4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29 ATA Yayıncılık
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Proje Vakti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Proje Vakti Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30-31
Kitabımızdaki ünitelerde öğrendiğimiz bilgileri kullanarak bilimsel çalışma yapabilir, ürün tasarlayabilir ve projeler üretebiliriz. Böylece hem bilgilerimiz kalıcı hâle gelir hem de bilgileri problem çözme ve yeni fikirler üretmede kullanabiliriz. Ayrıca üreteceğimiz projeleri yıl sonunda okulumuzda açılacak olan bilim şenliklerinde sergileyebiliriz. Böylece yaptığımız çalışmalardan diğer arkadaşlarımızın da bilgi sahibi olmasını sağlamış oluruz.
“Bir problemi çözerken bilim insanı gibi mi çalışmalıyım, yoksa mühendis gibi mi?” Bu soruyu kendimize sorarak işe başlamalıyız. Bu soruya cevap verebilmek için bilim insanı ve mühendisin özelliklerini öğrenelim.
Merhabalar ben bir bilim insanıyım. Bizler; doğaya dair merak edilen konuları araştırmayı, deneysel çalışmalarda bilimsel ölçümler yapmayı ve araştırmalarla sonuca ulaşmayı severiz. Çalışırken önce problemi belirleriz, sonra o konu hakkında araştırma yaparız. Problemin çözümüne yönelik hipotez sunarız. Hipotez ne midir? Hipotez, problemin ya da sorunun çözümüne dair tahminimizdir. Ardından hipotezimizin doğruluğunu ispatlamak için çeşitli deney ve gözlemler yaparız. Deney sonuçlarına göre gerekirse hipotezimizi tekrar gözden geçiririz.
Soru : Peki, bilim insanının sahip olması gereken özellikler nelerdir? Tahmin edelim. Tahminlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap : Bilim insanları fiziksel ve matematiksel alanlarda çok başarılı olurlar.
Tüm alanlarda araştırmalar yaparlar.
Meraklı ve organizeyi iyi yapan insanlardır.
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
Biz mühendisler, günlük hayattaki problemlerin çözümü için kullanılan bir araç gerecin ya da sistemin tekrar tasarlanmasına yönelik çalışmalar yaparız. Problemi belirleyip problemle ilgili araştırma yaparak veri toplarız. Topladığımız verilerden yararlanarak en uygun tasarımı yaparız. Daha sonra tasarımımızı ürün hâline getiririz. Ancak ürünün ekonomik, kullanışlı ve estetik olmasına önem veririz.
Bir problemin çözümüne yönelik üretilecek projede izlenmesi gereken bazı adımlar vardır. Bu adımları öğrenelim. Daha sonra kendi projemizi yaparken bu adımları nasıl takip edebileceğimizi düşünelim.
1. Problemin Belirlenmesi
Problemin günlük hayatta kullanılan veya karşılaşılan araç, nesne veya sistemleri geliştirmeye; daha kullanışlı, daha ekonomik araçlar tasarlamaya yönelik olmasına dikkat etmeliyiz.
2. Araştırmanın Yapılması ve Gereksinimlerin Belirlenmesi
Bir araştırma ve geliştirme projesi için o alanda daha önce yapılan çalışmaları incelemeli ve araştırma verilerinden yola çıkarak problemin çözümünü planlamalıyız.
3. Çözüm Alternatiflerinin Üretilmesi ve En İyisinin Seçilmesi
Tasarım problemlerini çözmek için birden fazla yol olduğunu unutmayalım. Eğer sadece bir çözüme odaklanırsak daha iyi çözümler sunabilecek başka yolları gözden kaçırabiliriz. Bu yüzden problemin çözümü ile ilgili birden fazla çözüm yolu olabileceğini düşünerek hareket etmeliyiz.
Soru : Problemimizin çözümüne ait alternatifleri aşağıya yazalım.
Cevap : Bir problemi çözmek istiyorsak ilk başta problemin neden oluştuğunu öğrenmemiz en iyisi olacaktır.
Daha sonra ise problemin kaynağını çözmemiz gerekmektedir.
Daha sonra ise en iyi seçenekleri takip ederek hareket etmemiz gerekmektedir.
4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
4. Ürünün Tasarlanması ve Prototipinin Üretilmesi
Çözüm önerisinin ürün hâline gelebilmesi için öncelikle tasarım yapmamız gerekir. Tasarımını yaptığımız ürünün üretilmesi için ise gerekli malzemeleri temin etmeli ve ürünün üretim aşamalarını ayrıntılı olarak belirlemeliyiz.
Tasarımımızı yandaki boşluğa çizelim.
Cevap :
Bu kısmı kendiniz tasarımınıza göre yapmanız gerekmektedir.
5. Ürünün Test Edilmesi ve Sonuçların Raporlaştırılması
Proje sonucunda elde ettiğimiz veri ve gözlemleri paylaşmalıyız. Ürünün (maket/model/alet) tamamlandıktan sonra, okul içinde veya bilim şenliğinde sergilenebilmesi için yapım aşamalarının anlatıldığı bir rapor yazmalıyız.
Raporumuza ürün geliştirme aşamasında yaptığımız denemeler sonucunda elde ettiğimiz verileri ve gözlemleri kaydetmeliyiz. Eğer bu verileri kullanarak tablo ve grafik oluşturmamız gerekiyorsa bunları çizmeliyiz. Son olarak elde ettiğimiz verileri ve tasarladığımız ürünü değerlendirerek sonuca ulaşmalıyız.
Proje boyunca elde ettiğiniz verileri grafik hâline getirerek aşağıya çizelim.
Cevap :
Bu kısmı kendiniz tasarımınıza göre yapmanız gerekmektedir.
Proje boyunca elde ettiğimiz bilgileri, grafik çizimlerimizi ve ulaştığımız sonuçları rapor hâline getirip 202, 203 ve 204. sayfalarda verilen ölçek ve formları doldurup bu raporla birlikte öğretmenimize teslim etmeliyiz. Proje raporumuzda problemin hangi malzemeler kullanılarak çözüldüğünü, projemizin ne kadar zaman aldığını ve maliyetinin ne olduğunu proje raporuna yazmayı unutmamalıyız.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29” (ATA Yayıncılık), genellikle öğrencilerin temel fen bilgilerini geliştirmeye yönelik konuları içerir. Bu sayfalarda genellikle aşağıdaki konular yer alır:
Canlıların Temel Özellikleri: Bu sayfalarda, canlıların temel özellikleri ve bu özelliklerin canlıların hayatta kalma stratejileri üzerindeki etkileri ele alınabilir. Canlıların büyüme, üreme, hareket etme gibi özellikleri açıklanabilir.
Canlıların Çevre ile Etkileşimi: Canlıların yaşadığı çevre ve çevresel faktörler hakkında bilgiler verilir. Bu sayfalarda, canlıların çevresel koşullara nasıl uyum sağladığı, çevre değişikliklerine nasıl tepki verdiği üzerinde durulabilir.
Doğa ve Canlılar Arasındaki İlişki: Doğada canlıların birbirleriyle ve çevreleriyle nasıl bir ilişki içinde olduğu açıklanabilir. Ekosistemler, besin zinciri gibi kavramlar bu sayfalarda işlenebilir.
Gözlem ve Deneyler: Fen bilimleri derslerinde sıkça kullanılan gözlem ve deney yöntemleri, bu sayfalarda tanıtılabilir. Öğrencilerin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmeleri için çeşitli basit deneyler veya gözlem aktiviteleri sunulabilir.
Bu sayfalarda genellikle öğrencilere canlıların özelliklerini, çevre ile etkileşimlerini ve bilimsel gözlem yapma becerilerini öğretmeye yönelik çeşitli bilgiler ve aktiviteler yer alır. Öğrencilerin fen bilimleri konularında temel bilgi ve anlayışlarını güçlendirmek için bu konular önemlidir.