4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 64-65 HECCE Yayıncılık

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlıklarda İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlıklarda İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 64-65


Hazırlanalım


Soru : Sıra arkadaşınız ile bir sorun yaşadığınızı düşününüz.
1. Aşama: Bu sorunu hiç konuşmadan jest ve mimiklerinizi kullanarak çözmeye çalışınız.
2. Aşama: İkiniz aynı anda konuşarak bu sorunu çözmeye çalışınız.
3. Aşama: Bu sorunu birbirinizi dinleyerek ve anlaşmaya vararak çözmeye çalışınız.
Bu sorunu hangi aşamada çözebildiniz. Neden? Söyleyiniz.


Kısa Cevap :

Bu sorunu 3. aşamada çözebildik. Çünkü bu aşamada birbirimizi dinledik ve anlaşmaya vararak çözmeye çalıştık.

Uzun Cevap :

1. Aşamada sorun hiç konuşulmadan aracıya sevinmeklerle çözülmeye çalışıldığında birbirimizi tam olarak anlayamaz ve belki de yanlış anlayarak olayın daha da büyümesine sebep olabiliriz.

2. Aşamada aynı anda konuştuğumuz zaman ikimize birbirimizin ne söylemek istediğini anlayamayız bu olayı daha da büyütebiliriz.

Birbirimizi anlamak için sıra sıra konuşmalı ve dinleyen kişi konuşan kişiyi dikkatle dinleyerek anlamaya çalışmalıdır.

3. Aşamada ise birbirimizi dinledik ve anlaşmaya karar vererek çaba sarf ettiğimiz için sorunu kolaylıkla çözdük.

Sorun var bu aşamada olduğu gibi insanların birbirini dinlemesi ve anlaşmaya vararak çözmeye çalışmasıyla çözülebilir.


4. Sınıf İnsan Hakları HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Okuma Metni


Konuşarak Çözebiliriz

Arkadaşım Arda ile eve gitmek için okul çıkışında buluştuk. Evimiz okula yakın olduğu için eve beraber yürüyecektik. Fakat Arda’nın yanına geldiğimde Arda yürümek istemediğini, otobüse binmek istediğini söyledi. Eve yürüyerek mi otobüsle mi gideceğiz bir türlü karar veremedik. Arda sinirlenerek otobüs durağına yöneldi. Bense üzülüp eve doğru yürümeye başladım. Birden Arda arkamdan koşarak geldi. Yağmur yağacağı için şimşek çakmasından korktuğunu, eve beraber gitmek istediğini söyledi. Bunu düşününce Arda’nın kararına saygı duyarak onunla otobüs durağına yöneldim.


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Arda ve arkadaşı hangi konuda anlaşamamıştır?


Cevap :

Arda ve arkadaşı eve nasıl gidecekleri konusunda anlaşamamıştır.


2. Arda ve arkadaşı uzlaşmak için neler yaptılar?


Cevap :

Arda ve arkadaşı uzlaşmak için nedenlerini ifade etmiş ve konuşarak sonuca varmışlardır.


3. Benzer bir durumda siz nasıl davranırdınız?


Cevap :

Benzer bir durumda ben de arkadaşımla konuşarak neden böyle düşündüğünü anlamaya çalışırdım.


Etkinlik Zamanı


Bu etkinlik ile uzlaşmanın önemini fark edeceğiz. Öğretmeninizden yardım alarak üçer kişilik gruplara ayrılınız. Öğretmeniniz, size sosyal veya doğal çevrenizde yaşanan bir problem durumu verecektir. Üç kişilik grupta öğrencilerden ikisi arasında söz konusu problem durumunun çözümüne ilişkin bir anlaşmazlık olduğu düşünülecek ve tartışma buna göre sürdürülecektir. Diğer öğrenci ise uzlaştırıcı rolünü üstlenecektir. Öğrenciler ilk olarak gruplarında verilen problemi tartışır. Daha sonra uzlaştırıcılar ve anlaşmazlık yaşayan öğrenciler, ayrılarak kendi aralarında bir grup oluştururlar. Birbirleriyle tartışma deneyimlerini paylaşırlar. Kendi aralarında tartışan öğrenciler aynı gruptaki arkadaşlarıyla yeniden bir araya gelirler. Problemin çözümüne ilişkin oluşturulan düşünceler tüm sınıfla paylaşılır.


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta öğretmeninizin vermiş olduğu problem üzerinden yapmanız gerekir.



290 bitti

Our Score