3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-128-129-130-131-132-133 SONUÇ Yayınları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Buğday Masalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133
3. Sınıf Türkçe Kitabı Buğday Masalı Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-128-129-130-131-132-133
1. Yediğimiz yiyecekler ve kullandığımız eşyalar sizce hangi malzemelerden üretilmektedir?
Kısa Cevap :
Yediğimiz yiyecekler genel olarak bitki fidelerinde ve ağaçların dallarında yetişmektedir.
Kullanmış olduğumuz eşyalar ise genel olarak ham maddesi ağaç veya çelikten yapılan araç ve gereçleri kullandığımızı ifade edebiliriz.
Uzun Cevap :
Yemiş olduğumuz yiyecekler ağaçlarda yetişmekte ve insanların bunları yetiştirilmesi ve toplaması sonucunda biz de onları tüketmekteyiz.
Kullanmış olduğumuz eşyalar ise hammadde olarak Demir ağaç Çelik ve plastik olarak çeşitli ham maddelerden yapıldığını ifade edebiliriz.
2. Bir büyüğünüze sorarak kekin nasıl yapıldığını öğreniniz.
Cevap :
Annem kekin yapımı için yumurta ve şekerin iyice çırpılması gerektiğini söyledi.
Daha sonra süt sıvı yağ un kabartma tozu ve vanilya katılarak karıştırılır gerekli kıvama gelince yağlanmış fırın tepsisine dökülürmüş.
Keki 180 derece ısıtılmış fırına koyup en az yarım saat pişmesini beklememiz gerekiyormuş.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Metnin görsellerini inceleyelim. Sizce bu metinde nelerden bahsediliyor olabilir?
Cevap :
Metin görsellerine baktığımda bence bu Metin çiftçilikten, buğdaydan ve buğdaydan yapılan un, ekmek gibi gıdalardan bahsediyor.
2. ETKİNLİK
Soru : “Buğday” ve “ekmek” kelimeleri arasındaki ilişki aşağıdaki varlıkların hangileri arasında bulunur? Eşleştirelim.
Cevap :
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde renkli yazılmış kelimelerin zıt anlamlılarını noktalı yerlere yazalım.
Cevap :
- Gece gündüz sallanırım.= (gece)
- Yaprak verir dolanırım.= (alır)
- Sakın beni erken biçme.= (geç)
- Sonra götürün harmana.= (önce)
- Çok fazla da yeme sakın.= (az)
- Ramazan’da beyaz pide.= (siyah)
- Fırınlardan çok taze al.= (bayat)
4. ETKİNLİK
Soru : Buğdaydan üretilen ürünlerden hangileri şiirde geçmektedir? İşaretleyelim.
Cevap :
- Un, simit, pide ve börek şiirde geçmektedir.
5. ETKİNLİK
Soru : Şiirin başlığını, konusunu ve ana duygusunu yazalım.
Cevap :
Şiirin başlığı: Buğday Masalı
Şiirin konusu: bugdayin üretimi, un haline gelmesi
Şiirin ana duygusu: buğdayin sevinci
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Okudum, anladım, soruları cevaplıyorum.
1. Buğdaylar niçin değirmene götürülür?
Cevap :
Buğdaylar un yapılmak için değirmene götürülür.
2. Buğday ne zaman biçilmelidir?
Cevap :
Buğday başakları sarardıktan sonra biçilmelidir.
3. Çiftçi, buğdayı neden tekrar ekmelidir?
Cevap :
Çiftçi, buğdayı insanların açlıktan ölmemesi için tekrar etmelidir.
7. ETKİNLİK
Soru : Metinle ilgili iki soru hazırlayıp cevaplarını yazalım. Daha sonra bu soruları arkadaşlarımıza soralım.
Soru : Buğday un yapıldıktan sonra ne yapılmasını söylüyor?
Cevap : Su katıp yorulduktan sonra fırınlarda ekmek yapılmasını söylüyor.
Soru : Buğdaydan neler olur?
Cevap : ekmek , simit, börek ve pide buğdaydan yapılmış undan olur
8. ETKİNLİK
Soru : Metne farklı bir başlık yazalım.
Cevap :
Buğdayın Yolculuğu
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde renkli yazılmış kelimelerin zıt anlamlılarını noktalı yerlere yazalım.
Cevap :
Buğdayın konuşması hayal ürünüdür. Çünkü bitkiler konuşamaz.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları
10. ETKİNLİK
Soru : Sence şiirin görselleri şiirle uyumlu mu? Şiirde anlatılanları, görsellerde görebiliyor musun? Sen olsan bu şiirle ilgili nasıl bir resim çizerdin? Haydi, çizelim.
Cevap :
11. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yazalım.
Buğdayı kim üretir?
Cevap :
Buğdayı çiftçi üretir.
Buğday nerede un hâline getirilir?
Cevap :
Buğday değirmende un haline getirilir.
Undan neler yapılır?
Cevap :
Bundan ekmek, pide, börek, pasta, simit ve her türlü hamur işiyle tatlı yapılabilir.
Yediğimiz ekmeği, içtiğimiz suyu bilinçli tüketmezsek hangi sorunlarla karşılaşabiliriz?
Kısa Cevap :
Yediğimiz ekmeği, içtiğimiz suyu bilinçli tüketmezsek ve itiraf edersek kaynaklarımız tükenebilir.
Ürünlerde büyük bir pahalılık ve ulaşımda zorluk yaşanabilir.
Uzun Cevap :
Yediğimiz ekmek ve içtiğimiz su bizleri hayata bağlayan en temel faktörlerdendir.
İnsan yaşaması için sağlıklı beslenmesine ve düzenli olarak temiz suya ulaşmasına ihtiyacı vardır.
İnsanlar yaşamları için gerekli olan bu iki temel ana maddeyi dikkatli kullanmalı ve ham maddelerin sınırsız olmadığını bilerek hareket etmelidir.
İsraf etmeden yemeli ve içmeli boşaltmaktan ve akıtmaktan mutlaka korunmalıyız.
Eğer böyle yaparsak büyük bir pahalılık meydana gelecek ve ihtiyaç duyduğumuz ekmek ve suya ulaşmakta zorluk yaşayabileceğiz.
Bu yüzden elimizden geldiği kadar dikkat etmeli israftan kaçınmalıyız.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları
12. ETKİNLİK
Soru : Buğdayın ekmek olana kadar geçirdiği aşamalar resimlerle verilmiş. Ekmeğin üretim aşamalarını resimlere bakarak yazalım.
Cevap :
Çiftçiler buğdayları Eker.
Zamanı gelince buğdaylar hasat edilir.
Değirmenleri getirilen buğdaylar un haline getirilir.
Un haline getirilen buğdaylar fırınlara ve evlere gönderilir.
Fırıncılar bu hamurları ekmek yapıp pişirirler.
Daha sonra fırınlardan soframıza gelir.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları
13. ETKİNLİK
Soru : Haydi, aşağıya öğrendiğimiz kek tarifini yazalım.
Kısa Cevap :
İlk önce 3 yumurta ve bir su bardağı şekeri güzelce çırpıyoruz.
Güzelce çırpıldıktan sonra üzerine bir su bardağı süt veya yoğurt ardından bir su bardağı yağı ekliyoruz.
Üzerine kıvamı gelinceye kadar un, vanilya ve kabartma tozunu da ekleyerek fırınımızı önceden yağlamış tepsiye döküyoruz.
Daha önce 180 derecede ısıtılmış olan fırına kekimizi atıyor ve en az yarım saat pişene kadar bekliyoruz.
Uzun Cevap :
Benim öğrendiğim kek tarifi kuru meyveli.
Annem normal kek tarifinde olduğu gibi öncelikle yumurta ve şekeri çırpmam gerektiğini söyledi.
Yumurta ve şekeri çıktıktan sonra bir su bardağı süt ve 1 su bardağı yağ ekleyip biraz daha çırpmamız.
Ardından bir buçuk sene 2 bardak kadar unu ekleyerek, bana da bak abartma tozunu da ekledikten sonra çırpıyoruz.
Kuru meyveleri Küçük küçük doğrayıp unlayarak karışımımızın içine katıyor ve karıştırıyoruz.
Kuru meyveleri unlamamızın sebebi deve çökmesini engellemek içinmiş.
Önceden yağlanmış ve bulanmış fırın tepsisine döküyor önceden ısıtılmış fırına atarak pişmesini bekliyoruz.
Dilerseniz içine limon kabuğu veya portakal kabuğu rendesi de koyabilirsiniz.
14. ETKİNLİK
Soru : Çiftçiye veya fırıncıya emeklerinden dolayı bir teşekkür mektubu yazalım.
Kısa Cevap :
Emektar çiftçilerimiz ve fırıncılarımız,
Sizin yaptığınız o lezzetli ekmekleri gerek sabahları gerek akşamları soframızda gerek yapmış olduğunuz o lezzeti simitleri ve poğaçaları okula giderken yemek gerçekten çok lezzetli ve keyifli.
Eminizden dolayı hepinize çok teşekkür ederim.
Uzun Cevap :
Kıymetli çiftçilerimiz ve fırıncılarımız,
Yaz kış demeden o ateşi ve sıcağın bayanı başında lezzetli simitler, ekmekler, poğaçalar ve pideler yaptığınız için çok teşekkür ederiz.
Gerçekten emeğinizin hakkını veriyorsunuz.
Yaptıklarınız her zaman soframızı süslüyor.
Emeğinize sağlık.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Gelecekte seçmeyi düşündüğünüz meslekle ilgili bir araştırma yapınız. Bu mesleği tanıtan bir sunu hazırlayınız.
Kısa Cevap :
Ben ileride doktor olmak istiyorum.
Doktor hastalıkları önlemek ve tedavi etmek için tıp eğitimi almış olan kişidir.
Doktorlar hastaların muayene eder, tansiyon ölçer hastalıkları teşhis etmeye çalışır.
Doktorlar sağlık ocaklarında, sağlık merkezlerinde hastanelerde ve sağlık birimlerinde çalışırlar.
Doktor olabilmek için 6 yıllık tıp eğitimini almak ve fakülteden mezun olduktan sonra eğer istenirse istediğin bölümü okumak gerekiyormuş.
Uzun Cevap :
Ben ileride öğretmen olmak istiyorum.
Öğretmen olmak için üniversitelerin ilgili fakültelerinden eğitim almak gerekiyormuş.
İlk olarak hangi alanda öğretmenlik yapacağımı belirlemeli ve buna karar verdikten sonra seçmem gerekiyormuş.
Liseden mezun olduktan sonra yeterli ve puan almak ve sonrası üniversitede öğretmen olmak için eğitim alacak bölümleri seçmem gerekiyor.
Eğer okuduğum üniversiteyi başarılı bir şekilde bitirirsem öğretmen olabilirmişim.
Öğretmenler eğitim sektörlerinde çalışırlar.
Ben de ileride işini iyi yapan bir öğretmen olmak istiyorum.
400
Allah sizlerden razı olsun ödevlerime yardımcı oldunuz