3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 34-35 MEB Yayınları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayı Örüntüleri Metni Cevapları Sayfa 34, 35
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayı Örüntüleri Metni Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 34-35
Soru : Yandaki balığı inceleyelim. Balığın pullarının dizilişi ile ilgili dikkatinizi çeken bir şey var mı? Düşünelim.
Cevap :
- 1 – 3 – 5 – 7 olarak 2’şer ritmik bir örüntü vardır.
ETKİNLİK
Araç Gereç: Oyun hamuru, 5 adet ince pipet, yüzük makarna
• Oyun hamurunuzdan ceviz büyüklüğünde 5 adet top oluşturunuz.
• Bu topların her birine bir adet pipet batırarak pipetlerin dik durmasını sağlayınız.
• Birinci pipete 4 adet yüzük makarna diziniz.
• Sonraki pipetlere makarnaları dörder arttırarak dizmeye devam ediniz. Bu şekilde sayı örüntünüzü tamamlayınız.
• Farklı makarna sayıları ile buna benzer sayı dizilimleri oluşturunuz.
• Dizilimlerdeki makarna sayılarını defterinize not etmeyi unutmayınız.
• Dizdiğiniz makarna sayıları ile ilgili ne söyleyebilirsiniz?
Cevap :
- 4 – 8 – 12 – 16 – 20 – 24 olarak bir ritmik örüntü meydana gelir.
- Bu etkinlikte diğer sayılarla arkadaşlarınızla ritmik örüntü oluşturabilirsiniz.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
1. Aşağıdaki sayı örüntülerini kuralına göre genişletelim.
Cevap :
- 2 – 6 – 10 – 14 – 18 – 22 – 26
- 34 – 37 – 40 – 43 – 46 – 49 – 52
- 187 – 185 – 183 – 181 – 179 – 177 – 175
2. Aşağıdaki sayı örüntüsünün modellemesini inceleyelim. Modellemeyi örüntüye uygun şekilde genişletelim.
3. Aşağıdaki örüntüde boş bırakılan yerlere kuralına uygun şekilde sayılar yazalım.
Cevap :
4. Kuralını belirleyerek bir sayı örüntüsü oluşturalım. Bu örüntüyü modelle göstererek defterimize çizelim.
Cevap :
3 sınıf matematik ders kitabınızda yer alan ödevimizde sayı örüntülerinin birbiri ardınca tekrar eden sayıların dizilişlerini ve örneklerini yukarıdaki verilen bilgilerle inceleyerek öğrendim. Tıpkı diğer örüntülerde olduğu gibi sayı örüntüsünde de takip eden ve birbirinin ardı sıra olan örüntülerin sayıların birbirini takip etmesi ve devam etmesini sağlayan örüntüleri inceleyerek bu konu hakkında bilgi sahibi olduk ve matematik dersimizi bu şekilde bitirdik. Vermiş olduğunuz bilgi ve cevaplar için teşekkür ediyorum.