8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 204-206-207-208-209 Ferman Yayıncılık
8. Sınıf Türkçe Kitabı Güreş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 204, 205, 206, 207, 208, 209
8. Sınıf Türkçe Kitabı Güreş Metni Etkinlik Cevapları
8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 204-206-207-208-209
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Yaptığınız ya da izlemeyi sevdiğiniz sporlar hangileridir? Neden? Düşüncelerinizi anlatınız.
Kısa Cevap :
Benim yapmayı ve izlemeyi sevdiğim sporlar basketbol, futbol ve yüzme sporlarıdır.
Diğer sporları da çok sevsem de bu sporlardan ayrı bir keyif ve mutluluk hissediyorum.
Uzun Cevap :
Ben bütün spor dallarına ilgi çekici ve farklı buluyorum.
Ancak en çok futbol, basketbol ve tenis başta olmak üzere voleybol, hokey, gol ve engelli koşu gibi diğer spor dallarını da izlemekten keyif alıyorum.
Sporcuları çok takdir ediyor ve çok başarılı buluyorum.
Yapılan araştırmaya göre en yaygın ve sevilen spor dalı futbol olmasına rağmen ben diğer Spor dallarında çok ilgi çekici olduğunu düşünüyorum.
Bence her spor dalı kendi alanında en iyisi ve hepsi değerlendirilmeli.
8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz şiirden alınan aşağıdaki dizelerde altı çizili olarak verilen kelimelerin anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Ha bire yiğitler, koşun, kavrayın,
Sözlük Anlamı: Güçlü, yürekli olan (kimse); alp, celadetli, yağız, dilaver
Tahminî Anlamı : güçlü, delikanlı
Cümlem : Yiğit bir delikanlı olmuş.
Davullar çalınsın ulu divanda.
Sözlük Anlamı: Yüksek düzeydeki devlet adamlarının kurduğu büyük meclis
Tahminî Anlamı : büyük meclis
Cümlem : Divanda yapılan toplantı birazdan yapılacak.
Alta geldim diye erinme yiğit,
Sözlük Anlamı: üşenme
Tahminî Anlamı : yapmak istememek
Cümlem : Erinme de şu evi toplayıver.
Şad olun yiğitler iki cihanda.
Sözlük Anlamı: sevinmek, memnun ve mutlu olmak.
Tahminî Anlamı : mutlu olmak
Cümlem : Yüreğiniz şad olsun, sorunlar çözüldü.
Şakırım, coşarım, nara atarım,
Sözlük Anlamı: Ötücü kuşlar ezgili ses çıkarmak, ötmek; şakramak, terennüm etmek
Tahminî Anlamı : Ötücü kuşların ses çıkarması
Cümlem : Kuşlar sabahları nede güzel şakıyorlar.
Öğerim yiğidi, alkış tutarım,
Sözlük Anlamı: Birinin veya bir şeyin iyiliklerini, üstünlüklerini söyleyerek değerini yüceltmek, sena etmek; methetmek, yermek karşıtı.
Tahminî Anlamı : yüceltmek
Cümlem : Sana yaptığım övgülerin hepsini hak ediyorsun.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirde yiğitler neye benzetilmektedir?
Cevap :
Şiirde yiğitler koç ve aslana benzetilmektedir.
2. Şair yiğitlerden ne yapmalarını istemektedir?
Cevap :
Şair yiğitlerden koşmalarını, birbirlerini kavramalarını, meydanda koç gibi dönmelerini, ağırdan yanaşıp birden uğramalarını, birbirleriyle kapışmalarını, birbirlerini enseden tutup girişmelerini, güreşin hakkını vermelerini, aslanlar gibi atılıp kükreşmelerini istemektedir.
3. “Sizi seyretmeye göğüs gelir dar” dizesiyle ne anlatılmak istenmektedir?
Cevap :
“Sizi seyretmeye göğüs gelir dar” dizesiyle güreşçilerin müsabakalarının çok heyecan verici olduğu anlatılmak istenmektedir.
4. “Alta geldim diye erinme yiğit, / Üste geldim diye sevinme yiğit” dizeleriyle ne anlatılmak istenmektedir?
Cevap :
“Alta geldim diye erinme yiğit, / Üste geldim diye sevinme yiğit” dizeleriyle üreş sırasında altta kalan moralini bozmayıp kendisini bu durumdan kurtarmaya çalışmalı, üstte olan da ben kazandım düşüncesine girip gevşememesi gerektiğini anlatılmak istenmektedir.
5. Şiirde geçen abartılı ifadeleri bulunuz.
Cevap :
Şiirde geçen abartılı ifadeler
- Aslanlar gibi kükremek
- güreşçileri izlemeye göğsün dar gelmesi
- dağların güreşçileri görse kımıldayacak olması
- şairin iki eli kanda olsa da güreşçileri övüp alkışlayacak olması
8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Şiirin Konusu : Pehlivanların güreşmesi ,yiğitlikleri ve hissedilen heyecanlar
Şiirin Ana Duygusu : Spor (güreşe) duyulan sevgi
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki medya metninin bilgilendirme, olay yorumlama, eğlendirme, ikna etme ya da kültür aktarma amaçlarından hangisi ya da hangileri için hazırlanmış olduğunu altına yazınız.
Olimpiyat Şampiyonu Millî Okçu Mete Gazoz Hedef Büyüttü!
2020 Tokyo Olimpiyat Oyunları’nda altın madalya kazanan milli okçu Mete Gazoz, hedefinin olimpiyatlarda 4-5 altın madalya almak olduğunu söyledi. Gençlik ve Spor Bakanlığı, 2020 Tokyo Olimpiyat Oyunları ve 2020 Tokyo Paralimpik Oyunları’nda mücadele eden sporcular ve antrenörler için İstanbul’da “Yıldızların Gecesi Team Türkiye Tebrik Resepsiyonu” düzenledi. Organizasyonda milli okçu Mete Gazoz, basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Tokyo’nun kendisine çok güzel şeyleri hatırlattığını aktaran Mete, “Tokyo, benim dışımda herkes için tüm Türk halkı için çok güzel şeyler hatırlatıyor. Çok güzel bir anı oldu. Hem bu spor kültürünü çok daha küçük yaştaki çocuklara aktarabilmek için çok güzel bir turnuva oldu. Bütün herkesin bir buçuk hafta boyunca takip ettiği güzel bir andı. Benim için de çok güzeldi. Diğer herkes için de çok güzel geçmiştir.” ifadelerini kullandı. Mete, bir gazetecinin hedefleri yönündeki sorusuna, şu yanıtı verdi: “Bir altın daha. Biraz daha böyle aç gözlü olmak lazım. Aslında aç gözlü güzel bir şey değil ama madalya konusunda güzel bir şey. Şimdi bir tane altın aldık evet ama bir sonraki olimpiyatlara çok daha kısa zaman kaldı. Hazırlanmak için çok daha kısa vaktimiz var. Şimdiden 2024’e hazırlanmaya başladık. Bu bir tane olan altın madalyanın sayısını arttıracağız. Benim hedefim de 4 altın madalya, 5 altın madalya.” Mete, çok güzel bir gece geçirdiklerinin de altını çizerek, sözlerini şöyle tamamladı: “Bu gece çok güzel oldu. Çünkü normalde biz sporcu olarak Türk kafilesindeki sporcular olarak çok sık bir arada olma şansımız olmuyor. Her sporcunun kendi takvimi ve programı birbirinden çok farklı. Sadece böyle turnuvalardan turnuvalara birlikte olabiliyorduk. Şimdi tarihi bir başarıdan sonra tekrar hep birlikte burada toplanmak, o zamanları konuşmak tekrar birbirimize söylemek daha sonrası için de konuşmak çok güzel. Güzel bir gece olacağını düşünüyorum.”
Cevap :
Bu Metin bilgilendirme amacıyla yazılmıştır.
8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki formu yönergelere uygun olarak doldurunuz.
Cevap :
Formu kendinize göre doldurunuz.
6. ETKİNLİK
Soru : Sınıfınızda millî sporcuların başarıları hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmanızda empati kurma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için kendinizi konuşmanızdaki sporcunun yerine koyarak neler hissettiğini, yaşadığını, düşündüğünü ifade etmeye çalışınız. Konuşmanız sırasında beden dilinizi etkili kullanmaya özen gösteriniz. Beden dilini etkili kullanmanın konuşmacının vermek istediği sözlü olmayan mesajları iletmeyi kolaylaştıracağını unutmayınız. Konuşmalarınızda kelimeleri anlamlarına uygun kullanmaya özen gösteriniz.
Kısa Cevap :
Bizim birçok alanda başarılı olan ve madalya alan milli sporcularımız vardır.
Milli halterci Büşra Çan bronz madalya kazanarak ülkemizi gururlandırmıştır.
Bulgaristan’da düzenlenen halter şampiyonası’nda 87 kiloda silkmede 127 kiloluk kaldırışıyla bronz madalya kazanmıştır.
Uzun mücadele ve çalışmalar sonucunda bu başarıyı elde etmiştir.
Çok heyecanlandığını ve ülkesine bir madalya getirdiği için çok kullandığını düşünüyorum.
Uzun Cevap :
Ben milli sporcularımızdan milli güreşçilerimiz olan Buse ve yasemin’in Avrupa şampiyonu olduğundan bahsetmek istiyorum.
Romanya’da düzenlenen Avrupa güreş şampiyonası’nda kadınlar 68 kiloda milli sporcu Buse tosun ve Yasemin adar altın madalya kazandı.
Büyük heyecan ve mutluluk yaşadığını düşünüyorum.
Yasemin Adalet 7 Avrupa şampiyonluğunu kazanmıştı.
Diğer bir milli sporcumuz olan Feyzullah aktürk üst üste 3 Avrupa şampiyonluğunu kazanmıştır.
Romanya’nın başkenti olan bükreş’te 92 kilo finalinde 8 0 rakibini mağlup ederek 3 Avrupa şampiyonluğunu elde etmiştir.
Diğer bir milli sporcumuz Dilara narin iki bronz madalya alarak ülkemizi gururlandırmıştır
Ayrıca milli okçumuz olan Mete gazoz Almanya’da düzenlenen okçuluk şampiyonasında klasik el finalinde altın madalya kazanmıştır.
Sporcular büyük bir heyecan ve çalışma ile bugünlere gelmiş Büyük başarılar elde etmişlerdir.
Bunları çok heyecanlandığını ve gurur duyarak diğer yarışmalara çalışmaları başladıklarını düşünüyorum.
8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : “https://ders.eba.gov.tr/ders/proxy/VCollabPlayer_v0.0.898/index.html#/main/curriculumResourceresourceID=ca89d54842cb76a7ecd50bd29bd29ff6&resourceTypeID=3&loc=-1&showCurriculumPath=true” genel ağ adresinden millî güreşçimiz Taha Akgül’ün röportajını izleyiniz. İzlediğiniz videodan hareketle “bir metinden ve duyulardan hareketle yazma” yöntemini kullanarak aşağıya güreş konulu bir hikâye yazınız. Yazdığınız hikâyede mizahi ögeler kullanınız. Yazdığınız hikâyeyi gözden geçirirken varsa hikâyenizdeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız hikâyeyi sınfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap :
Ahmet Çavuş ve Cılız Mehmet
Bir zamana beli bükülmez lakaplı Ahmet çavuş güreşçiliği ile nam salmıştı.
Deli bükülmez Ahmet çavuşu gelecek Bir yiğit şimdiye kadar çıkmamıştı.
Cılız Mehmet adında bir er güreşe büyük ilgi duyuyordu.
Ahmet çavuşun bu lakabını yıkacağını düşünüyor ancak buna cesaret edemiyordu.
Bir gün Ahmet çavuş cılız Mehmet adındaki bu güreşçinin güreşe ilgi duyduğunu duymuş ve onunla güreşmek istemişti.
Beraber güreşirken cılız Mehmet Ahmet çavuşun ne kadar güçlü olduğunu anlamış Bu yüzden yenilmiş gibi yaparak dikkatini dağıtmış Ve sonunda bedenini yerine getirmeyi başarmıştı.
Ahmet çavuş büyük bir şaşkın içerisinde yenilmiş ve asıl başarının kendine güvenmek yerine çalışmak ve inanmak olduğunu anlamıştı.
Uzun Cevap :
Sevim’ in Hayali
Oldukça zayıf ve güçlü olmayan Sevim güreşçilere hayranlık duyuyor ve bir gün güreşçi olabilme umudunu taşıyordu.
Bu hayalinden bahsettiği zaman herkes ona güldüğü için bir daha bahsetmemeye karar vermişti
Teyzesi ile sohbet ederken teyzesi hayallerinden bahsetmiş ondan da hayallerini ifade etmesini istemişti.
Sevim biraz çekingen olsa da ileride güreşçi olmak istediğini ve bu hayalinden bahsetti.
Gülüp dalga geçmesini beklerken bilakis ona destek çıkmış ve onu bir kursa yazdırmayı teklif etmişti.
Sevim bir yandan şaşırmış bir yandan da yapamayacağını düşünerek bu teklifi reddetmek istemiştim.
Teyzesi önemli olan şampiyon olmanın değil sevmiş olduğu meslek ve hobi dalı ile ilgilenmek olduğunu söyledi.
Dursa yazılan Sevim öğretmeni tarafından takdir görmüş giderek kendine güveni artmıştı.
Öğretmeni sevim’in zayıf ve güçlü noktaların tespit ederek ona yardımcı olmuş ve ülkemize mükemmel bir güreşçi yetiştirmişti.
Herkesin hayaline girmiş olduğu Sevim yıllar sonra ülkemize gümüş madalya kazandıran milli sporcumuz oldu.