2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-251-252-253-254-255 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Tavus Kuşuna Özenen Alakarga Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255
2. Sınıf Türkçe Kitabı Tavus Kuşuna Özenen Alakarga Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-251-252-253-254-255
1. Kişilik özelliklerinizle ilgili yazınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.
Kısa Cevap : “Kişilik özelliklerinizi anlatan kısa bir yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Kişisel özellikler bireyden bireye farklılık gösteren ve kişinin sahip olduğu durumda karakterini ön plana çıkaran özellikleridir.
Dünya’ da insanın kendisine özgü kişisel ve karakter özellikleri bulunur
Kişisel özellikler kişinin çalışkanlığı, fedakarlığı, dürüstlüğü, dışa dönüklüğü açık sözlülüğü gibi özellikleridir.
Bu kişinin kendi bakış ve çevrenin bakış açısına göre değişmektedir.
Ben kişisel özelliklerimin çekingen, Çalışkan, duygusal, fedakar ve merhametli olduğunu düşünüyorum.
–
Ben dışa dönük birisiyim. İnsanlarla ve arkadaşlarımla vakit geçirmeyi çok seviyorum. Aynı zamanda çalışkanım. İşlerimi bitiririm sonra dinlenirim ödevlerimi yaparım. Derslerime çalışırım, sorumluluklarımı yerine getiririm ama bazen bazı şeylere çok üşenebiliyorum. Çünkü bunları yapmak istemiyorum ama genel olarak çalışkanım. Bazen açık sözlü olabiliyorum.
2. Başkaları gibi olmak istediniz mi? Diğer insanlar için özelliklerinizi değiştirir misiniz? Düşüncelerinizi açıklayınız.
Uzun Cevap :
Bazen başkaları gibi olmak istiyorum ama o insanlara baktığım zaman onların da beğenmediğim özellikleri oluyor.
Her insanın kötü ve iyi özellikleri var. Bu nedenle kötü özelliklerimi iyi özellikleri değiştirmeye çalışıyorum ama diğer insanlar gibi olmak istemiyorum. Ben kendimi geliştirmek istiyorum.
3. Metnin görsellerini inceleyip metinde neler anlatıldığını tahmin ediniz.
Cevap :
Bir karga tavus kuşu tüylerini hayran olmuş. Onun da tavus kuşları gibi rengarenk kocaman tüyleri olsun istiyormuş. Tavus kuşlarından düşen tüyleri toplayarak kendine takmaya başlamış.
Ormandakiler onu görünce havalı olduğunu düşünüyormuş halbuki ormandakiler onun bu haline gülüyorlarmış çünkü başkası gibi olmaya çalışıyormuş. Tavus kuşları onun yaptığı bu harekete çok kızmışlar. Kendisinin de güzel özelliklerinin olduğunu ve kendisine olduğu gibi sevmesini söylemişler.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen aşağıdaki kelime gruplarının numaralarını, anlamlarının karşısına yazınız.
Cevap :
3-anlamazlıktan gelmek = Bir şeyi anladığı hâlde anlamamış gibi davranmak.
1-ağzı açık kalmak = Çok şaşırmak, şaşakalmak.
2-kıyamet kopmak = Bir yerde çok gürültü ve telaş olmak.
5-kendini beğenmek = Başkalarını küçümseyerek kendini üstün görmek.
4-kıs kıs gülmek =Sessiz ve alaylı bir biçimde gülmek.
Soru : b. Bu kelime gruplarını anlamlarına uygun olarak cümlede kullanarak aşağıya yazınız.
Cevap :
Anlamazlıktan gelmek = Anlattıklarımı yapmamak için anlamazlıktan geliyordu.
Ağzı açık kalmak = Onun yaptıklarını söyleyince ağzı açık kaldı.
Kıyamet kopmak = İstediği kalemi almayı unuttuğum için kıyameti kopardı.
Kendini beğenmek = Kendini beğenmiş tavırları hiç hoşuma gitmiyor.
Kıs kıs gülmek = Onun yaptığı hareketleri kıs kıs gülüyorduk.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Tavus kuşları hangi özellikleriyle ünlüymüş?
Cevap :
Tavus kuşları rengarenk tüyleri ile ünlüdür kuyruklarındaki kanatlarındaki ışıl ışıl renkler ve desenler görenlerini gözlerini kamaştırırmış
2. Tavus kuşlarına özenen kimmiş?
Cevap :
Tavus kuşlarına Özenen alakarga imiş
3. Alakarga, tavus kuşlarına benzemek için ne yapmış?
Cevap :
Alakarga tavus kuşlarına benzemek için tavus kuşları tüylerini değiştirdikten sonra onların tüy lerini toplamış kuyruğuna ve kanatlarına takmış
4. Arkadaşları, tavus kuşlarına benzemek isteyen alakargaya nasıl davranmışlar?
Cevap :
Arkadaşları tavus kuşuna benzemek isteyen olarak alakarga ile alay etmişlerdir
5. Tavus kuşları, kendilerine benzemek isteyen alakargaya nasıl davranmışlar?
Cevap :
Tavus kuşları kendilerine benzemek isteyen Alak kargayı didik didik etmişler tüylerini yolup onu oradan kovmuşlar
6. Hatasını anlayan alakarga ne düşünmüş?
Cevap :
Hatasını anlayan alakarga başkası gibi olmak da hata ettiğini düşünmüştür. Kendisi gibi olsaydı dostlarını ve tüylerini kaybetmezdi ama başkası olmaya çalıştığı başkası olmaya çalıştığı için dostlarını ve tüylerini kaybetmiştir.
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin konusu : Başkası gibi davranarak başkalarının bize saygı göstermesini bekleyemeyiz. Saygı görmek istiyorsak kendimiz gibi davranmalıyız.
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metne göre aşağıdaki açıklamalardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap :
(Y) Tavus kuşu, alakargalara özenmiş.
(Y) Görenler, taktığı tüyler nedeniyle alakargayı tavus kuşu sanmışlar.
(D) Tavus kuşları da alakarganın kendilerinden olmadığını fark etmişler.
(Y) Kargalar, tavusların tüylerini yolup onu oradan kovalamışlar.
(Y) Alakarga hatalı davrandığını kabul etmemiş.
5. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimeleri alfabetik sırayla listeye yazınız.
Cevap :
- alakarga
- arkadaş
- çevre
- desen
- hata
- kanat
- kuyruk
- sevgi
- tüysüz
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Metne göre noktalı yerlere uygun kelimeleri yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap :
ağacın tüylerini Alakarga hatasını
saygı ağızları kuyruğuna
Alakarga, bir ağacın dalına tünemiş.
Tavus kuşunun yere saçılan tüylerini bir bir toplamış.
Topladığı tüyleri kendi kuyruğuna, kanatlarına yapıştırmış.
Alakargayı o kılıkta görenlerin şaşkınlıktan ağızları açık kalmış.
Alakarga, o taktığı tüyler nedeniyle herkesin kendisine saygı gösterdiğini düşünmüş.
Alakarga, ağlaya ağlaya arkadaşlarının yanına dönmüş.
Arkadaşları onu yanlarında istemeyince hatasını anlamış zavallı alakarga.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimeleri eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.
Cevap :
- hikâye = öykü
- hayat = yaşam
- sene = yıl
- imkân = olanak
- yurt = vatan
2. Sınıf Türkçe BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları Ders Kitabı Sayfa 255 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerin sonuna uygun noktalama işaretlerini kullanınız.
Cevap :
Tavus kuşu beyefendi, nasılsınız (?)
Bu gelen de kim (?)
Başkalarını taklit etmemelisin (?)
Senin aramızda ne işin var (?)
Eyvah, tüylerim döküldü (.)
Saygı görmek için kendin gibi davranmalısın (.)
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki sözüyle Mevlânâ’nın ne anlatmak istediğini kısaca yazınız.
Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol.
Uzun Cevap :
Mevlana “Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol.” demiştir çünkü bir başkası gibi davranmak bizi başkaları tarafından küçük durumuna düşecek gibi gösterir.
Kendimiz gibi davranmak kendi düşüncelerimizi söylemek kendi güzel özelliklerimizin farkında olmak yapabileceğimiz en güzel şeydir. Herkesin farklı özelliği vardır ve her farklı özelliğin önemli bir yeri vardır.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Yakın çevremizdeki büyüklerimizin hangi meslekleri yaptıklarını öğreniniz. Bu meslekleri defterinize yazınız.
Cevap :
Yakın çevremdeki kişiler doktor, öğretmen ve hemşirelik yapmaktadır. Yakın çevremdeki kişiler doktorluk, öğretmenlik, esnaflık, çiftçilik, hemşirelik, güvenlik gibi meslekler yapmaktadır.
“2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 248-251-252-253-254-255 BİLİM ve KÜLTÜR Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
Başkalarına özenmek hiç doğru bir davranış değildir başkalarına özenmemiz yerine kendimizi geliştirecek birçok özelliğimiz olduğunu söyleyebiliriz. Bizim de yapabileceklerimiz yeteneklerimiz var bu eteklerimizin farkına varmalıyız fiziksel özelliklerimizi ve yapabildiklerimizin her zaman bizleri için kıymetli ve özel olduğunu bilmeliyiz ayrıca başkalarına benzemek için çaba harcamamalıyız ya da başkalarını kendimizi beğendirmek için çaba harcamayı gereksiz ve boş bulmaya Özen göstermeliyiz sadece kendi yeteneklerimizi ve becerilerimizin güzel olduğunu doğal olduğunu farkına varmalıyız bunun yanı sıra istediğiniz yönlere de geliştirerek kendi yeteneklerimizin farkına varmaya çalışmalıyız.
Dış görünüşümüz başka birine benzetmek ve dış görünüşümüzü olduğu gibi kabullenmemek doğru bir davranış değildir. Fiziksel özelliklerimiz bizlere özeldir bizlerin bu kadar güzel olduğunu fiziksel özelliklerimizi bakarak öğrenebiliriz. Çevremizdeki insanlar bizi fiziksel özellikler yönde yargılayacaksa veya fiziksel özelliklerle bizleri sevecekse bu gerçek bir dostluk ve arkadaşlık olmaz her zaman birbirimize fiziksel özelliklerin dışında duygularımızla allah’ımızla yaklaşmalıyız birbirimize ahlaklı saygılı davranmalıyız birbirimize güzel davranmadığımız zaman fiziksel özelliğin bir önemi olmaz başkasına özentili bir şekilde davranmak ve fiziksel özelliklerimizi ona göre değiştirmek doğru bir şey değildir her zaman çevremizdeki insanlara ahlamamızla temizliğimizle ve güzel davranışlarımızla özenmeliyiz başka şekilde fiziksel özelliklerimizi değiştirmek doğru bir davranış olarak kabul edilmez.