4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 172-175-176-177-178-179 KOZA Yayınları
4. Sınıf Türkçe Kitabı Çılgın Böcekler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179
4. Sınıf Türkçe Kitabı Çılgın Böcekler Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 172-173-174-175-176-177-178-179
Hazırlık
1.Daha önce koro etkinliklerine katıldınız mı? Katıldıysanız neler hissettiğinizi açıklayınız.
Cevap :
Daha önce hiç koro etkinliklerine katılmadım.
2. Hangi tür müzikleri dinlemekten hoşlanıyorsunuz? Neden?
Cevap :
Ben pop müzik ve hiphop dinlemekten hoşlanıyorum. Çünkü bu müzikler beni çok eğlendiriyor ve mutlu ediyor.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları
1.Etkinlik
Soru: Metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıdaki alana yazarak anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze ekledikten sonra bunları birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.
Cevap :
Merak kelimesi
Tahminim: bir şeyi öğrenmek istemek
Sözlük anlamı: Bir şeyi anlamak veya öğrenmek için duyulan istek
Cümle: Nerede kaldın diye seni çok merak ettim.
İlgi kelimesi
Tahminim: alaka
Sözlük anlamı: İki şey arasında bulunan herhangi bir bağlılık; alaka, taalluk
Cümle: Şiir yazmak benim ilgi alanım.
Heveslenmek kelimesi
Tahminim: bir şeyi yapmaya istek
Sözlük anlamı: isteklenmek
Cümle: Bana hediye alacak diye o kadar heveslendim ki.
Prova kelimesi
Tahminim: bir şeyi denemek
Sözlük anlamı: Bir şeyin amacına uygun, istenilen düzeyde olup olmadığını anlamak için yapılan deneme
Cümle: Elbisenin provasını yapmak için terziye gitti.
Çılgın kelimesi
Tahminim: sınır dışı hareketlerde bulunan
Sözlük anlamı: Çok büyük, aşırı, olağanüstü, aşırı davranışlarda bulunan
Cümle: Bugün çılgın bir yemek partisine davetlisiniz.
Kaval kelimesi
Tahminim: bir çalgı
Sözlük anlamı: Genellikle kamıştan yapılan, daha çok çobanların çaldığı, yumuşak sesli, üflemeli bir çalgı
Cümle: Kaval çalmayı çok öğrenmek istiyorum.
2.Etkinlik
Soru: Metnin konusunu en iyi yansıtan görseli işaretleyiniz.
Cevap :
Metnin konusunu en iyi yansıtan görsel 2 görseldir. Böcekler şarkı söylüyor hayvanlar ise kızgın.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları
3.Etkinlik
a. Metinden alınan aşağıdaki cümleyi okuyunuz. Cümlede altı çizili kelime grubuna dikkat ediniz.Aşağıdaki deyimlerle anlamlarını eşleştiriniz.
“Sen söyleme, ben söyleyeyim derken kavgaya tutuşmuşlar.” “Kavgaya tutuşmak” kelime grubu bir deyimdir. Deyimlerde kelimeler hatırlayacağınız gibi çoğunlukla gerçek anlamları dışında kullanılır.
Cevap :
gözüne girmek — birinin sevgisini kazanmak
ağzında bakla ıslanmamak — sır saklamamak
ihtiyaca cevap vermek –— gereksinimleri karşılamak
aç susuz kalmak — yoksul duruma düşmek
aklı dağılmak — belli bir konuda düşünceyi toplayamamak
fareler cirit atmak — bir yerde insanın olmaması
yüz yüze bakmak — karşılıklı ilişkiyi korumak
b. Deyimler gibi atasözlerinin de kalıplaşmış sözlerimizden olduğunu hatırlayınız. Atasözleri, atalarımızın uzun denemeler sonucunda söyledikleri özlü sözlerdir. Bu sözler toplumun büyük kesimi tarafından benimsenir. Aşağıdaki atasözlerini ilgili oldukları kavramlarla eşleştiriniz.
Atasözü ve deyimlerin büyük çoğunluğu gerçek anlamları dışında kullanılan kelimelerden oluşur. Örnek: “Damlaya damlaya göl olur.” atasözü tasarrufun önemini anlatmaktadır. “Ağaç yaşken eğilir.” atasözü ise eğitimin genç yaşlarda verilmesi gerektiğini belirtmektedir.
Cevap :
1. Sakla samanı gelir zamanı. — tutumluluk
2. Vakit nakittir. –— çalışkanlık
3. Üzüm üzüme baka baka kararır. — arkadaşlık
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları
4.Etkinlik
Soru: Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Soru: Sivrisinek şehirden dönünce hayvanlara neler anlatıyor?
Cevap :
Sivrisinek şehirden duyunca hayvanlara insanların düğün yaptıklarını ve eğlendiklerini anlatıyor.
Soru: Düğün yapılması fikrini ortaya hangi böcek atıyor?
Cevap :
Düğün yapılması fikrini ortaya cırcır böceği atıyor.
Soru: Böcekler korosu hangi böceklerden oluşmaktadır?
Cevap :
Böcekler korosu sivrisinekler, karasinekler, ateş böcekleri, cırcır böceği, uğur böceği, arılar ve kelebeklerden oluşmaktadır.
Soru: Hayvanlar bir süre sonra neden düğün yapmak istemiyorlar?
Cevap :
Hayvanlar bir süre sonra böceklerin susmamasından ve şarkının çok geç vakitlere kadar devam etmesinden dolayı düğün yapmak istemiyorlar.
Soru: Aslan şikâyete gelen hayvanlara ne diyor? Aslanın bu davranışını doğru buldunuz mu? Neden?
Cevap :
Aslan kulakları çok iyi işitmediği için şikayete gelen hayvanlara bir şey duymadığını söylüyor. Aslanın bu davranışın doğru bulmadım. Çünkü bu kadar kişi aynı şikayette bulunuyorsa bir lider olarak durumu değerlendirmeli ve konuya el atmalıydı.
Soru: Fil, düğününde böcekleri susturamayınca ne yapıyor? Filin bu davranışı sizce doğru mudur?
Cevap :
Fil, düğününde böcekleri susturamayınca hortumuyla onları içine çekiyor ve bir anda yere atarak hepsini dağıtıyor. Filin bu davranışı bence doğru bir davranış değildir. Onlara şiddet uygulamıştır ve yapılan bir hatayı şiddet ile çözmek uygun bir davranış değildir.
Soru: Metnin ana fikri nedir?
Cevap :
Metinde ana fikri her şeyin fazlasını zarar olduğudur.
Soru: Metinde en çok hangi karakteri sevdiniz? Neden?
Cevap :
Ben metinde en çok sivrisinek karakterini sevdim çünkü farklı bir şehire giderek orada gördüğü güzellikleri kendi ormanına aktarmaya çalışmıştır.
5.Etkinlik
Soru: Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin zıt anlamlılarını yazınız. Bunları birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Ormanın birinde pek çok hayvan yaşarmış.
Zıt anlamlısı: az
Cümlem: Evde çok az bulgur kalmış.
Ormanın kralı yaşlı bir aslanmış.
Zıt anlamlısı: genç
Cümlem: Genç kadın başarıdan başarıya koşuyordu.
Vakit geç olmuş.
Zıt anlamlısı: erken
Cümlem: Erken gel de oturalım.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları
6.Etkinlik
Soru: Metnin hikâye unsurlarını yazınız.
OLAY : Sivrisineğin şehre giderek gezmesi ve insanların yaptıkları düğünleri görerek bunu orman halkına anlatmaları sonucunda yaşananlar. Hayvanlar bir koro oluşturuyorlar. Böcekler şarkı işini çok abartıyorlar ve bu duruma dayanamayan hayvanlar şikayet ediyorlar. Fil onlar susmayınca hortumunun içerisine alıyor ve yere atıyor. Böylece bir daha bunu yapmıyorlar.
ZAMAN : Belirsiz geçmiş zaman
YER : Orman
VARLIK KADROSU : Karasinek, böcek, fil, aslan, geyik ve ormandaki diğer hayvanlar
7.Etkinlik
Soru: Sınıfa bir müzik aleti getirmişseniz bununla arkadaşlarınıza bir ezgi çalınız. Arkadaşlarınızın ezgilerini dinledikten sonra müziğin önemi hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmanızda, kendi hayatınızdan örnekler veriniz. Ayrıca dinleme ve konuşma kurallarına uygun hareket etmeyi unutmayınız.
Cevap :
Müziğin Önemi
Değerli öğretmenim ve sevgili arkadaşlarım
Müzikte bulunan özel melodilerin ve ritimlerin beyindeki alfa dalgalarını uyardı ve kişiyi müziğine göre sakinleştirdiği, üzlüğü veya gevşettiği araştırmalarca kanıtlanmıştır.
Müziğin matematiksel düşünceyi güçlendirdiği öğrenme, dinlenme gibi fonksiyonlara yardımcı olduğu düşünülmektedir.
Neredeyse bütün insanlar müziği sever ve kendi ruh hallerine veya tercihlerine göre farklı müzikler tercih ederler.
Bu yüzden müzik bence hayatımızda önemli bir yere sahiptir.
4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları
8.Etkinlik
Soru: Belli seslerden oluşan, bir müzik yapıtını söylemek üzere bir araya gelmiş insan topluluğuna koro denir. Beşer kişilik gruplara ayrılınız. Sevdiğiniz dört şarkıyı oylayarak seçiniz. Şarkıları seçme nedenleriniz hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Öğretmeninizin yönlendirmesiyle gruplar hâlinde seçtiğiniz bir şarkıyı sınıfta söyleyiniz.
Cevap :
Küçük Kurbağa Şarkısı
Küçük kurbağa, küçük kurbağa, kulağın nerede ?
Kulağım yok kulağım yok yüzerim derede
Ku vak vak vak ku vak vak vak kuvak kuvak kuvak(2)
Küçük kurbağa, küçük kurbağa, kuyruğun nerede ?
Kuyruğum yok kuyruğum yok yüzerim derede
Ku vak vak vak ku vak vak vak kuvak kuvak kuvak(2)
Küçük kurbağa, küçük kurbağa, yelkenin nerede ?
Yelkenim yok yelkenim yok yüzerim derede
Ku vak vak vak ku vak vak vak kuvak kuvak kuvak(2)
Küçük kurbağa, küçük kurbağa, gözlerin nerede ?
Gözlerim yok gözlerim yok yüzerim derede
Ku vak vak vak ku vak vak vak kuvak kuvak kuvak(2)
3.Etkinlik
Soru: Defterinize “müzik” konulu bir hikâye yazınız. Hikâyenizde hayalî unsurlara yer veriniz. Olayların oluş sırasına ve hikâyede kullanılan unsurlara dikkat ediniz. Ayrıca serim, düğüm ve çözüm bölümlerini oluştururken önceki bilgilerinizden yararlanınız. Hikâyenize başlık koymayı unutmayınız. Hikâyenizi bitirdikten sonra, kontrol ederek yazım ya da noktalama yanlışlarınız varsa bunları düzeltiniz. Hikâyenizi arkadaşlarınıza okuyunuz. Öğretmeninizin rehberliğinde hikâyelerinizi sınıf veya okul panosunda da sergileyebilirsiniz.
Kısa Cevap : “Defterinize “müzik” konulu bir hikâye yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Müziğin Gücü
Ünlü müzisyen anne karnındaki durumunu anlatıyor.
Annesi de müzisyen olan ve ileride çok büyük bir müzisyen olacak olan müzisyen anne karnında müziğe karşı tepki verdiğini ve müzik çaldığı zamanlarda eğer o müziği beğeniyorsa daha farklı hareket ettiğinden bahsetti.
Annem müzik dinlediği ve müzikle ilgilendiği zaman notalarla dans ettiğini hayal ettiğini ve anne karnında bile müzisyen olmak istediğini anlatıyordu.
İşte müzik aşkı gerçekten böyledir.
Notaların kalbe yerleşmesi ve anne karnında olan bir bebeği bile müzisyen yapılabilecek kadar kuvvetli bir güce sahiptir.
İşte bu güç herkesin içerisinde olan müziğin ve melodinin gücüdür.
Sonraki Derse Hazırlık
Soru: Sınıfınıza sevdiğiniz bir şairin şiirlerinden örnekler getiriniz.
Kısa Cevap : “Sınıfınıza sevdiğiniz bir şairin şiirlerinden örnekler getiriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Orhan Veli Kanık – ‘Bayram’
“Kargalar, sakın anneme söylemeyin!
Bugün toplar atılırken evden kaçıp
Harbiye nezaretine gideceğim.
Söylemezseniz size macun alırım,
Simit alırım, horoz şekeri alırım;
Sizi kayık salıncağına bindiririm kargalar,
Bütün zıpzıplarımı size veririm.
Kargalar, ne olur anneme söylemeyin!”
Nazım Hikmet – ‘Dünyayı Verelim Çocuklara’
“Dünyayı verelim çocuklara hiç değilse bir günlüğüne
allı pullu bir balon gibi verelim oynasınlar
oynasınlar türküler söyleyerek yıldızların arasında
dünyayı çocuklara verelim
kocaman bir elma gibi verelim sıcacık bir ekmek somunu gibi
hiç değilse bir günlüğüne doysunlar
dünyayı çocuklara verelim
bir günlük de olsa öğrensin dünya arkadaşlığı
çocuklar dünyayı alacak elimizden
ölümsüz ağaçlar dikecekler.”
Behçet Necatigil – ‘Dünya Çocuk Yılında
“Bütün çocuklar
Yokluk bilmesinler
Et, şeker, süt bulsunlar
Giyimli, tok ve rahat
Gitsinler okullara
Sınıflarını geçsinler.
Büyükler biraz daha yorulsun
Onlar da büyüsünler
Onlar da mesut olsunlar
Geçti, kaç savaş ezikliği
Çocukları düşünsünler
Çocuklar iyi gün görsünler.”