5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 107-108-109-110 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle Hesaplamalar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110


5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle Hesaplamalar Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 107-108-109-110


Ressamlar bir insan vücudu çizerken vücudu kesirlere ayırırlar. Bu işlem, çizilen parçaların uyumlu olup olmadığını kontrol etmelerinde ressamlara yardımcı olur. Örneğin kafa uzunluğunu toplam uzunluğun 1/8 ’i, kol
uzunluğunu toplam uzunluğun 3/8 ’ü, bacak uzunluğunu toplam uzunluğun 4/8 ’ü olarak çizerler.

Soru : Yukarıdaki ölçülere uygun olarak çizilen bir insan vücudunun uzunluğu 40 santimetre ise kafa, kol ve bacak uzunluklarının kaçar santimetre çizildiğini bulabilir misiniz?


Cevap :

  • 40 ÷ 8 = 5 santimetre = kafa
  • 40 ÷ 8 = 5 x 3 = 15 santimetre = kol uzunluğu
  • 40 ÷ 8 = 5 x 4 = 20 santimetre = bacak uzunluğu

Bu ölçüler bütün insanlar için geçerli olsaydı, 176 santimetre boyundaki bir kişinin kafa, kol ve bacak uzunluğu kaç santimetre olurdu?


Cevap :

  • 176 ÷ 8 = 22 santimetre = kafa
  • 176 ÷ 8 = 22 x 3 = 66 santimetre= kol
  • 176 ÷ 8 = 22 x 4 = 88 santimetre = bacak

Bunu Deneyelim Kaç Kare? 


Araç – Gereç: renkli kalemler
• Yandaki kareli kâğıdı yatay olarak dört eş parçaya ayırınız. Ayırdığınız parçalardan birindeki bütün kareleri boyayınız.
• Boyadığınız kısımdaki kare sayısını ve oluşan parçalardan boyalı olan parçayı ifade eden kesri tabloya yazınız.
• Yandaki kareli kâğıdı dikey olarak altı eş parçaya ayırınız. Ayırdığınız parçalardan üçündeki bütün kareleri boyayınız.
• Boyadığınız kısımdaki kare sayısını ve oluşan parçalardan boyalı olan parçayı ifade eden kesri tabloya yazınız.


Soru : Boyanan kare sayısı ile toplam kare sayısı arasında bir ilişki var mıdır? 


Cevap :

  • Boyanan kare sayıları payı, toplam kare sayıları da paydayı temsil eder.

Soru : Toplam kare sayısı ve boyalı parçayı ifade eden kesirden yola çıkarak boyanan kare sayısına ulaşabilir misiniz?


Cevap :

  • Evet ulaşabiliriz. Çünkü kesirdeki pay, boyalı olan kare sayısına eşit olacaktır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


Soru : Aslı parasının 3/10’ünü harçlık olarak verseydi kaç TL daha az harçlık vermiş olurdu?


Cevap :

  • Aslı’nın toplam parası 500 TL, 500 / 10 = 50 x 3 = 150 TL 200 – 150 = 50 TL daha az vermiş olurdu.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


1) Aşağıda verilen sayıların istenen kesir kadarını bulunuz. 


Cevap :

a) 39’un 2/3 ü = 39 ÷ 3 x 2 = 26

b) 150’nin 3/10 u = 150 ÷ 10 x 3 = 45


2) Tolga 50 sorunun sorulduğu bir sınavda soruların 1/5 ’ini yanlış cevaplamıştır. Tolga’nın kaç soruyu yanlış cevapladığını bulunuz.


Cevap :

  • 50 ÷ 5 x 1 = 10

3) 120 kg domatesin 3/8 ’ü satıldığında geriye kaç kilogram domates kalır? 


Cevap :

  • 120 ÷ 8 x 3 = 45
  • 120 – 45 = 75

4) 80 sayısının 5/8 ’ini yandaki gibi bulan bir öğrencinin çözümünde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

  • 80 ÷ 5 = 16
  • 80 ÷  8 = 10
  • 16 x 8 = 128
  • 10 x 5 = 50

5) Aşağıda basit kesir kadarı verilen çoklukların tamamını bulunuz. 


Cevap :

a) 5/6 ’i 75 olan sayı 75 x 6 = 450 =  450 ÷ 5 = 90

b) 3/7 ’ü 66 olan sayı 66 x 7 = 462 =  462 ÷ 3 = 154


6) Murat maaşının 3/11 ’ünü arkadaşına borç vermiştir. Borç verdiği miktar 900 TL olduğuna göre Murat’ın maaşı kaç TL’dir?


Cevap :

900 ÷ 3 = 300 TL 1 birimdir. ,

300 x 11 = 3.300 lira maaş alıyor


7) Bir bahçenin yarısı çiçek dikmek için ayrılmıştır. Çiçek dikmek için ayrılan kısmın 3/5 ’üne gül dikilmiştir. Gül dikili olan alan 630 metrekare olduğuna göre bahçenin tamamı kaç metrekaredir?


Cevap :

  • 3A ÷ 10 = 630
  • A÷ 10 = 210
  • A = 2100

8) Melek 320 sayfalık kitabının ilk hafta 3/10 ’ünü, ikinci hafta ise kalan sayfaların 1/4 ’ini okuyor. Buna göre Melek’in okumadığı sayfa sayısı kaçtır?


Cevap :

  • İlk hafta : 320 x 3 ÷ 10 = 96 sayfa
  • İkinci hafta : 320 – 96= 224
  • 224 x 1/4 = 56 sayfa
  • Okuduğu : 56 + 96= 152 sayfa
  • Okumadığı : 320 – 152= 168’dir.


 

Our Score