4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Türkçe Konuş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17


4. Sınıf Türkçe Kitabı Türkçe Konuş Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 MEB Yayınları”

1. Konuşurken ve yazarken Türkçe’yi doğru kullanmak için nelere dikkat etmeliyiz?


Kısa Cevap : “Konuşurken ve yazarken Türkçeyi doğru kullanmak için nelere dikkat etmeliyiz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her dilde olduğu gibi dilimizin hakkını verebilmek için konuşurken ve yazarken Türkçeyi doğru kullanmak çok önemlidir.

Bunun için dikkat etmemiz gereken bazı kurallar vardır.

Bu kuralardan bir tanesi Türkçe’nin gramer kurallarını öğrenmek ve yazım yanlışlarına dikkat ederek lafızlara çok dikkat etmektir.

Kelime hazinemizi arttırmalı ve birçok Eser okuyarak Türkçe kelimeleri öğrenmeliyiz.

Kelimelerin doğru manasını öğrenmeye çalışmalı kelimeleri yerli yerinde kullanmalıyız.

Konuşma hızımızı herkesin anlayabileceği şekilde ayarlamalı konuşurken vurgulama ve tonlama tekniklerine dikkat etmeliyiz.

Yazı yazdığımız zaman kelimeleri doğru hecelemeli ilk defa karşılaştığımız kelimeleri sözlükten bakarak araştırmalıyız.

Güzel bir dille yanlış Türkçe konuşan kişileri ikaz etmeli ve doğrusunu söylemeliyiz.

Sen onu ortamdaki yanlış Türkçe kullanımlarından uzak durmalı ve onların hayatımıza girmesine müsaade etmemeliyiz.

Edebi eserler okumalı ve bizler de kompozisyon gibi yazılar yazmalıyız. Yazdığımız bu eserleri büyüklerimize veya öğretmenimize göstererek yanlışlarımızı düzeltmesini talep etmeliyiz.

Yazı yazdığımız zaman uygun boyutlarda düzgün ve okunaklı yazmalıyız.

Konuştuğumuz zaman Yavaş yavaş, tane tane uygun ses tonunda ve düzgün ifadelerle konuşmalıyız.

Türkçe sözlük okumalı ve yabancı dillerden Türkçemize giren kelimeler yerine kendi dilimizdeki kelimeleri kullanmalıyız.

Dil bilgisi kurallarını öğrenmeliyiz.


2. Sizinle aynı dili konuşmayan biriyle nasıl anlaşırsınız? Tartışınız.


Kısa Cevap :  “Sizinle aynı dili konuşmayan biriyle nasıl anlaşırsınız? Tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dil, iki insanın anlaşabilmesi ve birbirini anlayabilmesi için en önemli unsurdur.

Bizimle aynı dili konuşmayan biriyle karşılaştığımız zaman onunla anlaşmamız oldukça güç olur.

Eğer elimizde akıllı telefonunuz varsa Google çeviri gibi çeviri yapacak İnternet sitelerinden yararlanabiliriz.

Böylelikle bizim söylediğimiz Türkçe kelimeleri onun diline çevirebilir ve anlaşmayı sağlayabiliriz.

Bu en iyi anlaşma şekli olacaktır.

Eğer böyle bir imkanımız yoksa jet filmliklerimizden o kişinin söylediğimiz şeye veya anlatmaya çalıştığımız şeye olumlu mu değil mi, onayladım onaylamadı mı anlayabiliriz.

Anlaşabilmek için semboller kullanabilir ve yüzüne bakarak duygularını gösterme şeklinden anlaşmaya çalışabiliriz.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : a, Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız. 


Cevap : 

Düstur Kelimesi

Tahmin: bir şey hakkındaki kurallar

Sözlük Anlamı: Genel kural.

Cümlem:

  1. Biraz bir sürü hareket etmek herkes açısından iyi olur.
  2. Bütün ilişkilerimde düsturlu olmaya çok önem veririm.
  3. Düstursuz konuşmaları herkesin canını sıkmıştı.
  4. Düstur kelimesi günümüzde çok fazla kullanılmayan kelimelerden bir tanesidir.
  5. Düstur kelimesinin manası genel kurallar manasını ifade eder.

Kuşak Kelimesi

Tahmin: nesil

Sözlük Anlamı:

1. isim Bele sarılan uzun ve enli kumaş
2. isim sağlamlığını artırmak için bir şeyin çevresine geçirilen ağaçtan veya metalden bağ.

3. isim, teknoloji Bir ürünün, bir aygıtın teknolojideki ve bilimdeki gelişmeye göre üretilen yeni biçimleri.
4. isim, gök bilimi Yeryüzünde veya herhangi bir gök cisminde belli şartları sağlayan bölge

5.atalar ve torunlar zincirinde halka

Cümlem:


Delil Kelimesi

Tahmin: kanıt

Sözlük Anlamı:

1. isim İnsanı aradığı gerçeğe ulaştırabilecek iz
2.kanıt
3. kılavuz

Cümlem:

  1. Polisler bütün delilleri incelenmiş ancak bir sonuca varamamışlardı.
  2. Delillerin hepsi yaşlı adamı gösteriyordu.
  3. Bu kadar delilden sonra onu söylediklerine inanmayacaksın değil mi?
  4. Bulmuş olduğu delil diğer bütün delilleri çürütmüş oldu.
  5. Daha kuvvetli deliller bulmalıyız.

Memba Kelimesi

Tahmin: kaynak noktası

Sözlük Anlamı:
1.kaynak
2. isim, mecaz Bir şeyin ilk olarak ortaya çıktığı yer

Cümlem:

  1. Suyun membasına ulaşmış kana kana içmişti.
  2. Bu derenin asıl membağını bulacağız.
  3. Menba kelimesi kaynak manasında kullanılıyor.
  4. Günümüzde memba kelimesi çok kullanılmayan kelimeler arasındadır.
  5. Bu ilimleri membağından almalısınız.

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları


2. Etkinlik


Soru : Soruları şiire göre cevaplayınız.


1, Şair, “Türkçe düşün, Türkçe konuş, Türkçe yaz” düsturunu kimden almıştır?


Cevap : 

Şair, “Türkçe düşün, Türkçe konuş , Türkçe yaz “düsturunu Atatürk’ten aldığını söylüyor.


2. Hangi duygular dil ile ifade edilmektedir?


Cevap : 

Üzülmek, sevinip çağlamak, kalpleri sevgi ile bağlamak gibi duygular dil ile ifade edilmektedir.


3, Türkçe ile tarih arasındaki ilişki nedir? 


Cevap : 

Türkçe ile tarih arasındaki ilişki dilin, tarihin delili ve kaynağı virgül kültürpınarını ve bu milletin ses bayrağı olmasıdır.


3. Etkinlik


Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.


Cevap : 

Şiirin konusu : Türkçemizi korumamız gerektiği ve önemi

Şiirin ana duygusu : Türkçe dilimiz


4. Etkinlik


Soru : Şiirde geçen “Bu dil bu milletin ses bayrağıdır.” dizesiyle şair ne anlatmak istemiştir?


Cevap : 

Şiirde geçen “Bu dil bu milletin ses bayrağıdır. ” dizesi ile şair, dilimizin bayrak kadar önemli olduğunu ve bizim için özgürlüğümüzün ifadesi olduğunu anlatmak istemiştir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz şiire uygun iki başlık belirleyerek yazınız.


Cevap : 

Türkçe Düşün, Türkçe Konuş

Türkçemiz


6. Etkinlik


Soru : Verilen cümlelerde koyu renkle belirtilen yabancı dillere ait kelimeleri Türkçeleriyle eşleştiriniz, Kelimelerin Türkçelerini cümle içinde kullanarak cümlelerinizi arkadaşlarınıza söyleyiniz.


Cevap : 

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 MEB Yayınları”

7. Etkinlik


Soru : Yabancı dillerden alınan kelimeler dilimizi olumsuz etkilemektedir. Türkçemizi bu olumsuz etkilerden korumak için neler yapmalıyız? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Kısa Cevap : “Türkçemizi bu olumsuz etkilerden korumak için neler yapmalıyız? Arkadaşlarınızla tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yabancı dillerden alınan kelimeler bütün dillerde olduğu gibi bizim dilimizde olumsuz etkilemektedir.

Bu zamanla Türkçe olan kelimelerin unutulmasına ve dilimizin uzlaşarak değerlerimiz yitirmemize sebep olabilir.

Zamanla okumuş olduğumuz tarihi ve edebi eserleri anlamamıza sebep olabilir.

Diline sahip çıkmak her vatandaşın bayrağına sahip çıkmak gibi görevidir.

Dilimizi yabancı dillerden gelen sözcüklerin zararlı etkilerinden korunmak için öncelikle yapmamız gereken toplum bilinci oluşturmak ve Türkçe kelimeler öğrenmektir.

Türkçe kelimelerin anlamlarını doğru öğrenmeli ve hayatımızı birçok alanda kullanmaya çalışmalıyız.

Yabancı kelimeler yerine Türkçe kelimeleri kullanmaya Özen göstermeliyiz.

Sıkılır edebi eserler okumalı Türkçemizi buna göre şekillendirmeliyiz.

Tabelalarda Türkçe ifadeler kullanılmalıdır.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : Noktanın kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.


Cevap : 

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 Cevapları”

9. Etkinlik


Soru : Verilen sözcükleri örnekteki gibi zıt anlamları ile eşleştiriniz.


Cevap : 

  1. Giriş = Çıkış
  2. Katı = Sıvı
  3. Önce =  Sonra
  4. Bayat = Taze
  5. Üretim = Tüketim

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


10. Etkinlik


Soru : Baş harfleri verilen dizeleri tamamlayarak bir şiir yazınız.


Kısa Cevap : “Türkçem Baş harfleri verilen dizeleri tamamlayarak bir şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Türkü Türk yapan değer
Ülkemizde Türkçedir
Razı olmaz ecdadım
Katkısı Türkçemizdir
Çeşit çeşittir içi
En kapsamlı dildendir
Milletin değeridir.


Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!


Soru : Mustafa Kemal Atatürk’ün yazdığı kitapları araştırınız. Araştırdığınız kitaplardan birini arkadaşlarınıza tanıtınız.


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal Atatürk’ün yazdığı kitapları araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk’ün yazdığı kitaplara örnekler şunlardır ;

1- Tâbiye Meselesinin Halli ve Emirlerin Sureti Tahririne Dair Nesayih

2- Takımın Muharebe Talimi (Almanca’dan çeviri – 1908)

3- Cumalı Ordugâhı – Süvari: Bölük, Alay, Liva Talim ve Manevraları (1909)

4- Tâbiye ve Tatbikat Seyahati (1911)

5- Bölüğün Muharebe Talimi (Almanca’dan çeviri – 1912)

6- Zabit ve Kumandan ile Hasbihal (1918)

7- Nutuk (1927)

8- Vatandaş İçin Medeni Bilgiler (Manevi kızı Afet İnan adıyla yayımlandı) (1930)

9- Geometri (isimsiz yayımlandı) (1937)


“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score