4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Kitaplar Ne işe Yarar? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


4. Sınıf Türkçe Kitabı Kitaplar Ne işe Yarar? Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35



1. Kitapların hayal gücümüze katkıları ne olabilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.


Kısa Cevap : “Kitapların hayal gücümüze katkıları ne olabilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir insanın hayal gücünün gelişebilmesi için düşünmesi, yeni bilgiler öğrenmesi ve farklı şeyler duymasıyla mümkündür.

Düşünmemiz, kültür seviyemizin yükselmesi ve farklı şeyler duymamız da yeni bilgiler öğreneceğimiz kitapları okumakla mümkün olur.

Kitap okuduğumuz zaman kelime dağarcığımız gelişir ve yepyeni kelimeler öğreniriz.

Bu yüzden kitap okumak hayal gücümüzü büyük katkılar sağlar.


2. Kitapların içine yolculuk etme şansınız olsaydı hangi konuda yazılmış bir kitaba yolculuk etmek isterdiniz? Neden?


Kısa Cevap : “Kitapların içine yolculuk etme şansınız olsaydı hangi konuda yazılmış bir kitaba yolculuk etmek isterdiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kitapların için yolculuk etme şansım olsaydı kahramanlık ve macera dolu kitaplarının içerisinde yolculuk edip başvurulmak isterdim.

Ben kahramanları izlemeyi ve okumayı çok seviyorum.

Onları izledikçe ve okudukça güçlü ve kahraman olduğumu hayal ediyorum.

Böylelikle kötülerle savaşır birçok kişinin kurtulmasına sebep olurdum.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : Soruları metne göre cevaplayınız.


1. Çocuğun annesi eve geldiğinde neden şok geçirmiş?


Cevap :

Çocuğun annesi eve geldiğinde çocuğunu odada elinde kitapla bulduğundan dolayı şok geçirmiş.

Kitap okumak için rahatsız edilmemek istendiğini söyleyince ikinci bir şok geçirmiş.


2. Kitaplar ne işe yararmış?


Cevap :

Kitaplar bizlere yeni pencereler açmaya, yeni ve bilmediğimiz dünyaları göstermeye yararmış.


3. Çocuk ile yazarın ortak özelliği nedir? 


Cevap :

Çocuk ile yazarın ortak özelliği meraklı olmalarıdır.


2. Etkinlik


Soru : a. Okuduğunuz metindeki gerçek ve hayalî unsurları belirleyerek kutulara yazınız.


Cevap :

Okuduğunuz metindeki gerçek unsurları  : annesinin çocuğunu kitap okurken görerek şok olması, kitapların yeni bilgiler öğretmesi, çocuğun yazar ile aralarındaki benzerliği bulması

Okuduğunuz metindeki hayalî unsurları : Melek kuşu, kitap okurken farklı dünyaları açılmak, merak kuşunun büyümesi ve hayali arkadaş olması.


Soru : b. Siz de hayal dünyanızdaki Merak Kuşunu çiziniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


3. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz metnin hikâye unsurlarını belirleyerek uygun yerlere yazınız.


Cevap :

Kişiler: çocuk, annesi ve okuduğu kitaplar
Olay: çocuğun kitap okumaya başlayarak annesini şaşırtması ve yazarın kendine benzediğini fark etmesi
Zaman: Hafta sonu
Yer: Metindeki çocuğun evi


ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU OKUDUĞUMU ANLARIM


Soru : “Kitaplar Ne işe Yarar?* metniyle ilgili çalışmalarınızı formdaki ölçütler doğrultusunda değerlendirerek uygun gördüğünüz alanları işaretleyiniz.


Cevap :

  •  (x) Metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okudum.
  • (x) Metni okurken vurgu ve tonlamalara dikkat ettim.
  •  (x) Metnin konusunu belirledim.
  •  (x) Metinle ilgili sorulan doğru cevapladım.
  •  (x) Görsellerle okuduğum metnin içeriğini ilişkilendirdim,
  •  (x) Metindeki gerçek ve hayali öğeleri ayırt ettim.

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


4. Etkinlik


Soru : Verilen sözcüklerin eş anlamlılarını bularak örnekteki gibi birer cümle içerisinde kullanınız.


Cevap :

1. konuk: misafir

Cümlem: Evimize misafirler geleceği zaman büyük hazırlıklar yapılır.

2. güç: kuvvet

Cümlem: Zaman geçtikçe büyümüş kuvvetlenmiştim.

3. doktor: hekim

Cümlem: Eskiden doktor yerine hekim ifadesi kullanılıyordu.

4. öykü:  hikaye

Cümlem: Hangi tür hikayeler okumaktan hoşlanıyorsun?

5. zaman: vakit

Cümlem: Oraya gidecek kadar vaktim yok.


5. Etkinlik


Fulya Öğretmen, sınıfa girdiğinde elinde renk renk kartlar vardı. Öğrenciler meraklı gözlerle öğretmenlerini izliyordu, Fulya Öğretmen: “Çocuklar bugün bir etkinlik yapacağız. Elimdeki kartlardan istediğiniz bir rengi seçip kartın üzerinde yazan görevleri yerine getirmeye çalışacaksınız,” dedi.

Öğrenciler kartları seçip görevlerini yerine getirmeye çalıştı. Fulya Öğretmen, çalışma sonunda öğrencilerinden görev sırasında hissettiklerini sınıf arkadaşlarıyla paylaşmalarını istedi.

Soru : Siz de kartlardan birini seçerek kartta yazan görevi yerine getiriniz. Görev sırasında hissettiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Bu etkinliği sınıf içerisinde sizin yapmanız gerekmektedir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


6. Etkinlik


Soru : Görselleri inceleyiniz. Görsellerden faydalanarak cümlelerdeki anlam karışıklıklarını gidermek için “virgüldü uygun yay ayraç içerisinde kullanınız.


Cevap :

Genç () kadına (,) yer vermek için ayağa kalktı.
Küçük (,) ağacın () arkasına saklandı
Kaybolduğu için kafası karışan ihtiyar () adama (,)adres sordu.


7. Etkinlik


Soru : Verilen kelimelerin zıt anlamını karşısına yazınız.


Cevap :

Dik: eğik

Çift: tek

Geri: ileri

Kuru: ıslak

Yerli: yabancı


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : Hikâye unsurlarını kullanarak bir hikâye yazınız. Hikâyenizin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz.

Yer : Kütüphane

Zaman : Öğlenden Sonra

Olay : Bir kitabın aranması

Kişiler : Çocuk, kütüphane memuru, diğer okuyucular


Cevap :

Öğretmenlerimizin yönlendirmesi ile düzenli olarak kütüphaneye giderdim.

Kütüphanede vakit geçirmek ve yeni bilgiler öğrenmek bana her zaman eğlenceli gelirdi.

O gün diğer günlerden farklı bir gündü. Öğleden sonra kütüphaneye gittiğimde bir kitabın kaybolduğunu öğrendim.

Bu kitap yıldızlarla ilgili bir kitaptı ve içerisinden uzay ve yıldızlarla ilgili bilgiler öğrenmek bana çok keyif verirdi.

Bu konuda bir şeyler yapıp yapamayacağımı düşünüyordum.

Dün Mehmet’in ilk defa kütüphaneye geldiğini hatırladım. Kitabı onun elinde görmüştüm. Onun yanına gidip konuştuğumda kitabın kaydını yaptırması gerektiğini bilmediğini söyledi. Biraz mahçup olmuştu ancak kitabın bulunması hepimizi çok sevindirmişti.

Kitabı bulduğum için kütüphane memuru ve diğer arkadaşlar bana teşekkür etti.

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


9. Etkinlik


Soru : Verilen atasözlerinin yazı stillerini inceleyerek kendi yazı stilinize yöre yeniden yazınız.


Cevap :

Verilen yazıları altlarında yer alan boş alanlara el yazınızla güzel bir şekilde yazınız.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score