4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 20-21-22 ATA Yayıncılık
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 20-21-22
Yukarıda yükseklikleri 100 m ve 200 m olan iki bina verilmiştir. Bu binaların arasında da Ankara’nın görünümüne önemli bir katkı sağlayan Atakule verilmiştir.
Soru : Atakule’nin yüksekliği hangi binaya daha yakındır?
Cevap :
- 100 metreye daha yakındır.
Etkinlik
Araç ve gereçler: Şerit metre.
• Üçer kişilik gruplar oluşturalım.
• Aşağıdaki çalışmaları yapmadan önce gruptaki her bir üyeye görev verelim.
• Şerit metremizin 30 cm’lik kısmını açalım.
• Şerit metre üzerindeki 23 sayısını yuvarlak içine alalım.
• 23 ile 20 arasında kaç sayı bulunduğunu belirleyelim.
Cevap : 20 – 21 – 22 – 23
• 23 ile 30 arasında kaç sayı bulunduğunu belirleyelim.
Cevap : 23 – 24 – 25 – 26 – 27 – 28 – 29 – 30
• 23 sayısının, 20 ile 30’dan hangisine daha yakın olduğunu söyleyelim.
Cevap : 20 sayısına daha yakındır.
• 23 sayısının hangi onluğa yuvarlanabileceğini belirtelim.
Cevap : 20’ye yuvarlanması gerekmektedir.
Soru : 732 sayısını en yakın onluğa yuvarlayınız.
Cevap : 730 olması gerekir.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
Etkinlik
Araç ve gereçler: Onluk taban blokları.
• 100, 130 ve 200 sayılarını onluk taban bloklarıyla modelleyelim.
• 130 sayısındaki onluk sayısı ile 100 ve 200 sayılarındaki onluk sayılarını karşılaştıralım.
• 130 sayısındaki onluk sayısının 100 ile 200’den hangisindeki onluk sayısına daha yakın olduğunu söyleyelim.
• 130 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayalım.
Cevap : 100 sayısına yuvarlanması gerekir.
Soru : 571 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap : 600 sayısına yuvarlanması gerekir.
4. Sınıf Matematik ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları
Soru : 2018 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap : 2.000 sayısına yuvarlanması gerekir.
ALIŞTIRMALAR
1. Aşağıda verilen sayıları en yakın oldukları onluklara yuvarlayınız.
Cevap :
- 61 = 60
- 89 = 90
- 837 = 840
- 315 = 320
- 4523 = 4520
- 7468 = 7470
2. Aşağıda verilen sayıları en yakın oldukları yüzlüklere yuvarlayınız.
Cevap :
- 204 = 200
- 579 = 600
- 632 = 600
- 1299 = 1300
- 1919 = 1900
- 8466 = 8500
3. Salih 24 yaşındadır. Salih’in ablası 30, kardeşi ise 20 yaşındadır. Salih’in yaşı ablasının yaşı ile kardeşinin yaşından hangisine daha yakındır?
Cevap :
- 20’ye daha yakındır.
4. Can’ın okul numarası 463, Gizem’in okul numarası 400, Erman’ın okul numarası 500’dür. Can’ın okul numarası, Gizem’in ve Erman’ın okul numarasından hangisine daha yakındır?
Cevap :
- Can’ın okul numarası Emrah’ın okul numarasına daha yakındır.