3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 57-58-59-60-61-62 MEB Yayınları
3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 57, 58, 59, 60, 61, 62
3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 57-58-59-60-61-62
1. Aşağıdaki sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap :
- 571 : Beş yüz yetmiş bir
- 642 : Altı yüz kırk iki
- 453 : Dört yüz elli üç
- 909 : Dokuz yüz dokuz
- 856 : Sekiz yüz elli altı
- 123 : Yüz yirmi üç
2. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde “yüz on dört” sayısının rakamla yazılışı doğru verilmiştir?
Cevap :
A) 104 B) 144 C) 114
3. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 605 sayısının okunuşu doğru verilmiştir?
Cevap :
A) Altı yüz on beş B) Altı yüz beş C) Altı yüz elli
4. Aşağıdaki sayıların basamak adlarını noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
- 9 = Birler basamağı
- 7 =Onlar basamağı
- 9 = Yüzler basamağı
- 6 = Birler basamağı
- 3 =Onlar basamağı
- 7 = Yüzler basamağı
5. Aşağıdaki sayıların basamak değerlerini noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
- 9 = 900
- 2 = 20
- 5 = 5
- 8 = 800
- 4 = 40
- 0 = 0
6. Aşağıdaki ileriye ritmik saymalarda bulunan boşluklara uygun sayıları yazınız.
Cevap :
456, 457, 458, 459 ,460 , 461, 462 , 463
718, 728, 738 , 748 , 758, 768 , 778, 788, 798
275, 375 , 475, 575 , 675 , 775 , 875, 975
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
7. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 447 sayısı en yakın onluğuna yuvarlanmıştır?
Cevap :
A) 450 B) 445 C) 400
8. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde 736 sayısı en yakın yüzlüğüne yuvarlanmıştır?
Cevap :
A) 800 B) 750 C) 700
9. Aşağıdaki sayıları karşılaştırınız ve ”>”, “<”, “=” sembollerini kullanarak sıralayınız.
Cevap :
Küçükten büyüğe sıralayınız.
- 89 < 109 < 400 < 675 < 816
- 49 < 256 = 256 < 575 < 618
Büyükten küçüğe sıralayınız.
- 772 > 760 > 600 > 171 > 88
- 613 > 542 = 542 > 300 > 75
10. Aşağıdaki ileriye ritmik saymaları kutular bitene kadar tamamlayınız.
Cevap :
- a) 8, 14, 20, 26, 38, 44, 50, 56
- b) 10, 17, 24, 38, 45, 52, 66
- c) 13, 21, 29, 37, 53, 61, 69, 77
- ç) 17, 26, 44, 53, 62, 80, 89
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
11. Aşağıdaki sayı örüntülerini kuralına göre genişletiniz.
Cevap :
- 25, 31, 37, 43
- 110, 118, 126, 134
- 29, 22, 15, 8
12. Aşağıdaki kutuya kuralını belirleyerek bir sayı örüntüsü oluşturunuz. Oluşturduğunuz örüntüyü modelleyiniz.
Cevap :
- 3 – 6 – 9 – 12 – 15
13. Aşağıdaki sayılardan tek olanları A, çift olanları B kutusuna yazınız.
Cevap :
- A) 75, 919, 47, 603, 751
- B) 856, 248, 312, 414, 570
14. 274 361 342 193
• Yukarıdaki sayılardan tek olanları toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
• Yukarıdaki sayılardan çift olanları toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
• Yukarıdakilerden seçtiğiniz bir tek ve bir çift sayıyı toplayınız. Sonucun tek mi çift mi olduğunu yanına yazınız.
Cevap :
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
15. Aşağıdaki sayıları Romen rakamları ile yazınız.
Cevap :
- 9 : IX
- 14: XIV
- 6: VI
- 11: XI
- 19: XIX
- 4: IV
16. Aşağıdaki Romen rakamlarının sayı değerlerini yazınız.
Cevap :
- XX: 20
- XIII: 13
- II : 2
- XII: 12
- XV : 15
- XVII: 17
17. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap :
- 449,
- 558,
- 871,
- 429,
- 951
- 795,
- 872,
- 911,
- 527,
- 906
18. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız. Her iki toplama işleminde sonuçların değişip değişmediğini yandaki kutulara işaretleyiniz.
Cevap :
- 339, 339 (x) Değişmedi
- 841, 841 (x) Değişmedi
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları
19. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap :
- 438,
- 107,
- 131,
- 404,
- 410
- 379,
- 264,
- 394,
- 667,
- 317
- 655
- 114
- 147
- 379
20. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. İşlemleri yaparken kullandığınız yöntemleri noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları
BULMACA
1. Tarihte Romalıların kullandığı, günümüzde de yüzyıl adları vb. yerlerde kullanılan rakamların adı.
2. On birimden, on parçadan oluşan.
3. Yüz birimden, yüz parçadan oluşan.
4. Aynı miktarda olan sayı ve nesneleri göstermek için kullanılan işaret.
5. Sayıları birbirine ekleyip bulma işlemi.
6. Doğal sayılarda her bir basamakta bulunan rakamın aldığı değer.
7. İki ve daha fazla olan sayıdan büyük olanı göstermek için kullanılan işaret.
8. Matematikte toplama işareti.
9. İki ve daha fazla sayıdan küçük olanı göstermek için kullanılan işaret.
10. Bir sayıdan başka bir sayıyı eksiltme işlemi.
Cevap :
Ünite değerlendirme sorularını yaparken Forum sınıf kitabı sitesinin bilgi ve cevaplarından faydalanabilirsiniz. 3 basamaklı sayıların okunuşlarını nasıl olduğunu merak ediyorsanız yukarıdaki bilgi ve cevaplardan faydalanabilirsiniz. Ayrıca toplama işlemi yaparken çıkarma işlemi yaparken çarpma ve bölme işlemi yaparken yukarıdaki bilgi ve cevaplardan hızlı bir şekilde faydalanabilirsiniz. Ünite değerlendirme sorularını yapabilmek için her zaman Bu sayfadaki bilgi ve cevaplardan faydalanıyor buradaki bilgilerle hızlı bir şekilde ödev yapabiliyorum. Sizler de bu siteyi tercih ederek ödevlerinizi hemen yapabilirsiniz.