4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 93-94-95 ADA Yayıncılık
4. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma ve Bölme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 93, 94, 95
4. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma ve Bölme Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 93-94-95
Yumurta, sağlığımız için çok faydalı besinlerden biridir. Protein kalitesi yüksek olduğu için bebek ve çocuklar tarafından her gün bir adet tüketilmesi yararlıdır. Yumurta, pişmemiş (çiğ) olarak tüketilmemelidir. Bir adet yumurta, besin değeri açısından yumurta büyüklüğünde ete eşittir.
Soru : Bir çiftlikte üretilen 900 yumurta 10 yumurtalık viyollere yerleştirilecektir. Bu işlem için kaç viyole gerek vardır? Viyol sayısı ile her viyoldeki yumurta sayısının çarpımının, üretilen yumurta sayısı ile nasıl bir ilişkisi vardır?
Cevap :
- 900 ÷ 10 = 90 viyoleye gerek vardır.
- Viyol sayısı ile her viyoldaki yumurta sayısını çarptığımızda toplam yumurta sayısını bulabiliriz.
Etkinlik
Araç ve gereçler: 7 plastik tabak, 70 tane pirinç.
• İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
• Aşağıdaki çalışmaları yapmadan önce gruptaki her bir üyeye görev verelim.
• Tabakları masamızın üzerine koyalım.
• Her bir tabağa 10 tane pirinç koyalım.
• Tabaklara koyduğumuz pirinç sayısını çarpma işlemi yaparak bulalım.
• Tabaklara koyduğumuz pirinç sayısını tabak sayısına bölelim.
• Bulduğumuz sayı ile her bir tabağa koyduğumuz pirinç sayısını karşılaştıralım.
• Yukarıda yaptığımız çarpma ve bölme işlemlerindeki sayıları karşılaştıralım.
• Çarpma ve bölme işlemleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklayalım.
Cevap :
- 10 x 7 =70 pirinç
- 70 ÷ 7 = 10
- Çarpma işlemi bölme işleminin tersidir.
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları
Soru : 4 x 8 = 32 işlemindeki 4’ün, 8 ve 32 ile ilişkisini açıklayınız.
Cevap :
- Bu sayılar birbirlerinin çarpma işleminde katlarıdır.
4. Sınıf Matematik ADA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları
ALIŞTIRMALAR
1. Aşağıdaki problemlerde istenilenleri çarpma ve bölme arasındaki ilişkiyi kullanarak defterinizde bulunuz.
• Bir sınıfta 12 öğrenci sırası vardır. Her sırada 2 öğrenci oturmaktadır. Sınıfta kaç öğrenci vardır?
Cevap : 12 x 2 = 24 öğrenci vardır.
• Bir sınıftaki her sırada 2 öğrenci oturmaktadır. Sınıftaki öğrenci sayısı 24 olduğuna göre sınıfta kaç öğrenci sırası vardır?
Cevap : 24 ÷ 2 = 12 sıra vardır.
• Bir sınıfta 24 öğrenci ve 12 öğrenci sırası vardır. Sınıftaki her sırada eşit sayıda öğrenci oturduğuna göre bir sırada kaç öğrenci oturmaktadır?
Cevap : 24 ÷ 12 = 2 öğrenci oturur.
2. Aşağıdaki problemlerde istenilenleri bölme ve çarpma arasındaki ilişkiyi kullanarak defterinizde bulunuz.
• Dört kardeş 60 cevizi eşit olarak paylaşacak. Bir kişiye kaç ceviz düşer?
Cevap : 60 ÷ 4 = 15 ceviz düşer.
• Dört kardeş belli bir sayıdaki cevizi eşit olarak paylaşmış. Her birine 15 ceviz düşmüş. Kardeşlerin paylaştığı ceviz sayısı kaçtır?
Cevap : 4 x 15 = 60 ceviz
• 60 cevizi eşit olarak paylaşan kardeşlerden her birine 15 ceviz düşmüş. Cevizleri kaç kardeş paylaşmıştır?
Cevap : 60 ÷ 15 = 4 kardeş paylaşmıştır.