 x 3 , 8 x 9 , 9 x 2 , 10 x 4 işlemlerinin sonuçlarını tabloda işaretleyiniz. Sonuçları nasıl bulduğunuzu açıklayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 126-127-128 TUNA Yayınları”

3. Aşağıdaki çarpma işlemlerinin sonucunu bulunuz. 


Cevap :

  • a. 152
  • b. 315
  • c. 325
  • ç. 800
  • d. 768
  • e. 856

4. Aşağıdaki çarpma işlemlerini kısa yoldan yapınız. 


Cevap :

  • a. 20
  • b. 40
  • c. 510
  • ç. 840
  • d. 300
  • e. 400
  • f. 700

5. 2 x 5 işleminin sonucunu bulunuz. Bu işlemi birinci çarpanı 1 artırarak yapınız. Bulduğunuz sonuç ile ilk sonucu karşılaştırınız. Çarpma işleminin sonucunun nasıl değiştiğini açıklayınız.


Cevap :

  •  2 x 5 = 10
  • 3 x 5 = 15
  • Çarpma işleminin sonucu 5 artar.

6. 2 x 6 işleminin sonucunu bulunuz. Bu işlemi ikinci çarpanı 1 azaltarak yapınız. Bulduğunuz sonuç ile ilk sonucu karşılaştırınız. Çarpma işleminin sonucunun nasıl değiştiğini açıklayınız.


Cevap :

  • 2 x 6 = 12
  • 2 x 5 = 10
  • Çarpma işleminin sonucu 2 azalır.

3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 127 Cevapları


7. Bir okulda 25 sınıf ve her sınıfta 24 sıra vardır. Bu okulda kaç sıra vardır? 


Cevap : B Şıkkı


8. Bir gösteri salonunda 12 sıra ve her sırada 30 koltuk vardır. Bu salona okul mevcudu 304 olan bir okulun öğrencileri geldiğinde kaç koltuk boş kalır?


Cevap : A Şıkkı


9. Bir çiçekçi, dükkânındaki güllerle her birinde 12 gül olacak şekilde 25 demet yaptı. Geriye 2 gül kaldığına göre bu çiçekçide kaç gül vardı?


Cevap : B Şıkkı


10. “Bir otoparkta 15 sıra vardır. Her sıraya 20 araç park edebilir.” Yukarıdaki bilgilerle çarpma işlemi gerektiren bir problem kurunuz.


Problem = İstanbul’da bir otoparkta içerisinde 15 sıra var. Bu otoparkta her sıraya 20 araç park edebilmektedir. Otopark tam dolu olduğuna göre kaç araç gerekmektedir?

Çözüm =

  • 15 x 20 = 300 araç vardır.

11. Kitap toplama kampanyasına katılan 5 öğrenci toplam 45 kitap getirdi. Öğrenciler aynı sayıda kitap getirdiğine göre her öğrenci kaç kitap getirmiştir?


Cevap : C Şıkkı


12. 16 ÷ 8 işleminin sonucunu sayı doğrusu kullanarak bulunuz. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 126-127-128 TUNA Yayınları”

13. Aşağıdaki bölme işlemlerine devam edilip edilmeyeceğini belirleyiniz. 


Cevap :

  • a. Devam edilir.
  • b. Devam edilmez.

14. Aşağıdaki bölme işlemlerini yapınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 127 Cevapları”

3. Sınıf Matematik TUNA Yayınları Kitabı Sayfa 128 Cevapları


15. Aşağıdaki bölme işlemlerini kısa yoldan yapınız. 


Cevap :

  • a. 1
  • b. 2

16. Aşağıdaki bölme işlemlerinde bölünen, bölen, bölüm ve kalanı belirleyiniz. Bu terimler arasındaki ilişkiyi kullanarak işlemlerin doğru yapılıp yapılmadığını kontrol ediniz.


Cevap : 16) Bölünen = Bölen x Bölüm + Kalan

  • a. Bölünen = 3
  • Bölen = 3
  • Bölüm = 27
  • Kalan = 1
  • 3 x 27 = 81
  • 81 + 1 = 82
  • işlem doğru  yapılmıştır.

  • b. Bölünen = 74
  • Bölen = 4
  • Bölüm = 18
  • Kalan = 2
  • 4 x 18 = 72
  • 72 + 2 = 74
  • işlem doğru  yapılmıştır.

  • c. Bölünen = 63
  • Bölen = 5
  • Bölüm = 12
  • Kalan = 3
  • 3 x 27 = 60
  • 81 + 1 = 63
  • işlem doğru yapılmıştır.

17. Bir öğrenci, 62’yi 5’e böldüğünde bölümü 12 ve kalanı 2 bulmuştur. Bu öğrencinin işlemi doğru yapıp yapmadığını bölünen, bölen, bölüm ve kalan arasındaki ilişkiyi kullanarak kontrol ediniz.


Cevap :

  • Bölünen = Bölen x Bölüm + Kalan
  • 5 x 12 = 60
  • 60+2 = 62
  • işlem doğru yapılmıştır.

18. Manav İbrahim Amca, birinde 15 kg, diğerinde 13 kg patates olan iki çuvaldaki patatesleri karıştırıp her birinde 4 kg olacak şekilde torbalara koydu. İbrahim Amca kaç torba kullanmıştır?


Cevap : A Şıkkı


19. Sınıfımızı süslemek için 40 tane balon getirdik. Balonların 4 tanesi patladı. Kalan balonları 6 gruba ayırdık. Her grupta kaç balon olur?


Cevap : B Şıkkı


20. “Arif Bey, bahçesinden sabah 35 kg, öğleden sonra ise 25 kg portakal topladı. Topladığı portakalları 6 çuvala eşit miktarlarda koydu.” 

Yukarıdaki bilgileri kullanarak bir problem kurunuz.


Problem :

Arif Bey, bahçesinden 35 kg, öğleden sonra ise 25 kg portakal toplamıştır. Topladığı portakalları 6 çuval içerisine eşit miktarda doldurmak istiyor. Buna göre her çuvala kaç kg portakal doldurması gerekmektedir?

Çözüm :

  • 35 + 25 = 60
  • 60 ÷ 6 =10


 

Our Score