4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24 ATA Yayıncılık
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Hareketleri Sonucunda Neler Gerçekleşir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Hareketleri Sonucunda Neler Gerçekleşir? Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24
Deney Yapalım Hareketli Dünya’mız
• Sınıfımızda lambayı ve perdeyi kapatarak karanlık bir ortam oluşturalım.
• El fenerini resimdeki gibi destek çubuğu ile sabitleyelim ve yakalım. Fener ışığının model üzerine düşmesini sağlayalım.
• Dünya modelini kendi etrafında döndürelim. Bunu yaparken bir arkadaşımızdan yardım isteyelim.
• Dünya modeli kendi etrafında dönerken hangi kısımlarının ışık alıp hangi kısımlarının ışık almadığını gözlemleyelim.
Soru : • Dünya modelinin el fenerine dönük olan tarafı ile diğer tarafının farkı nedir?
Cevap :
Dünya modelinin el fenerine dönük olan kısmı gündüzü, karanlık olan kısmı ise geceyi ifade eder.
Soru : • El feneri neyi temsil etmektedir?
Cevap :
El feneri güneşi temsil etmektedir.
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Soru : Aşağıdaki ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okunu takip ederek doğru çıkışa ulaşalım.
Cevap :
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 23-24” (ATA Yayıncılık) genellikle aşağıdaki konuları içerir:
Canlıların Çevre ile Etkileşimi
1. Canlıların Çevre ile Etkileşimi: Bu sayfalarda, canlıların çevreleriyle nasıl etkileşimde bulunduğu ele alınır. Öğrenciler, canlıların çevrelerine nasıl adapte olduklarını ve çevresel değişikliklere nasıl tepki verdiklerini öğrenirler. Örneğin, bitkilerin su ve ışık gibi çevresel faktörlere nasıl yanıt verdiği, hayvanların yaşam alanlarındaki değişikliklere nasıl uyum sağladıkları gibi konular işlenebilir.
2. Ekosistem ve Yaşam Alanları: Sayfa 23-24, ekosistemler ve yaşam alanları hakkında bilgi verebilir. Ekosistemlerdeki farklı canlıların birbirleriyle ve çevreleriyle nasıl bir ilişki içinde oldukları açıklanabilir. Bu, besin zinciri, habitatlar ve ekosistem dengesinin anlaşılmasına yardımcı olur.
3. Doğal Kaynaklar ve Koruma: Canlıların çevrelerinden nasıl yararlandıkları ve bu kaynakların korunması gerektiği hakkında bilgiler verilebilir. Doğal kaynakların korunmasının önemi ve insanların bu kaynakları nasıl sürdürülebilir bir şekilde kullanmaları gerektiği üzerinde durulabilir.
Bu sayfalarda genellikle çeşitli grafikler, çizimler ve örneklerle konuların daha iyi anlaşılmasını sağlamak amaçlanır. Öğrencilere, çevre bilinci kazandırmak ve canlıların çevresel etkileşimlerini anlamalarını desteklemek için bu bilgilerin işlenmesi önemlidir.