4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 39-40-41 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Tema Okuma Kültürü Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 39, 40, 41


4. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Tema Okuma Kültürü Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 39-40-41


“Okumak tutkulu bir eylemdir. Bir öyküyü yalnızca kafanızla değil, aynı zamanda tüm bedeninizle, hislerinizle ve ruhunuzla okursanız, tıpkı dans ederken ya da müzik dinlerken olduğu gibi, işte o zaman okuduğunuz öykü sizinle bağ kurar. Söz sanatı, okuyucuyu kelimelerle anlatabileceğimizden öteye götürebilir. Keşke bir öykü okuduğumuzda bir mesaj aramak yerine, ”İşte yeni bir dünyaya açılan kapı: Orada ne bulacağım? diye düşünsek.” (…)

Yazma becerisini geliştirmek isteyen birinin masasında sözlükler olmalı. Sözcükleri etkin kullanmak yazıyı zenginleştirir. Ayrıca aynı anlama gelen birden fazla sözcük olabilir. Sözlük kullanarak bu sözcükler arasındaki küçük farklar öğrenilebilir ve yazıda anlamı tam verecek en uygun sözcük seçilebilir. Gitmek kelimesini başka nasıl ifade edebilirsiniz? Uzaklaşmak, ayrılmak… Başka?

Tuğba CAN


(1, 2, 3, 4, 5 ve 6. soruları metne göre cevaplayınız.) 


1. Okumak nedir?


Cevap :

Konuştuğumuz kelimeleri simgeleyen çizgileri harf olarak nitelendir. Bu çizgileri okuyarak anlamlı cümleler oluştururuz. Okuyarak hem konuşmamızı geliştirebilir hem de bilgili bireyler olabiliriz. Aynı zamanda okumak İslam dininin ilk emridir.


2. Öykü sizinle ne zaman bağ kurar?


Cevap :

Öyküyü tüm bedenimizle birlikte hissederek ruhumuzla bağ kurarak okursak öykü de bizimle bağ kurar.


3. Öyküyü nasıl okumalıyız?


Cevap :

Öyküyü tüm bedenimizle hislerimizle ruhumuzla okumalıyız.


4. Metinle ilgili iki soru yazıp cevaplayınız.


Soru : Metne göre gitmek ve size göre gitmek kelimesinin arasındaki anlam farkı nedir?

Cevap : Bana göre gitmek bir ortamdan başka ortama yol almak. Metne göre ise uzaklaşmak ayrılmak anlamına gelmektedir.


Soru : Güzel yazı yazmak isteyen bir kişinin masasında ne olmalıdır?

Cevap : Güzel yazı yazmak isteyen bir kişinin masasında sözlük olmalıdır.


5. Metne uygun başlıklar belirleyiniz.


Cevap :

Okumak ve Ruhumuz


6. Metnin konusunu ve ana fikrini belirleyiniz.


Cevap :

Metnin konusu : İyi bir okur olmak için neler yapılması gerektiğini anlatmaktadır.

Metnin ana fikri Bir metni okumanın ruhumuza işlemesidir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


7. a. Noktayı uygun yerlerde kullanınız. 


Cevap :

Koşu yarışında 1. geldim.

11.03.2009 tarihinde Denizli’de doğdum.

Prof. Dr. Gazi Yaşargil epilepsi ve beyin tümörünü kendi bulduğu yöntemlerle tedavi etmiştir.

Dersimiz 08.50’de başlıyor.


b. Virgülü uygun yerlerde kullanınız. 


Cevap :

Kitapçı, adamı çağırdı.

Kütüphanelerde kurslar, yarışmalar , etkinlikler de düzenlenir.

Sınıfa masa, sıra, dolap, getirildi.


8. Sembollerin anlamlarını yazınız. 


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 39-40-41 MEB Yayınları”

9. Sesteş (eş sesli) kelimeleri farklı anlamlarıyla birer cümlede kullanınız. 


Cevap :

bağ : Köydeki bağda olan üzümlerden pekmez yaptı.

bağ : Ayakkabı bağcığını sıkı bağlayamamıştı.


dik : Okula giderken dik bir yokuştan geçiyordu.

dik : Annemle birlikte çilek fidanları diktik.


ek : Öğretmeni konuyu ek bir kaynaktan da araştırmasını istedi.

ek : Anneannemin diktiği incir ağacı hala incir veriyordu.


10. Paragrafları ait olduğu bölümle eşleştiriniz.


Cevap :

(Giriş) = Herkesin ilgi duyduğu bir meslek vardır. Benimki de yazarlık.

(Gelişme) = İlerde iyi bir yazar olmak için çok okumam gerektiğini biliyorum. Bunun için kütüphaneye üye oldum. Kütüphaneden ilgi duyduğum konularla ilgili kitaplara ulaşabiliyorum. Yazma becerimi geliştirmek için ise günlük tutuyorum.

(Sonuç) =  Sözün kısası yazarlık hayalimi gerçekleştirmek için ilk adımları atıyorum.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


11. “Konuşan Kitap” metni ile aşağıdaki metni tür bakımından karşılaştırınız. 


Cevap :

KONUŞAN KİTAP

Tür: Bilgilendirici Metin

KİTAPLAR

Tür: Şiir


12. Cümlelerde yer alan gerçek ifadelerin başına “G”, hayal ürünü ifadelerin başına “H” yazınız. 


Cevap :

  •  (H) Can sıkıntısı sobeleyemez kimseyi, İçine saklanınca bir kitabın.
  •  (H) O renksiz ve resimsiz bir kitaptı.
  • (G) İyi şiirler duygularımıza hitap eder.
  • (G) Kitaplarda not aldığınız kısımlar size ışık tutar.
  •  (H) Okuduğunuz öykü sizinle bağ kurar.
  • (G) Aynı anlama gelen birden fazla sözcük olabilir.

13. Kelimelerden hangisinin eş anlamlısı yoktur? 


Cevap :

a. ozan b. öykü c. dize d. kitap


14. Grafik bir okulda düzenlenen müzik kurslarının ders saatlerini gösteriyor. Buna göre en fazla tercih edilen iki kurs hangileridir?


Cevap :

a. gitar-keman
b. flüt-saz
c. keman-saz
d. piyano-saz



 

Our Score