4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 113 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 113


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı 5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 113


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 113 ATA Yayıncılık”

Hazırlık Çalışmaları


1.Size göre bireyin kendisiyle barışık olması ne demektir? Siz kendinizle barışık olduğunuzu düşünüyor musunuz? Düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Size göre bireyin kendisiyle barışık olması ne demektir? Siz kendinizle barışık olduğunuzu düşünüyor musunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bana göre bireyin kendisiyle barışa olması kendini olduğu gibi sevmesi ve kendine saygı duymasıyladır.

Hepimizin fiziksel ve zihinsel özellikleri birbirinden farklıdır. Başkalarının yeteneklerine ve başarılarına bakmak kendi içimizdeki yetenekleri keşfetmemize engel olabilir.

Başka yetenekleri takdir etmekle beraber kendi ilçemize yolculuk yapmalı kendimizi geliştirmeye çalışmalı ve kendi güzel özelliklerimizin farkına vararak kendimizle barışmalıyız.

Ben kendimle barışık olduğumu düşünüyorum. Zaman zaman kendimi iyi hissetmek için kendimi değiştirmem gerektiğini düşünsem de fiziksel özelliklerin ve becerilerime karşı saygılıyım.

Çok çalışmak ve kötü olan huylarımda kendimi değiştirmem gerektiğini bilmekle beraber diğer özelliklerime saygı duyuyorum ve kendimi olduğum gibi kabul ediyorum.


2.Aşağıda verilen bilgilerin hangi liderlere ait olduğunu araştırınız ve kutucuklardaki noktalı yerlere liderlerin isimlerini yazınız. Bu liderlerin tarihteki önemi hakkında düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Hindistan ve Hindistan Bağımsızlık Hareketi’nin siyasi ve ruhani lideridir. Kötülüğe karşı aktif ama şiddet unsuru içermeyen direniş ile ilgili olan Satyagraha felsefesinin öncüsüdür. Bu felsefe, Hindistan’ı bağımsızlığına kavuşturmuş ve dünya üzerinde insan hakları ve özgürlük savunucularına ilham kaynağı olmuştur.


Cevap :

Mohandas Karamçand Gandi


Ülkesini düşman işgalinden kurtarmak için İstiklal Savaşı’nı başlatmış ve zafer kazanmış Türk devlet adamıdır. “Yurtta barış, dünyada barış.” diyerek ulusal ve evrensel barışın önemini vurgulamıştır. Devleti yönettiği on beş yıl boyunca demokrasinin gelişmesi için yoğun mücadele vermiştir.


Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk


Siyahlara yönelik ırkçı politikalara karşı adalet ve özgürlük arayışı hareketlerinin zirveye çıktığı İkinci Dünya Savaşı sonrası özellikle Amerikan tarihine damga vurmuş isimlerin başında gelmiştir. O yıllarda sömürgecilik sonrası, kimliğini arayan İslam dünyası halkları için de bir kahraman olarak öne çıkmış; özgürlük, eşitlik ve adalet için verdiği mücadeleyle dünyada da simge isimlerden biri olmuştur.


Cevap :

Malcolm X


3.Okulunuzda veya sınıfınızda yaşanan çatışmalarda tarafları uzlaştırmak için nasıl bir yol izliyorsunuz? İzlediğiniz yolun başarılı olup olmadığı hakkında arkadaşlarınızla görüş alışverişinde bulununuz.


Kısa Cevap :

Okulumuzda veya sınıfımızda yaşanan çatışmalarda tarafları uzlaştırmak için onlarla konuşuyorum ve gerektiğinde öğretmenimden yardım istiyorum.

İzlediğim yollar bazen başarılı bazen başarısız oluyor.

Uzun Cevap :

Okulumuzda veya sınıfımızda birçok çatışma yaşanabiliyor.

Tarafları uzlaştırmak için onlarla konuşuyor ve orta yolu bulmaya çalışıyorum.

Sıkıntılarını ve şikayetlerini dinleyerek sorunu çözmeye çalışıyor veya öğretmenim, ailem gibi büyüklerimden yardım isteyerek orta yolu bulmaya çalışıyoruz.

İzlediğim yollarda çoğu zaman başarılı olsam da bazen arkadaşlarımın birbirlerini affetmeleri veya olan olayı unutmaları uzun zaman alabiliyor.


4.Dünya barışı için faaliyet yürüten kuruluşlardan bildiklerinizi söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Dünya barışı için faaliyet yürüten kuruluşlardan bildiklerinizi söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

4.Dünya barışı için faaliyet yürüten kuruluşlardan bildiklerim maddeler halinde

  • Birleşmiş Milletler
  • UNESCO
  • Uluslararası Adalet Divanı
  • Birleşmiş Milletler Barış Gücü
  • Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği
  • AGİT
  • İslam İş Birliği Teşkilatı (İİT)
  • Avrupa Konseyi (AK)
  • Kuzey Atlantik Antlaşması Teşkilatı (NATO)

5.Yanda, İtalya’daki Spilimbergo Ortaöğretim Enstitüsünce düzenlenen “Barış ve Müsamaha” konulu Uluslararası Karikatür Yarışması’nda birincilik kazanan  Prof. Dr. Necmettin Erbakan Sosyal Bilimler Lisesi öğrencisi Abdulhakim Orhanoğlu’nun karikatürü verilmiştir. Bu karikatüre jürinin birincilik ödülü vermesinin gerekçeleri ne olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Kısa Cevap :

Bu karikatüre jürinin birincilik ödülü vermesinin gerekçeleri az bir resim ile çok şey ifade etmesi ve çok anlamlı olması olabilir.

Uzun Cevap :

Bu karikatüre jürinin birincilik ödülü vermesinin gerekçeleri bütün dünyanın ortak sorunu olan savaşların ve bu savaşla hem ekonominin hem de Can güvenliğinin tehlikeye girdiğini anlatması sebebiyle olabilir.

Karikatür az bir çizim ile çok büyük manalar ifade etmiştir.

Çok başarılı bir çizim olduğunu düşünüyorum.


“4. Sınıf Demokrasi ve İnsan Hakları Kitabı Sayfa 113 ATA Yayıncılık” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score