3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21-22 MEB Yayınları
3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
3. Sınıf Matematik Kitabı Üç Basamaklı Doğal Sayılar Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 14-15-16-17-18-19-20-21-22
Soru : Aşağıdaki görseli inceleyelim. Görseldeki kitap, boncuk, kalem ve çerçeveleri sayalım. Doğal sayılar ile ilgili daha önce öğrendiklerimizi hatırlayalım. Bu varlıkların sayılarında kaç tane onluk ve birlik olduğunu düşünelim.
Cevap :
- 3 onluk ve 3 birlik boncuk vardır.
- 6 birlik kalem vardır.
ETKİNLİK
Araç Gereç: 1 kavanoz fasulye, 10 adet plastik bardak, 1 adet plastik tabak
• Bardakların her birine 10 adet fasulye koyunuz.
• Fasulye ile doldurduğunuz bardakları yan yana diziniz.
• Bardaktaki fasulyeleri onar sayınız.
• Kaça kadar saydınız?
• Kaç tane onluk saydınız?
• Bardaklardaki fasulyeleri tabağa boşaltarak hepsini bir araya getiriniz.
• Tabağınızda toplam kaç fasulye oldu?
• Bir arada bulunan bu fasulyeleri nasıl adlandırırsınız?
Cevap :
- 10-10-10 olarak 30 tane fasulyeye saydık.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
1. Aşağıdaki taban bloklarıyla verilen modelleri inceleyelim. Modellerin ifade ettiği yüzlükleri, onlukları, birlikleri ve bunların ifade ettiği sayıyı yazalım.
Cevap :
- 2 yüzlük + 4 onluk + 2 birlik
Sayı = 242
2. Aşağıdaki sayıların önlerindeki kutulara, okunuşu doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazalım.
Cevap :
- ( Yanlış ) 245 yüz kırk beş
- ( Doğru ) 623 altı yüz yirmi üç
- ( Doğru ) 916 dokuz yüz on altı
- ( Yanlış ) 105 yüz elli
- ( Doğru ) 357 üç yüz elli yedi
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
3. Aşağıdaki tabloda yüzlük, onluk ve birlik olarak verilen sayıları ve sayıların okunuşlarını yazalım.
Cevap :
3 yüzlük + 2 onluk + 6 birlik
Sayı : 326
Okunuşu : üç yüz yirmi altı
6 yüzlük + 8 onluk
Sayı : 680
Okunuşu : altı yüz seksen
4 yüzlük + 1 onluk + 3 birlik
Sayı : 413
Okunuşu : dört yüz on üç
4. Aşağıdaki taban bloklarını verilen sayı kadar boyayalım.
Cevap :
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
ETKİNLİK
Araç Gereç: Renkli A4 kâğıtları, makas, yapıştırıcı
• Aşağıda verilen örneği dikkatlice inceleyiniz.
• Renkli kâğıtlara yirmişer tane 100, 10 ve 1 sayılarını yazarak kağıtları kesiniz.
• Tabloda verilen sayıların 100’lük, 10’luk ve 1’liklerini örnekteki gibi yapıştırınız.
• Defterinize benzer tablolar çiziniz ve çizdiğiniz tabloya sayılar yazınız.
• Kendi yazdığınız sayıların da basamak değerlerini örnekteki gibi yapıştırınız.
Cevap :
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları
1. Aşağıdaki tabloda 263 sayısı ile ilgili istenenleri boş bırakılan yerlere yazalım.
Cevap :
2. Aşağıdaki sayıların basamak adlarını ve basamak değerlerini yazalım.
Cevap :
3. 518 sayısına göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.
Cevap :
- 5 rakamının basamak değeri kaçtır? = 500
- 8 rakamının basamak değeri kaçtır? = 8
- 1 rakamının bulunduğu basamağın adı nedir? = 10
- Sayının okunuşu nasıldır? = Beş yüz on sekiz
4. Aşağıdaki cümlelerde 307 sayısının basamak adları ve basamak değerleri ile ilgili bilgiler verilmiştir. Buna göre önlerindeki kutulara doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazalım.
Cevap :
- (Doğru ) 3 rakamının basamak değeri 300’dür.
- ( Yanlış ) 7 rakamının basamak değeri 70’tir.
- (Doğru ) 0 rakamının bulunduğu basamağın adı onlar basamağıdır.
- ( Yanlış ) Sayının okunuşu “üç yüz yetmiş”tir
3 basamaklı doğal sayıları incelediğimiz zaman ve okunuşlarını öğrendiğimiz zaman öncelikle yüzler basamağı onlar basamağı ve birler basamağından oluşan üç basamaklı sayıları incelemek bu basamaklarla ilgili toplama ve çıkarma işlemi yapmak ayrı bu basamakların basamak değerleri neler olduğunu öğrenmek matematik dersi gibi şekilde dinlemekten matematik ödevini iyi bir şekilde yapmaktan geçmektedir. 3 basamaklı doğal sayılarla ilgili birçok bilgi ve cevabı öğrenerek hızlı bir şekilde matematik dersinizi yapmak istiyorsanız Forum sınıf kitabı sitesine muhakkak bize ziyaret ederek buradaki bilgi ve cevaplardan faydalanmanızı tavsiye ediyorum çünkü buradaki bilgi ve cevapları sayesinde ben de matematik dersinde hem başarılı bir öğrenci olduk hem de matematik dersinin daha aktif fazla bir şekilde yapan bir öğrenci olduğunu söyleyebilirim.