3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 82-83-84-85 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Şekil Grafiği, Nesne Grafiği, Çetele Tablosu ve Sıklık Tablosu  Metni Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85 


3. Sınıf Matematik Kitabı Şekil Grafiği, Nesne Grafiği, Çetele Tablosu ve Sıklık Tablosu Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 82-83-84-85


Leyla Hanım, dükkânı için çiçek siparişi vermek ister. Bunun için öncelikle dükkânındaki çiçekleri sayar. Hangi tür çiçekten kaçar tane ihtiyacı olduğunu belirler. 

Soru : Leyla Hanım ihtiyacı olan çiçek sayılarını toptancıya “düzenli ve anlaşılır bir şekilde” nasıl ifade edebilir? Düşünelim.


Cevap :

Tablo ve grafik yapılarak ifade edebiliriz.


ETKİNLİK


• Sınıfınızdaki arkadaşlarınıza aşağıdaki tabloda bulunan yemeklerden en çok hangisini sevdiklerini sorunuz.
• Aldığınız cevapları bir kâğıda not ediniz.
• Bu notlardan yararlanarak hangi yemeği kaç kişinin sevdiğini belirleyiniz.
• Hangi yemeği kaç kişinin sevdiğini karşılarına yazınız.
• Verilerin tablo hâlinde düzenlenmesi ne gibi kolaylıklar sağlar?
• Bu etkinliği sevilen renkler, tutulan futbol takımları gibi farklı alanlarda da uygulayabilirsiniz.


Cevap :

Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınıza sorular sorarak tabloyu doldurabilir ve sıklık tablosunu oluşturabilirsiniz.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


Soru : Yukarıdaki şekil grafiğine göre aşağıdaki çetele ve sıklık tablolarını dolduralım.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 82-83-84 MEB Yayınları”

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Soru : Aşağıdaki boşlukları oluşturduğumuz sıklık tablosundaki bilgilerden yararlanarak dolduralım.


Cevap :

  • a) Kümeste 16 tane tavuk vardır.
  • b) Kümeste 8 tane hindi vardır.
  • c) Kümeste 12 tane kaz vardır.
  • ç) Kümeste en çok tavuk vardır.
  • d) Kümeste en az hindi vardır.
  • e) Kümeste toplam 36 hayvan vardır.
  • f) Kümesteki hindi ile kaz sayıları arasında 4 fark vardır


 

Our Score