3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 217-218-219-220-221 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sahildeki Yumurtalar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 217, 218, 219, 220, 221


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sahildeki Yumurtalar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 217-218-219-220-221


1. Su kaplumbağaları hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap :

Su kaplumbağalarının ülkemizde ve dünyada en çok beslenen evcil hayvanlardan olduğunu biliyorum.

Su kaplumbağaların bakımlarını zor olduğunu ve onun için gerekli ortam ve sıcaklığın oluşturulması gerektiğini de öğrendim.

Anavatanlarının Meksika ve Florida olduğunu öğrendim.

Uzun Cevap :

Su kaplumbağaları hem bitkisel hem de hayvansal gıdalar tüketebilmektedir.

Su kaplumbağaları meyve ve sıcaklığa karşı çok duyarlı olduklarında ortamlar onlara göre hazırlanmalıdır.

Küçük ve plastik fanuslarda çok çabuk olabileceklerinden onlar için ideal yaşam alanı teraryum denilen akvaryumdur.

Su kaplumbağaları birçok hayvan gibi kış uykusuna yatarlar. Evde beslenen su kaplumbağaların kuş uykusuna yatması durumunda uyanacağı çok zor olacağından ve ölme ihtimalinin olduğunda uyutmamak daha önemlidir. Su kaplumbağanın tehlikeye girmemesi ve kış uykusuna yatmaması için suyun sıcaklığının 24 derece ve üzerinde olması Hatay ideal su sıcaklığının 28 derece civarında olması fayda sağlayacaktır.


2. Kaplumbağaların üzerindeki kabuk ne işe yarar?


Kısa Cevap :

Kaplumbağaların üzerinde bulunan kabuk onların düşmanlarından korur ve su üzerinde daha fazla kalmasına yardımcı olur.

Uzun Cevap :

Er canlının yaratılış şekli birbirinden farklı olduğu gibi kaplumbağanınki de çok farklı ve kendine özgüdür.

Birçok kabuklu canlı olduğu gibi kaplumbağanın da kabuğu birçok önleme sahiptir.

Kaplumbağaların kabuğu kendilerini yırtıcılardan korumaya yardımcı olur.

Birçok kara kaplumbağası bacaklarını, kuyruğunu ve başını kabuklarını içine çekebilir ve böylelikle yırtıcıların ısırıp ulaşabilecekleri bir alan oluşmaz.

Kaplumbağaların kabuklarının şekli yaşamış oldukları ortama göre değişmektedir.

Kara kaplumbağaları kabukları kubbeli bir üst bölüme sahiptir. Böylece yırtıcıların bu şekli kavrama veya ağızlarını almaları zorlaşır.

Deniz kaplumbağalarının kabukları ise suda daha hızlı yüzmelerine yardımcı olmak için daha düz ve akacak kabuklardır.

Kara kaplumbağalarının kabukları ağırdır ve yavaş yürümelerine sebep olur.


3. Hangi hayvanlar hem suda hem karada yaşayabilir?


Kısa Cevap :

Kaplumbağa, kurbağa, yılan, timsah, kaz, ördek, penguen, yengeç, semender, fok, samur hem karada hem de suda yaşayabilir.

Uzun Cevap :

Hem karada hem de suda yaşayan canlılar amfibi canlılar denilen canlılardır.

Su kaplumbağası, kurbağa, sayılanı, timsah, kasgül martı, pelikan, karabatak, penguen bu canlılara örnek olarak gösterilebilir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Görselleri inceleyelim. Metnin konusunu tahmin ederek yazalım.


Cevap :

Metnin konusu : Metin konusu Su kaplumbağaları ve yumurtaları hakkında olabilir.


2. ETKİNLİK


Soru : Sahildeki Yumurtalar” adlı metni dikkatle dinleyin. Öğretmeniniz bazı yerlerde metni dinletmeye ara verecek ve metnin devamı ile ilgili tahminlerde bulunmanızı isteyecek. Tahminlerinizi aşağıdaki boşluklara yazın.


Cevap :

Birinci soruya verdiğim cevap = kaplumbağayı düzeltmiş olabilir.

İkinci soruya verdiğim cevap = kaplumbağa denize doğru iteklenebilirse dalgalar yardımıyla belki düz hale gelebilir

Üçüncü soruya verdiğim cevap = başka bir yere veya kumsala götürmüş olabilir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin edelim.


Cevap :

sahil: kara’nın Deniz, göl, Irmak boyunca uzanan bölümü; kıyı, yaka, yalı

kumsal: kumu olan yer ve Gürpınar kumlu, denize, göle ve benzeri yerlere girilebilen alan

çelme takmak: bir kişinin başka bir kişinin bacağına ayağını takması ve onu düşürmeye çalışması

kızak: kar veya buz üzerinde kayarak yol alan tekerleksiz taşıt

kuluçkaya yatmak: dişi kuş veya kümes hayvanının civciv çıkarmak üzerine yumurtalar üzerine yatmasıdır

inci: istiridye gibi bazı kavkılı deniz hayvanlarının içerisinde oluşan, değerli, küçük, sert, Sedef renginde süs tanesidir


4. ETKİNLİK


Soru : Dinledim, anladım, soruları cevaplıyorum.


Su kaplumbağası, yumurtalarını nereye bıraktı?


Cevap :

Su kaplumbağası, yumurtalarını kumsala bıraktı.


Kaplumbağa nasıl ters döndü?


Cevap :

Kaplumbağa çakal ve sansarın onu ters çevirmesi ile ters döndü.


Kaplumbağayı kim kurtardı? Nasıl?


Cevap :

Kaplumbağayı küçük bir çocuk kurtardı. Kaplumbağayı denize doğru çekti ve dalgalar yardımıyla kaplumbağa düz döndü.


Kaplumbağa çocuğa ne dedi?


Cevap :

Kaplumbağa çocuğa onu kurtardığı için teşekkür etti ve sahile bıraktı yumurtalarını da kurtarmasını istedi.


Elinde bir sepetle sahile dönen çocuk ne yaptı? 


Cevap :

Elinde Bir sepette sahili dönen çocuk yumurtaları sepete doldurdu ve kayanın arkasına saklanıp çakalla sansarı bekledi.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları


Sahile gelen sansarla çakal ne yaptı?


Cevap :

Sahile gelen sansarla çakal önce kaplumbağayı aradı, bulamayınca yumurtaları aramak için bütün sahili kazdı.


Çocuğun balıklarını alanlar kimlermiş?


Cevap :

Çocuğun balıklarını alanlar çakal ile sansarmı


Çocuk, yumurtaları nereye koydu?


Cevap :

Çocuk yumurtaları kuluçkaya yatmış kırlangıçların altına koydu.


Sansarla çakal, yavruları korkutmak isteyince neyle karşılaştılar?


Cevap :

Sansar ne çakal, yavruları korkutmak isteyince kırlangıçlar çakal lisansları hep birlikte gagaladılar.


Uzak denizlerden dönen anne kaplumbağa, yavrularını sapasağlam görünce ne yaptı?


Cevap :

Uzak denizlerden dönen anne kaplumbağa yavrularını Safa sağlam görünce çocuğa teşekkür edip getirdiği inci tanelerini ona verdi.


Arkadaşlar, sansarla çakalın yaptıklarını doğru buluyor musunuz? Orada olsaydınız onlara neler söylerdiniz, nasıl bir ders verirdiniz?


Cevap :

Sansar ile çakalın yaptığını asla doğru bulmuyorum.

Orada olsaydım yetkilileri çağırıp onları toplatır ve onları büyük bir ders verirdim.


Çocuğun yaptığını doğru buluyor musunuz? Çocuğun yerinde siz olsaydınız ne yapardınız? Kaplumbağaya nasıl yardım ederdiniz? 


Cevap :

Çocuğun yaptığını çok doğru buluyorum. Çocuğu yerinde olsaydın ben de aynısını yapardım. Onun yardım ettiği gibi kaplumbağaya yardım eder yavrularını korurdum.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Hayvanları korumak ve onların yaşamlarını devam ettirmelerini sağlamak niçin önemlidir? Bu konudaki duygu ve düşüncelerini aşağıya yazabilir misin?


Kısa Cevap :

Bence hayvanları korumak ve onların yaşamlarına devam ettirmek çok önemlidir.

Hayvanlar bu dünyadaki döngüyü sağlamakta ve bizlere farkında olmasak bile büyük katkılar sağlamaktadırlar.

Bu yüzden hayvanları da korumalı, nesli tükenmekte olan hayvanlara sahip çıkmalıyız.

Böylelikle doğaya ve gelecek nesillerimize de sahip çıkmış oluruz.

Uzun Cevap :

Hayvanları korumak sadece hayvanlar için değil doğanın bütünlüğü ve geleceğimiz için de hayati bir öneme sahiptir.

Hayvanları korumak ve onların yaşayabileceği bir çevreyi oluşturabilmek her birimizin görevidir.

İçinde yaşadığımız doğa bir döngü içerisindedir ve bu döngünün sağlıklı bir şekilde ilerleyebilmesi bizimle beraber bütün canlıların da var olmasına bağlıdır.

Bu yüzden hayvanları ve diğer canlıları korumalı yaşatmalı ve onlara zarar vermekten kaçınmalıyız.


6. ETKİNLİK


Soru : a. Konuşma çizgisinin kullanımını inceleyelim.


Cevap :

Çocuk eğilip kaplumbağayı çevirmeye çalıştı. Fakat gücü yetmedi. Ter içinde,
– Çok ağırsınız, dedi.
Su kaplumbağası:
– Beni denize doğru itebilirsen dalgaların yardımıyla dönebilirim, dedi.


Soru : b. Aşağıdaki cümlelerin uygun yerlerinde konuşma çizgisi kullanalım.


Cevap :

Bir süre sonra kaplumbağa suyun yüzeyinde göründü.
– Teşekkür ederim, size borcumu nasıl ödeyebilirim, diye sordu.
– Ne borcu? Benim yerimde kim olsa aynı şeyi yapardı, dedi çocuk.



350

Our Score