4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 27-28-29-30

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Gün Bey’in Penceresi Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30


4. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Bey’in Penceresi Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 27-28-29-30


1. Çevrenizdeki insanların gözlemlediğiniz olumlu kişilik özelliklerini açıklayınız.


Cevap :Çevremdeki insanların gözlemlediğim bir çok olumlu kişiliği var.  Birbirlerine yardım etmeleri çocuk hamile gibi yardıma ihtiyaç duyan kimseleri otobüste yer vermeleri eşyaları taşımaları ve kapı tutmaları gibi çok kibar davranışlar var. 1.01 şey düşündüğün zaman ona haber verilmesi uyarılması veya düşürdü şeyi ona verilmesi de ayrı bir güzel yanları. Teşekkür ederim özür dilerim gibi kibar ifadeleri kullanmaları karşılaştıkları zaman birbirlerine selam vermeleri beklenmektedir güzel bir şey. Herkes her zaman yapamasa da empati kurmaları ve insanların duygularını düşünmeleri de ayrı bir incelik. Özel günlerde ve arada sırada insanlara erzak çocuklara çikolata gibi ikramların yapılması eserlerindeki saatlerini çocuklara ücretsiz olarak bir şeyler ikram etmeleri de


2. İnsanların bireysel farklılıklarıyla ilgili empati kurabiliyor musunuz? Örnekler veriniz.


Cevap : İnsanların bireysel farklılıklarıyla her zaman olmasa da çoğunlukla empati kurabildiğimi düşünüyorum. Empati genel tabiriyle kişinin kendini başkasının yerine koyarak onu anlamaya çalışmasıdır. Aslında bütün oylar olaylarda her insan bu şekilde yaparsan aradaki anlaşmazlıklar en aza iner ve sıkıntılar çok kolay çözülebilir. Herkesin kendi penceresinden bakması sebebiyle insanlar arasındaki sıkıntılar çoğu gibi büyümektedir.  İçin empati kura bilmeyi öğrenmemiz gerekir.


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamını tahmin edip yazınız. Tahminlerinizi, bu kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız.


Cevap :
Vitrin : Eşyalarının sergilendiği bölüm.
Kristal :Duru parlak cam


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 28 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.


1. Gün Bey, neden sokağa çıkamıyordu?


Cevap : Gün Bey, sokaklar onu korkuttuğu ve cesareti olmadığı için sokağa çıkamıyordu.


2. Gün Bey’in küçük kızla kartopu oynamaya gitmesinde ne etkili oldu?


Cevap : Gün Bey’in küçük kızla kartopu oynamaya gitmesinde sokakta var olan tekerlekli sandalyedeki kız çocuğu etkili oldu.


Soru : b. “Caddenin sonunda, çocuk parkına kadar uzayan kaldırımın üstünde dört ince çizgi yol aldı.” cümlesinde “dört ince çizgi”den kasdedilen nedir? Anlatınız.


Cevap :
“Caddenin sonunda, çocuk parkına kadar uzayan kaldırımın üstünde dört ince çizgi yol aldı.” cümlesinde “dört ince çizgi”den kasdedilen  Gün Bey’in Almış olduğu yol ifade edilmiştir.


3. ETKİNLİK


Soru : Metni ana hatlarıyla anlatınız. Buna göre aşağıdaki cümleleri metindeki olayların oluş sırasına göre numaralandırınız.


Cevap :

  • (6) Karşı kaldırımdaki kar çileği, küçücük bir kız çocuğuydu.
  • (1) Gün Bey, sabahın erken saatlerinde perdesini usulca açıyor, yoldan geçen ayakkabıları sayıyordu.
  • (2) Gün Bey için dışarıdaki dünya pencereden görebildiği kadarıydı.
  • (5) Tüm bu resmin içinde Gün Bey yeni bir ayrıntı fark etti.
  • (3) Gün Bey yürümek istediğinde çocukluğunu düşünüyordu.
  • (4) Yağmaya başlayan kar, Gün Bey’in penceresini yarıya kadar örtmüştü.

4. ETKİNLİK


Soru : Metindeki sorun nedir? Bu sorunun çözümü için metindeki kahramanlara ne yapmalarını önerirsiniz? Uygun kutucuklara yazınız.


Cevap :
Sorun : Yaşama sevincinin azalmasıdır.
Çözüm : Yaşama sevincini geri kazabilmek için insanlar arasına daha çok karışarak, faaliyetlere katılması bütün eksikliklere rağmen sosyal bir yaşam sürmelidir.


5. ETKİNLİK


Soru : Metnin sizce en ilginç bölümü hangisidir? Bu bölümde ne anlatılmaktadır? Neden bu bölümü ilginç bulduğunuzu da belirterek defterinize yazınız.


Cevap : Metinde bana en ilginç gelen bölüm bir çocuğun yaşama sevincini hatırlatabilmesidir. Çocuklar insanlara çok güzel enerjiler verirler. Bulundukları yerde insanlar moralleri bozuk olsa dahi bir çocuğun neşesi herkesi mutlu etmeye yetebilir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 29 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Başlığının, metnin içeriğine uygun olduğunu düşünüyor musunuz? Yazarı siz olsaydınız bu metne hangi başlığı verirdiniz? Nedeniyle birlikte aşağıya yazınız.


Cevap :
Ben bu metne Hayata Sarıl başlığını verirdim. Çünkü her ne olursa olsun her zaman hayata sarılmalı ve hayat sevincimizi bırakmamalıyız. 


7. ETKİNLİK


Soru : Metni kendi yaşantınızla ilişkilendirerek çıkarımlarda bulununuz. Bu çıkarımları en az üç cümle ile aşağıya yazınız.


Cevap :
Metne baktığım zaman benim de kendi yaşantımda bazen umutsuzluklar ve hayattan soğuma zamanları olabiliyor. Bazen hiçbir şey yapmak içimden gelmiyor ve her şeyden sıkılıyorum. Ancak daha sonra görmüş olduğun küçük bir kelebek veya bir kuş gibi insanlara mutluluk veren şeyleri fark ettiğimde hayatın ne kadar güzel olduğunu yeniden anlıyorum. Hayat gerçekten yaşamaya değecek kadar güzel. Bizler hayattaki minik ama çok önemli ayrıntıları fark edince hayattan zevk alarak yaşamanın tadını almaya başlayacağız. Yeter ki bu ayrıntıları görecek olan masum yüreğimizi kaybetmeyelim.


8. ETKİNLİK


Soru : Etkin dinleme ile ilgili aşağıdaki kurallardan doğru olanların başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 27-28-29-30”

4. Sınıf Türkçe Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 30 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap :
Bazı evler vardır (;) pencereleri gökyüzüne bakarak (…) Bazı evlerin pencereleri de ağaçlara (…) Dışarıda olmalıydık (.) Sokaklardaki (,) parklarda (,) kumsallarda (…) Gün Bey (‘) in elleri (,) sandalyesinin tekerleklerini sokak kapısına doğru çevirdi (.)


10. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görselde günlük yaşantımızda kullandığımız nezaket ifadelerine örnek bir durum verilmiştir. Sizler de nezaket ifadelerinin geçtiği benzer durumları arkadaşlarınızla canlandırınız. Konuşurken beden dilini etkili kullanınız. Konuşan arkadaşlarınızın sözlü olmayan mesajlarına dikkat ediniz.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla canlandırmanız gerekmektedir.



 

Our Score