4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 77-78-79 FERMAN Yayıncılık
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çevremi Keşfediyorum Metin Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çevremi Keşfediyorum Metin Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 77-78-79
Soru : Yaşadığınız yerde insanlar tarafından oluşturulmamış ne gibi unsurlar vardır? Örnekler vererek söyleyiniz.
Uzun Cevap :
Ankara’ da insanlar tarafından oluşturulmamış unsurlar, doğa güzellikleri
1 – Eymir Gölü
2 – Nallıhan Kuş Cenneti.
3 – Uyuzsuyu Şelalesi.
4 – Sorgun Göleti ve Sorgun Yaylası
5 – İnönü Mağaraları
6 – Karagöl.
7 – Kızılcahamam Soğuksu Milli Parkı
8 – Mahkemeağcin Köyü
İzmir’ de insanlar tarafından oluşturulmamış unsurlar, doğa güzellikleri
- Gölcük
- Bozdağ
- Homeros Vadisi
- Buca Kaynaklar Köyü
- Nebiler Vadisi ve Şelalesi
- Karagöl Tabiat Parkı
- İzmir Kuş Cenneti
- İnciraltı Kent Ormanı
Mardin’ de insanlar tarafından oluşturulmamış unsurlar, doğa güzellikleri
- Midyat Mağaraları
- Beyazsu
- Derik Xanuk Mağarası
- Gurs Vadisi
- Kurdise Şelalesi
- Germ-i Ab Kaplıcası
- Zinnar Vadisi
- Kamor Millet Bahçesi
- Karasu Çayı
- Savur Çayı
4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları
Soru : Konuya hazırlık çalışmasında ailenizle birlikte ziyaret ettiğiniz yerleri ve bu yerlerin özelliklerini yazmıştınız. Bunlardan hangilerinin doğal hangilerinin beşerî unsur olduğunu söyleyiniz.
Cevap :
Bu kısmı kendi bölgenize göre yapmanız gerekmektedir.
4. Sınıf Sosyal Bilgiler FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları
Soru : Aşağıdaki mektubu okuyunuz. Mektupta geçen doğal unsurların altını yeşil, beşerî unsurların altını mavi kalemle çiziniz.
Sevgili Arkadaşım Ece,
Mektubuma başlamadan önce seni ve aileni sevgi ile kucaklıyorum. Sizleri çok özledim. Umarım herkes iyidir. Beni soracak olursanız oldukça yorgunum. Bu hafta sonu dayımı ziyarete gittik. Ben yolculuk boyunca uyurum diye düşünürken çevremdeki yapıları izlemekten gözümü kapatamadım. Büyük bir caddeden geçtiğimiz sırada dev apartmanlar gördüm, ardından şehrimizdeki üniversitenin giriş kapısını gördüm. Tramvay duraklarını geçtikten sonra biraz daha ileride bir otopark gördüm. Otopark, şehrimizin hayvanat bahçesini ziyarete gelenler içindi. İçinde çok fazla araba vardı. Yavaş yavaş şehirden uzaklaştığımızı fark etmeye başladım çünkü uzaklarda dağları ve tepeleri görmeye başlamıştım.
Otobüsümüz, tepelere doğru bir çıkıyor bir iniyordu. Bu sırada ben de dağın eteklerinde kurulmuş köyleri ve yol kenarındaki ormanları izliyordum. Sonrasında otobüsümüz büyük bir köprüye geldi. Köprünün altından gürül gürül akan büyük bir akarsu gördüm. Bir süre sonra büyük bir gölün kenarından geçtiğimizi fark ettim. Göldeki ördekler bana çok şirin göründü. Bir an keşke otobüsten insem ve bu manzarayı izlesem diye düşündüm. Sonrasında uykuya dalmışım sevgili arkadaşım. Uyandığımda otobüsten inmemize çok az kalmıştı ve masmavi denizi görüyordum. Diğer mektubumda ise dönüş yolculuğumuzu anlatacağım. Lütfen sen de bana bu hafta sonu neler yaptığını mektubunda yaz. Seni çok seven arkadaşın Funda…
Cevap :
Doğal unsurlar : dağları, tepeler, ormanlar,akarsu , göl, masmavi deniz.
Beşeri unsurlar : dev apartmanlar, ünivresite ,Tramvay durakları, otopark , hayvanat bahçesi, araçlar, köyler,köprü.
Sonraki Konuya Hazırlık
Soru : Hava gözlemleri neden ve kimler tarafından yapılır? Araştırınız. Ulaştığınız sonuçları bir rapor hâline getirerek sınıfınızda sununuz.
Kısa Cevap : “Hava gözlemleri neden ve kimler tarafından yapılır? Araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Yurt genelinde Ankara, Adana, Samsun, İstanbul, İzmir, Isparta, Diyarbakır, Erzurum illerimizde günde iki defa olmak üzere GPS teknolojisi destekli Yüksek Atmosfer Gözlemleri yapılmaktadır. Hava tahminini Meteoroloji Genel Müdürlüğü uzmanları yapar.
Hava tahmin ve raporları, “gelecekte” hava durumunun nasıl olacağına dair yapılan çıkarımlardır. Hava durumunu öğrenerek yapılacak olan işlerimizi ayarlarız. Aşırı yağış, soğuk ve sel riski gibi durumların belirlenerek halkın uyarılması ve olası kötü durumların giderilmesi açısından oldukça önemlidir.
“4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 77-78-79 FERMAN Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Çevremize şöyle bir baktığımız zaman doğal güzellikleri ve tarihi eserleri ile zengin bir çevre görebileceğimize eminiz nokta ülkemizin birçok bölgesinde tarihi ve doğal güzellikleri ile bilinen türkiye’mize her zaman çok seviyorum ve ülkemizin her bir karış toprağı güzellikleriyle ve eşsiz değerleri ve kültürleri ne zengin bir bölgedir ve ülkemizin kıymetini bu şekilde bilmeliyiz.com özellikle doğal güzelliklerimiz ormanlarımız bahçelerimiz tarihi olanaklarımız ve kültürel değerlerimiz birbirinden güzeldir şöyle bir baktığımız zaman göllerimiz denizlerimiz ve çeşit çeşit bitki örtüsüne sahip ülkemizin ne kadar güzel ve kıymetli olduğunu görebiliriz çevremizi bu şekilde temiz tutmak değerini bilmek ve her zaman temiz tutmaya dikkat çekmek için çevremize çöp atmamalı ormanlarımızı temiz kullanmalı doğal ortamların güzel bir şekilde kalması için her zaman kirletmemek ve güzel kullanmak gerektiğini söyleyebiliriz. Çevremizi sevdiğimiz için çevremizi her zaman duyarlı olmalıyız ve çevremizi yaşanılabilir ortamları hayvanların bitkileri korumalı onları her zaman değer vermeli ve çevremizin güzelliğini korumak için elimizden gelen tüm görevleri yerine getirmeliyiz.
Sevgili yeliz öğretmenim biliyorum sizde beni özlüyorsunum. Ben çok iyim merak etmeyin. Biliyor musunuz ben derslerimi çalışıyorum