3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134 TUNA Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddetinin İşitme İçin Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ses Şiddetinin İşitme İçin Önemi Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134 TUNA Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 130-131-132-133-134


Soru : Aşağıdaki görseli inceleyelim. Görseldeki çocuklar hangi varlıkların çıkardığı sesleri duyuyor olabilirler? Söyleyelim.


Cevap :

Kuş sesleri, uçak sesi, su sesi sesleri duyuyor olabilirler.


Soru : Çevremizdeki sesleri kulaklarımızla işitebildiğimizi hatırlayalım. Peki, çevremizdeki her sesi işitebilir miyiz?


Cevap :

Hayır işitmemiz mümkün değil. Sesin şiddeti kulağımızla duyabileceğimiz şiddette olması gerekmektedir.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


Deneyelim, Öğrenelim Sesi Dinleyelim


Amaç: İnsan kulağı tarafından her sesin işitilip işitilemeyeceğini belirlemek

İzlenen Yol
Uyarı: Etkinlik gerçekleştirilirken sessiz olunmalıdır.
1. Üçer kişilik gruplar oluşturalım.
2. İki arkadaşımızdan sınıf tahtasının önüne çıkmasını isteyelim. Bu arkadaşlarımızdan görseldeki gibi fısıldayarak birbirleriyle konuşmalarını isteyelim. Onlar konuşurken onların konuşmalarını işitmeye çalışalım.
3. Şimdi de arkadaşlarımızdan seslerini biraz yükselterek konuşmalarını isteyelim. Onlar konuşurken biz de onların konuşmalarını işitmeye çalışalım.


Soru : • Arkadaşlarımızın konuşmalarını hangi durumda daha iyi işitebildik?


Cevap :

Yüksek sesle konuştuklarında daha iyi işitebildik.


Soru : • İnsan kulağı her sesi işitebilir mi?


Cevap :

Hayır işitemez. Ancak ses şiddeti yüksekse duyabiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


Deneyelim, Öğrenelim Yakın ve Uzaktaki Sesler


Amaç: Ses şiddeti ile uzaklık arasında nasıl bir ilişki olduğunu gözlemlemek

Gerekli Malzemeler: masa saati.

İzlenen Yol

Uyarı: Etkinlik gerçekleştirilirken sessiz olunmalıdır.
1. Saati sıramızın üzerine koyalım. Saatin çıkardığı “tik tak” sesini dinleyelim.
2. Yavaş yavaş saatin yanından uzaklaşalım. Bu arada saatin sesini dinlemeye devam edelim.


Soru : • Saatin sesini saate yakınken mi, uzakken mi daha iyi işitebildik? Söyleyelim.


Cevap :

Yakındayken daha iyi işitebildik. Çünkü kulağımızla daha yakınken daha iyi işitebiliriz.


Soru : • Ses şiddeti ile uzaklık arasında bir ilişki var mıdır? Bunu neye dayanarak söyleyebiliriz?


Cevap :

Evet. Ses şiddeti ile uzaklık arasında bir ilişki vardır. Çünkü yakın olduğumuzda sesin şiddetini daha iyi duyabiliriz. Uzaktayken ise, daha az duyabiliriz.


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları


Soru : Çevremizden düşük ve yüksek şiddette ses çıkaran varlıklara örnek verelim.


Kısa Cevap :

Çevremizden düşük şiddette ses çıkaran varlıklara örnekler : ateş böceği sesi, sivri sinek sesi

Çevremizden yüksek şiddette ses çıkaran varlıklara örnekler : siren sesi, korna sesi

Uzun Cevap :

Çevremizden düşük şiddette ses çıkaran varlıklara örnekler : kuş sesi, yılan sesi, kelebek sesi, kuşların kanat sesi,

Çevremizden yüksek şiddette ses çıkaran varlıklara örnekler : polis siren sesi, ambulans siren sesi, korna sesi, silah sesi, ezan sesi


3. Sınıf Fen Bilimleri TUNA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


İnceleyelim, Yorumlayalım 


Soru : Aşağıda yer alan farklı ortamlarda bulunduğumuzu ve bu sesleri işittiğimizi hayal edelim.


• Hangi varlıkların ürettiği sesler diğerlerinden daha az şiddetlidir?


Cevap : Uzay aracı, Uçak, Kamyon


• Hangi ortamlarda uzun süre bulunmak işitme kaybına neden olabilir?


Cevap : Çok gürültülü yerlerde uzun süre bulunursak işitme kaybına neden olabilir.



 

Our Score