3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189-190 SONUÇ Yayınları
3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 188, 189, 190
3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 188-189-190
UYKU
Bana çiçek gönderme
Bir kuş ağacı gönder
Dallarında gezinsin
Külrengi güvercinler
Konsunlar yastığıma
Uyutmak için beni
Sırtlarında kuş tüyü
Gagalarında ninni
Kaldırıp yatağımı
Uçursunlar göklere
Kendimi yıldızlarda
Bulayım birdenbire
Ülkü TAMER
(1, 2 ve 3. soruları metinden hareketle cevaplayalım.)
1. Şair, nasıl bir kuş ağacı istiyor?
Cevap :
Şair dallarında kül rengi güvercinlerin gezdiği bir kuş ağacı istiyor.
2. Şair, güvercinlerin niçin yastığına konmasını istiyor?
Cevap :
Şair kendisini uyutmak için güvercinlerin yastığına konmasını istiyor
3. Şiirin konusu nedir?
Cevap :
Şiirin konusu şairin kendisine bir kuş ağacı gönderilmesini istemesidir. Şiirde anlatılmak istenen özgürlüktür.
4.Çevrenizde veya okulunuzda düzenlenen herhangi bir etkinlikle ilgili haber metni hazırlayınız. Daha sonra etkinlik ile ilgili bir resim çiziniz.
Kısa Cevap :
Okulumuzda 3. sınıflar arası futbol yarışması düzenlendi.
Sınıftaki bütün erkekler maça katılırken öğretmenlerimiz kimin kaleci kimin ise farklı yerlerde yer alacağına karar verdi.
Kızlar ise kendi sınıfını desteklemek için tezahürat yaptılar.
Uzun Cevap :
Okulumuzda 3. Sınıflar arası satranç yarışması düzenlendi.
Yarışmaya satranç konusunda iyi olan, meraklı olan veya kendini denemek isteyen herkes katılabildi.
Kazanan kişiler diğer okuldaki 3 sınıf arkadaşlarımızla yarışacak ve okullar arası bir satranç turnuvası düzenlenecek.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları
5. Görselleri verilen sporları takım sporu ve bireysel spor olarak sınıflandıralım.
Cevap :
Takım sporları : Basketbol, Futbol ve Voleybol
Bireysel sporlar : Golf, Yüzme, Koşu, Paten ve Jimnastik
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları
Dinlediğim/izlediğim hikâye edici metinleri canlandırırım. (evet)
Dinlediklerimle/izlediklerimle ilgili görüşlerimi ifade ederim. (evet)
Konuşmalarımda yeni öğrendiğim kelimeleri kullanırım. (evet)
Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşurum. (evet)
Arkadaşlarımın sözünü kesmem ve konuşmasının bitmesini beklerim. (evet)
Kısa ve basit dijital metinlerdeki mesajı kavrarım. (evet)
Yazılı yönergeleri kavrarım. (evet)
Tablo ve grafiklerde yer alan bilgilere ilişkin soruları cevaplarım. (evet)
Anı yazarım. (evet)
Yazdıklarımı düzenlerim. (evet)
Bu tabloda “Evetleriniz çoğunlukta ise durumunuz iyi demektir.
Cevap : Evetlerim çok durumum iyidir.
“Birazlarınız çoğunlukta ise kitabınızdaki etkinlikleri tekrarlayınız.
Cevap : Birazım yok.
“Hayır”larınız çoğunlukta ise eksiklerinizi tamamlamak için öğretmeninizle konuşunuz.
Cevap : Hayırım yok.
Soru : Haydi bu temada öğrendiklerimizi kısaca yazalım.
Cevap :
Bu temada bireysel ve takım sporları hakkında bilgiler öğrendik.
Ayrıca sporun ve dişlerimizi temiz tutmanın ne kadar önemli olduğunu da öğrenmiş olduk.
240