2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 234-235-236-237-238-239-240-241 MHG Yayınları
2. Sınıf Matematik Kitabı Nemrut Dağı Gezisi Metni Cevapları Sayfa 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241
2. Sınıf Matematik Kitabı Nemrut Dağı Gezisi Metni Cevapları
2. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 234-235-236-237-238-239-240-241
1. Aşağıdaki sorulan tabloya göre cevaplayınız.
a. En az oyu kim almıştır?
Cevap : Engin.
b. Kimlerin aldığı oy sayısı eşittir?
Cevap : Ali ve Defne
c. Kim başkan seçilmiştir?
Cevap : Ilgın.
2. Aile fertlerinizin boylarını inceleyiniz. Kim daha uzun? Kim daha kısa? Açıklayınız.
Cevap : Baban daha uzun ve ben en kısayım.
3. Burak, yandaki kitaplığın yüksekliğinin 4 defter boyunda olduğunu söylüyor. Burak’a katılır mısınız? Açıklayınız.
Cevap : Evet katılıyorum. 4 defter boyundadır.
4. Şeklin sağına armuttan daha ağır, soluna ise armuttan daha hafif olan bir meyve çiziniz.
Cevap : Sağa karpuz ve sola çilek çiziniz.
5. Yandaki resimde bir balon ve bir tas vardır.
Hangi cisim daha büyüktür?
Cevap : Balon.
Peki hangi cisim daha ağırdır?
Cevap : Taş.
Büyük olan cisimler her zaman ağır mıdır?
Cevap : Hayır ağır değildir.
2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları
1. Özge, arkadaşı için bir atkı satın aldı. Atkıyı aşağıdaki düğmelerle süslemek istiyor. Siz de Özgeye yardım edebilirsiniz. Atkı üzerindeki eş düğmeleri aynı renge boyayınız.
Cevap :
2. Farklı şekil ve renkteki düğmeleri sayarak boyayınız. Aşağıdaki çetele tablosunu ve Özgenin bu düğmeleri kullanarak oluşturduğu nesne grafiğini tamamlayınız.
Cevap :
2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları
Soru : Bir pastane sahibi dükkânında satacağı dondurma çeşitlerini belirlemek istiyor. Bunun için en çok tercih edilen dondurma çeşitlerini bilmek istiyor. Bu konuda pastane sahibine yardımcı olur musunuz?
Sıra arkadaşımızla es olalım.
Sınıf arkadaşlarımıza en sevdikleri dondurma çeşidini soralım. Söylenen her dondurma çeşidini bir sonraki sayfada verilen çetele tablosunda bulalım. Bulduğumuz dondurma çeşidinin karsısına örnekteki gibi bir çizgi çizelim.
Tabloda bulunmayan çeşitleri tabloya ekleyelim.
Tüm arkadaşlarımızın ve kendimizin dondurma tercihlerini tabloya işaretlediğimizden emin olalım.
Hazırladığımız çetele tablosunu göz önüne alarak sıklık tablosunu oluşturalım.
Çetele ve sıklık tablosuna göre şekil grafiğini oluşturalım. Şekil grafiğinde vanilyalı dondurma örnek olarak gösterilmiştir.
Elde ettiğimiz bilgilere göre pastane sahibine bir mektup yazalım. Mektubumuzda pastane sahibine satması için üç dondurma çeşidi önerelim.
2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları
2. Sınıf Matematik MHG Yayınları Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları
ETKİNLİK: Çeşit Çeşit Makarna
Araç ve gereçler: farklı makarna çeşitleri (burgu, midye, kelebek, vb.) karton, hamur yapıştırıcı.
Birçok insan makarna yemekten hoşlanır.
Peki sınıfımızda en çok tercih edilen makarna çeşidi sizce hangisidir?
Bu soruyu cevaplamak için bir nesne grafiği oluşturalım.
Öğretmenimizin yukarıdaki gibi hazırladığı kartonu tahtaya asmasını bekleyelim.
Sıra ile tahtaya kalkalım. Öğretmen masasının üzerindeki makarna çeşitlerinden en sevdiğimizi belirleyelim.
Belirlediğimiz paketten bir tane makarna alıp tahtadaki kartonda uygun yere yapıştıralım.
Grafikte bulunmayan çeşitleri de grafiğe ekleyelim.
Sınıftaki herkesin etkinliğe katılmasını sağlayalım.
Cevap :
Bu etkinliği sınıfta gruplar oluşturarak arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.