4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Tema Milli Mücadele ve Atatürk Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71


4. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Tema Milli Mücadele ve Atatürk Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71


ATATÜRK’ÜN METOTLU ÇALIŞMASI 

Atatürk, metotlu ve disiplinli çalışırdı. Bir işe karar verince önce konuyu arkadaşları ile tartışır, fikirlerini alırdı. Sonunda en iyi ve etkili olanı seçer, uygulardı. Hiçbir zaman boş sözler söylemez ve söyletmezdi. Gerçekçiydi. (…)

Akşam yemeklerden sonra başlayan sohbetleri sabaha kadar sürerdi. Bu sohbetlerde din, dil, yurt ve dünya sorunları, tarih ve bilimsel konular konuşulur ve tartışılırdı.

Masa başı toplantılarında başkalarının fikirlerini öğrenme, kendi düşüncelerini de yayma fırsatı bulurdu. Atatürk, bilimi ve akılcılığı her şeyin üstünde tutardı. Bütün çalışmalarını bir plan ve program dahilinde yürütürdü. Neyin yapılıp, yapılmayacağını iyice düşünür, karar verdiğini de mutlaka yapardı. (…)

Niyazi TAN (Kısaltılmıştır.)


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


(1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metne göre cevaplayınız.) 


1. Atatürk, nasıl çalışırdı?


Cevap :

Atatürk, metotlu ve disiplinli çalışırdı.


2. Atatürk, bir işe karar vermeden önce ne yapardı?


Cevap :

Atatürk, bir işe karar vermeden önce, arkadaşları ile tartışıp fikirlerini alırdı.


3. Atatürk, arkadaşlarıyla hangi konularda sohbet eder ve tartışırdı?


Cevap :

Atatürk, Din, dil, yurt ve dünya sorunları, tarih ve bilimsel konularda sohbet eder ve tartışırdı.


4. Atatürk, neleri her şeyin üstünde tutardı?


Cevap :

Atatürk, Bilimi ve akılcılığı her şeyin üstünde tutardı.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


5. “Atatürk’ ün Metotlu Çalışması” adlı metnin konusunu ve ana fikrini belirleyerek yazınız.


Cevap :

Atatürk’ ün Metotlu Çalışması metnin konusu : Atatürk’ün çalışma sistemi

Atatürk’ ün Metotlu Çalışması ana fikri : Mustafa Kemal Atatürk gibi bilime ve akılcılığa önem veren, bir karar almadan önce bilgi alışverişinde bulunan, insanların fikirlerini alarak başarıya ulaşabiliriz.


6. Verilen kelimelerin eş anlamlılarını yazınız. 


Cevap :

metot = yöntem

dilek =  istek

öğretmen =  muallim

ihtiyaç =  gereksinim


7. Verilen deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz. 


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


8. Yazım ve noktalama işaretleri açısından doğru olan cümlelerin başına ( D ), yanlış olan cümlelerin başına ( Y ) yazınız. 


Cevap :

( Doğru ) Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK 1881’de doğdu.

( Yanlış ) Atatürk’ün okuduğu kitaplar Anıtkabir Atatürk ve kurtuluş savaşı müzesi’nde sergilenmektedir.

(Doğrusu: Atatürk’ün okuduğu kitaplar Anıtkabir Atatürk ve Kurtuluş Savaşı Müzesi’nde sergilenmektedir.)

( Doğru )  Uzaya Türk adını Atatürk kapsülüyle yazdınız mı?

( Yanlış ) Yunanlılar izmirden sonra aydın ve nazilliyi de işgal etmişlerdi.

(Doğrusu: Yunanlılar İzmir‘den sonra Aydın ve Nazilli‘yi de işgal etmişlerdi.)

( Doğru )  Sabırsızlıkla sordum: Atatürk’ü ne zaman anlatacaksın?


9. Cümlelerde zıt anlamı olan kelimelerin altını çiziniz. Zıt anlamlılarını verilen boşluklara yazınız. 


Cevap :

1. Savaş çıkacağını söylediler. =  barış

2. Kısa zaman önce sokaklardan askerler geçmeye başladı. =  uzun – sonra

3. Ordular! İlk hedefiniz Akdeniz’dir, ileri! =  son – geri

4. Dün güzel bir tören yaptık. = çirkin 


10. Cümlelerin hangisinde zıt anlamlı sözcükler bir arada kullanılmıştır? 


Cevap :

a. “Ev alma komşu al” der atalarımız.
b. Kırmızı eteğimi, al gömleğimi giydim.
c. Az veren candan çok veren maldan verir.
d. İşbölümü yaparsak bu işi kolayca bitirebiliriz.



 

Our Score