2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 164-166-167-168-169 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ekmek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168, 169
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ekmek Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 164-166-167-168-169
1. Ekmeğin üretim aşamaları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Kısa Cevap : “Ekmeğin üretim aşamalarını genel ağdan araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Ekmeğin üretim aşamaları ilk önce buğday halinden toplanarak öğütülmesi ve un haline getirilmesiyle başlar.
Ardından ekmeğin çeşidine göre içerisine tuz ve Maya katılarak mayalandırılır ve yine çeşidine göre şekil verilerek pişirilir.
Uzun Cevap :
Ekmekler çeşidine göre farklı şekillerde pişirilirler.
Genel olarak bir ekmeği üretmek için buğday tohumları toplanır öğütülür ve un haline getirilir.
Un, Maya, su ve tuz gibi malzemeler karıştırılarak yorulur ve şekillendirilerek Maya dinlenip mayalanması için bekletilir.
Bir ekmeğin mayalanma süresi ekmeğin çeşidine ve koşullara göre değişebilir.
Ardından ekmeğin çeşidine göre şekil verdikten sonra gerekirse tepsi mayası yapılır ve hamur fırına verilerek pişirilir.
Ekmeğin hamur kısmı kalmadan yüzeyi kızarır ve kabarıklığı artınca fırından alınarak soğutulur ve ardından dilimlenir.
2. Ekmeğin üretim aşamalarına uygun olarak aşağıdaki görselleri numaralandırınız.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup karşılarına yazınız.
Cevap :
çiftçi = Geçimini toprağı ekerek sağlayan kimse; fellah
buğday = Buğdaygillerden, karasal iklimin olduğu bölgelerde yetişen, un yapımında kullanılan tanelerini taşıyan kılçıklı çiçekleri olan, tek yıllık otsu bitki (Triticum)
başak = Arpa, buğday, yulaf vb. ekinlerin tanelerini taşıyan kılçıklı başı
harman = Biçildikten sonra tahıl demetlerinin üzerinden düven geçirilerek tanelerin başaklarından ayrılması işi
Soru : b. Şiire göre uygun kelimeleri yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap :
Çiftçi önce tarlayı sürer.
Ardından buğday tohumlarını toprağa eker.
Buğday bitkisi büyür, gelişir; başakları olgunlaşır.
Yazın buğday başakları sararır.
Sararan başaklar biçilir.
Buğday taneleri saplarından ayrılır.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirde ekmeğin üretim aşamalarından hangileri anlatılmıştır?
Cevap :
Şiirde ekmeğin üretim aşamalarından buğdayın ekilmesi ve toplanması kısmı anlatılmıştır.
2. Şair, şiirde ekmeğe nasıl seslenmiştir?
Cevap :
Şair, şiirde ekmeğe “güzel kokulu ekmek” diye seslenmiştir.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görseldeki malzemelerden istediklerinizi seçip uygun cümleler yazarak bir turşu tarifi hazırlayınız.
Cevap :
Benim Turşu Tarifim
Malzemeler: Kornişon, sarımsak, sirke ,tuz ve su
Yapılışı: Ben kornişon turşusunuçok severim. Bir bardak sirkenin üzerine yetecek kadar su ve tadına bakarak birkaç kaşık tuz ilave ederim.
Konuşanları yıkayıp turşu yapacağım kaba koyduktan sonra üzerine bu sirkeli tuzlu su karışımını ekler ve sarımsakları da ilave ettikten sonra ağzını kapatırım.
Konuşuyorlar rengi değişir olma seviyesine kadar bekleriz.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap :
5. ETKİNLİK
Soru : Ekmek israfını önlemek için evinizde hangi önlemleri alıyorsunuz? Sizce aldığınız önlemler yeterli mi? Düşüncelerinizi kısaca aşağıya yazınız.
Uzun Cevap :
Yemeğin çeşidine göre yiyebileceğimiz miktarda ekmek almaya dikkat ediyoruz.
Eğer ekmek fazla geldiyse poşetini iyice kapattıktan sonra dolaba koyuyor ve eskimesini önlemeye çalışıyoruz.
Eski ekmekleri ısıtarak veya ısıtmadan diğer önünde tüketiyor ,fazla yeni ekmek almıyoruz.
Kalan bayat ekmekleri farklı tariflerle değerlendirerek kullanıyoruz.
Annem falan da ekmeklerden tatlı veya galeta unu gibi değerlendirmeler yapıyor.
Aldığımız önlemlerin yeterli olduğunu düşünmüyorum.
Çünkü bazen düşünmeyerek çok fazla ekmek alabiliyor ve israfta bulunmuş oluyoruz.
Özellikle fazla kopardığımız ekmekler ziyan oluyor.
Onları da hayvanlara vermeye çalışıyoruz.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıya, ekmek israfına dikkat çekmek için bir slogan yazınız. Ardından bu sloganı kullanarak bir afiş hazırlayınız.
Kısa Cevap : “Ekmek israfına dikkat çekmek için bir slogan yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
- Ekmeği israf etme paranı çarçur etme
- Sanma ki çöptür ekmek, hepsini değerlendirmek gerek
- Ekmeği çöpe atma, parandır o aslında
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : 1. “Bilinçli tüketici nelere dikkat eder?” sorusunun yanıtını araştırınız. Yandaki sembolün anlamını
öğreniniz.
Kısa Cevap : ““Bilinçli tüketici nelere dikkat eder?” sorusunun yanıtını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Bilinse tüketici olan kişi nasıl alışveriş yapması gerektiğini bilir ve bilinçli şekilde hareket eder.
Bilinçli tüketici ürün araştırması yaparak istemiş olduğu ürünü kaliteli ve uygun fiyata alır.
Ürünü alırken özelliklerini iyice inceler ve zarar görmüş ürünleri tercih etmez.
Ürünü aldıktan sonra mutlaka fiş ve faturasını alarak yanında saklar ve garantili ürünleri tercih etmeye çalışır.
Ürünle ilgili bir sıkıntı olduğu zaman hakkını nasıl arayacağını bilir ve hakkı verilmiyorsa uygun koşullarda şikayet eder.
2. Ailenizin tüketim alışkanlıklarını gözlemleyiniz.
Cevap :
Ailenizin para harcadıkları istek ve ihtiyaçlarını ailenize göre yazabilirsiniz.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 164-166-167-168-169 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Soframızın vazgeçilmezi olan ekmek binlerce emekten ve aşamadan geçerek soframıza gelmektedir. Fırıncaların satmış olduğu çeşit çeşit ekmeklerin tadı bambaşkadır. Çiftçilerin emek ederek ekip ve topladıkları buğday tanelerini hasat ettikten sonra un haline getirerek fırıncılara satarlar fırıncılar bu un tuz karışımıyla hamuru elde ettikten sonra şekiller vererek ekmek haline getirirler ekmek tarihimiz boyunca tuta olarak sayılan bir nimettir Bu sebepten dolayı ekmek israfından uzak durmak gerekir her yemeğinde tüketmiş olduğumuz ekmeğin önemi çok büyüktür. Eskimiş ekmekleri muhakkak değerlendirmeliyiz boşa ve gereksiz bir şekilde ekmek almaktan kaçınmalıyız sadece yiyebileceğimiz kadar ekmek almaya Özen göstermeliyiz.
Ekmek kültürümüzde önemli bir yeri vardır. Ekmeğin yapılışı çiftçiden fırıncıya kadar gitme serüveni ve ekmeğimizde kültürümüzün önemli bir yerinde olması oldukça bilinmesi gereken kültürel bizi değerdir. Ekmeği her zaman güzel bir nimet olarak biliriz ekmek bizim baş tacımızdır ekmeği israf etmekten kaçınmalıyız ihtiyacımız kadar ekmeği satın almalıyız. Kalan ya da bayatlamış olan ekmekleri ya buzluğa atarak değerlendirebilir ya da tatlılara ve çorbalara koyarak değerlendirebiliriz. Her zaman ekmek israfından uzak durmalıyız tıpkı diğer gıdaların ve satın almış olduğumuz birçok ürünün israfından kaçındığımız gibi özellikle ekmek israfından kaçınmak oldukça önemli bir davranıştır.