3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 294-295-296 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı 8. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 294, 295, 296


3. Sınıf Türkçe Kitabı 8. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 294-295-296


KUDUZ AŞISI

Kuduz, özellikle köpeklerin taşıdığı ölümcül bir hastalıktır. Pasteur’ün (Pastör) yaşadığı yıllarda kuduz çok önemli bir sorundu.  Pasteur’den önce kuduza yakalanmış insanlar için uygulanan tek çare, ısırılan yerin kızgın bir demirle derinlemesine dağlanmasıydı. Bu uygulama her zaman başarılı ola­mıyordu. Müdahale gecikince bu yöntem acı vermekten başka bir işe yara­mıyordu.

Pasteur, bu aşı için ilk olarak bir tavşan kullandı. Ancak, Pasteur insanlar üzerinde henüz uygulamadığı bu aşıyı uygulamaya çekiniyordu. Bir gün kendisine köpek saldırısına uğramış bir çocuk getirildi. Azgın bir köpeğin on dört yerinden ısırdığı çocuğa kızgın demir uygulaması yapılamaz­dı. Böyle bir müdahale çocuğun yanarak acı içinde ölmesine sebep olacaktı.

Pasteur, bu aşıyı daha önce denemediği için çocuğa uygulamak istemedi. Fakat daha sonra çocuğun doktoru gelip Pasteur’a aşı olmadığı takdirde ço­cuğun öleceğini söyledi. Çocuğun annesinin feryatlarına dayanamayan Pas­teur, aşısını ilk kez bu çocukta denedi. Sonuç, çocuk için kurtuluş, insanlık için büyük bir müjde oldu.


(1, 2, 3, 4, 5 ve 6. soruları metinden hareketle cevaplayınız.) 


1. Kuduz nasıl bir hastalıktır?


Cevap :

Kuduz özellikle köpek türü hayvanların taşıdığı ölümcül bir hastalıktır.


2. Pasteur, kuduz aşısını ilk olarak nerede kullandı? 


Cevap :

Pasteur, kuduz aşısını ilk olarak bir tavşanda kullandı.


3. Çocuğa hangi hayvan saldırmıştı?


Cevap :

Çocuğa bir köpek saldırmıştı.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 295 Cevapları


4. Isırılan yerin kızgın demirle dağlanması yöntemi ne zaman uygulanı­yordu?


Cevap :

Isırılan yerin kızgın demirle dağlanması yöntemi Pasteur’ dan önce uygulanıyordu..


5. Pasteur, niçin çocuğa aşıyı uygulamak istemedi?


Cevap :

Pasta Uğur virgül vahşi daha önce hiç uygulamadığı için çocuğa hiç uygulamak istemedi.


6. Çocuğun doktoru, Pasteur’e ne söyledi?


Cevap :

Çocuğun doktoru , Pasteur’ a çocuğun zaten öleceğini söyledi.


7. Aşağıdaki iletişim araçlarının adlarını yazalım. 


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 294-295-296 Cevapları”

8. Aşağıdaki noktalama işaretlerini, cümlelerde boş bırakılan yerlere ya­zalım.


Cevap :

En çok kullandığımız iletişim araçları ( : ) televizyon (,) telefon (,) bil (-)
gisayardır (.)
Aaa (!) Seni gördüğüme çok şaşırdım.
Aysu (‘) nun babası bilgisayar aldı (. )
Sana verdiğim dergiyi okudun mu (?)
Hacı Bektaş Veli, (“) İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır. (“) demiştir.
(-) Anne, insanlar asırlar önce nasıl haberleşiyorlarmış?
(-) Dumanla ve posta güvercinleriyle haberleşiyorlarmış.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 296 Cevapları


Sözlü yönergeleri uygularım. (evet)
Konuşmacının sözlü olmayan mesajlarını kavrarım. (evet)
Kelimeleri anlamlarına uygun kullanırım. (evet)
Sınıf içinde tartışma ve konuşmalara katılırım. (evet)
Karşımdakini saygıyla ve sabırla dinlerim. (evet)
Metinle ilgili sorular sorarım. (evet)
Okuduğum metnin içeriğine uygun başlıklar belirlerim. (evet)
Bilişim teknolojileri ve iletişim araçlarında kullanılan şekil ve sembollerin anlamlarını bilirim. (evet)
Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanırım. (evet)
Harflerin yapısal özelliklerine uygun kısa metinler yazarım. (evet)

• Bu tabloda “Evet”leriniz çoğunlukta ise durumunuz iyi demektir.
• “Biraz”larınız çoğunlukta ise kitabınızdaki etkinlikleri tekrarlayınız.
• “Hayır”larınız çoğunlukta ise eksiklerinizi tamamlamak için öğretme­ninizle konuşunuz.


Soru : Haydi, bu temada öğrendiklerimizi kısaca yazalım. 


Cevap :

Bu temada iletişimin, robot kol ve gözlemin ne kadar önemli olduğunu öğrendik.



390

Our Score