4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 24-25-26-27 FERMAN Yayıncılık

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bireyler Arası Farklılıklar Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Bireyler Arası Farklılıklar Metin Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 24-25-26-27


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 24-25-26-27 FERMAN Yayıncılık”

Soru : Farklı yaşlarda ve farklı özelliklere sahip kardeşi olan bireylerin aralarındaki iletişimi güçlendirmeye yönelik neler önerirsiniz? Düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Farklı yaÅŸlarda ve farklı özelliklere sahip kardeÅŸi olan bireylerin aralarındaki iletiÅŸimi güçlendirmeye yönelik neler önerirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İster kardeşimiz ister bir başkası olsun bütün insanlar birbirinden farklıdır Birgül farklı duygular ve farklı ilgi alanlarına sahiptirler.

Özellikle kişinin yaşları ve özellikleri farklıysa ilgi alanları da değişebilir ve iletişim kurarak bağlarımızı kuvvetlendirmemiz bu yüzden biraz zor olabilir.

Çünkü insan ortak zevk duymuş olduğu bir insana daha çabuk yakında kurar.

Farklı yaşlarda ve farklı özelliklere sahip kardeşi olan bireylerin aralarındaki iletişimi güçlendirmeye yönelik yapabilecekleri şey ortak ilgi alanları vurarak bularak ortak hareket etmeleri ve ortak zevklerini keşfederek bunu beraber yapmaya çalışmalarıdır.


Soru : Aşağıda Emre ve Cenk’in kendilerini tanıttıkları konuşmalar verilmiştir. Emre ve Cenk’in ilgi ve yeteneklerinin neler olduğunu söyleyiniz.

Ben Emre. Konuşkan bir insanım, duygularımı belli ederim. Arkadaşlarım sakin bir insan olduğumu söyler. Resim yapmayı ve müzik dinlemeyi çok severim. Arkadaşlarım resme yeteneğim olduğunu söyler.

Ben Cenk. Kardeşim Emre kadar konuşkan değilimdir. Dinlemeyi tercih ederim. Bazı durumlarda bir anda öfkelenebilirim ama sinirim çabuk geçer. Spor yapmaktan hoşlanırım. Hemen Hemen tüm boş vaktimi spor yaparak geçiririm.


Cevap :

Emre’nin ilgi duyduÄŸu alanlar konuÅŸmak ve resim çizmektir. YeteneÄŸi ise resimdir.

Cenk’in yetenekleri dinlemek ve spor yapmaktır.

İlgi alanı ise spordur.


Soru : Dünya’daki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı ne olurdu? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Dünya’daki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı ne olurdu?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence dünyadaki bütün insanların özellikleri aynı olsaydı hayat yaşanılmaz olurdu.

Hepimiz bizimle ortak özelliklere sahip olan insanlarla beraber olmaktan keyif alır ve onları severiz. Ancak herkesin aynı olması demek hayatın geri kalan bütün alanlarında başarıların, icatların ve hayatımızı kolaylaştıracak alanların olmaması demektir.

Bizler insan olarak hastalandığımızda doktora, bir davamız olduğu zaman avukata, hayatımızı devam ettirebilmek için gıdaları satan, pişiren kişilere, güvenliğimizi sağlamak için polisleri gibi bütün mesleklere ihtiyaç duyarız.

İnsanların özellikleri farklı olduğu için farklı özellikteki meslekleri tercih ederler. Herkesin özelliği aynı olsaydı tek bir alana yönelirlerdi.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Sınıf panonuza astığınız resimlerde kimler hangi durumlarda nasıl empati yapıyor? Resimleri karşılaştırınız. Günlük yaşamda empati yapmanızı gerektiren diğer örnek durumları paylaşınız.


Kısa Cevap : “Sınıf panonuza astığınız resimlerde kimler hangi durumlarda nasıl empati yapıyor? Resimleri karşılaÅŸtırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıf fonumuzu astığımız resimler dışında fiziksel ve zihinsel engelli olan kişiler ve bunlara bakım yapan kişilere karşı empati yapmalıyız.

Aslında hem patiği hayatımızda karşılaştığımız veya duyduğumuz ilişkimiz olan herkese yapmalıyız. Çünkü empati ile karşıdaki insanın duygularını ve o anda neden böyle bir karar verdiğini anlamaya çalışır böylelikle olayları daha kolay çözümleyebiliriz.

Özellikle bu empati becerisi bütün bireylerde gelişmiş olursa toplum çok daha yaşanır bir hale gelir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Dezavantajlı bireylere yönelik çevrenizde hangi çalışmalar yapılıyor? Söyleyiniz. Sizce bu çalışmalar, kendimizi o bireylerin yerine koyduğumuzu yani empati yaptığımızı gösteriyor mu? Bu çalışmalar yeterli midir? Başka ne tür çalışmalara ihtiyaç vardır? Tartışınız.


Kısa Cevap : “Dezavantajlı bireylere yönelik çevrenizde hangi çalışmalar yapılıyor? Söyleyiniz. Sizce bu çalışmalar, kendimizi o bireylerin yerine koyduÄŸumuzu yani empati yaptığımızı gösteriyor mu?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ne zaman taşlı bireylere yönelik çevremizde onlara özel alanların yapılması, oturma ve park etme gibi alanların ayrılması, hastane, alışveriş merkezi gibi yerlerde kolay hareket etmelerini sağlayacak alanlar yapılmaktadır.

Bence bu çalışmalar, kendimizi o bireylerin yerine koyduğumuzu yani empati yaptığımızı gösterir.

Ancak bu çalışmalar yeterli değildir. Çünkü bu insanlar diğer insanlar kadar rahat bir şekilde hareket edeceği imkanı her zaman ve her yerde bulamıyorlar.

Bunun için yapılan çalışmalar arttırılmalı ve yenilenmelidir.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen şiiri ve metni okuyup soruları yanıtlayınız.

FARKLIYIZ

Ceren sevgi dolu, Emre güzel sözlü,
Fatih sarı saçlı, Arda siyah gözlü,
Berat uzun boylu, Civan tombul yüzlü,
Pelin’in hayal gücü geniş, Gökçe ise güçlü,
Küçük Ömer duygu dolu, biraz da sulu gözlü,
Şimdi size söyleyeyim, sözün özü:
Hepimiz farklıyız, hepimiz arkadaşız.
Tolgahan AYANTAÅž


• Şiirin sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Şiir ben de arkadaşlık, birlik ve beraberlik duygu ve düşüncelerini uyandırdı.


• Şiirde bireyler arası hangi farklı özelliklere değinilmektedir? Açıklayınız.


Cevap :

Şiirde bireyler arası fiziksel ve duygusal farklılıklardaki özelliklere değinilmektedir.


• Şiirde değinilenler dışında bireyler arası farklılıklara sizler de örnekler veriniz.


Cevap :

Şehirde denilenler dışında bireyler arası farklılıklara insanların yetenekleri, başarıları örnek olarak verilebilir.


DOĞRU İLETİŞİM
Günlük yaşamımızda karşılaştığımız iletişim problemlerinin önemli bir bölümü empati yapmadığımız için gerçekleşmektedir. Bizden farklı özelliklere sahip insanları daha iyi anlayabilmemiz, farklılıkları zenginlik olarak görmemizle yakından ilişkilidir. Doğru iletişimin önemli unsurları, bizden farklı kişisel özelliklere sahip diğer bireyleri anlamaya çalışmamız ve onları saygıyla dinlememizdir. Farklılıklarımızı bir zenginlik olarak görmeliyiz. Toplumumuzun huzurunu ve barışını sürdürmek konusunda istekli olmalıyız.

Tolgahan AYANTAÅž


• İnsanlar birbirinin farklı özelliklerini tanıyıp kabul etmezse doğru iletişim kurabilir mi? Neden? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :

İnsanlar birbirinin farklı özelliklerini tanıyıp kabul etmezse doğru iletişim kuramazlar.

Çünkü karşımızdaki insana farklı gördüğümüz gibi biz de ondan farklıyızdır ve bu farklılıklar toplumu kuvvetlendirir.


• Doğru iletişim kurmak için metinde değinilenler dışında başka hangi özelliklere sahip olunmalıdır? Fikirlerinizi söyleyiniz.


Cevap :

Doğru iletişim kurmak için metinde değinlenler dışında samimiyet, insana karşı sevgi ile yaklaşmak özelliklerine sahip olunmalıdır.


Sonraki Konuya Hazırlık 


Soru : Toplumumuzda yaşayan insanlar arasında saygı olmasaydı ne gibi sorunlarla karşılaşabilirdik? Dosya kâğıdına bununla ilgili bir metin yazınız. Yazdığınız metni sınıf panosuna asınız.


Kısa Cevap : “Toplumumuzda yaÅŸayan insanlar arasında saygı olmasaydı ne gibi sorunlarla karşılaÅŸabilirdik? Dosya kâğıdına bununla ilgili bir metin yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar arasında sevginin önemi gibi saygı da büyük bir yere sahiptir.

Herkesi sevmek zorunda değildir ancak sevsek de sevmesek de insanlara saygı duymak çok önemlidir.

Çünkü bizim herkese ve her şeyi sevemediğimiz gibi insanların da hepsini bizi sevmesi beklenemez. Ancak saygı herkese ve her şeye lazımdır.

Toplumumuzda yaşayan insanlar arasına saygı olmasaydı insanlar diğer insanların haklarına riayet edilmez ve onlara kaba davranan dışarıda bulunarak onları küçük düşürürdü.

Bu da bütün yerlerde büyük bir kaos meydana getirirdi.

Çünkü saygısızlık saygısızlığı getirir ve karşılıklı saygısızlık büyük olayları doğurur.


“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 24-25-26-27 FERMAN Yayıncılık” konusunu videolu bir ÅŸekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score