4. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlık Metni Etkinlik Cevapları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28


4. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlık Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 21-23-24-25-26-27-28


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlık Metni Etkinlik Cevapları”

1. En sevdiğiniz arkadaşlarınız kimlerdir? Onlarla birlikteyken neleri yapmaktan hoşlanırsınız?


Kısa Cevap : “En sevdiğiniz arkadaşlarınız kimlerdir? Onlarla birlikteyken neleri yapmaktan hoşlanırsınız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

En sevdiğim arkadaşım Mehmet’tir. Mehmet’le beraber sohbet etmek ve futbol oynamaktan oldukça keyif alıyorum. Mehmet’le beraber hayal kurmak ve gecelik ile ilgili sohbetler etmek çok hoş oluyor.


2. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerde arkadaşlığın nasıl anlatıldığını açıklayınız.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 21-23-24-25-26-27-28 KOZA Yayınları”

Cevap :

Görsellerde arkadaşlık keyifli bir gün zamanı ve sevginin paylaşıldığı bir kavram olarak anlatılıyor.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru :  Şiirde anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını geçtiği dizelerden hareketle tahmin edip aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz.


Cevap :

Yaylı Kelimesi

Tahminlerim : yayı olan şey

Sözlük Manası:

1.( sıfat )Yayı olan
2. ( sıfat) Ok ve yayla silahlanmış.
3. ( isim) Üstü ve yanları kapalı, dört tekerlekli, altında yayları olan, atla çekilen bir tür binek arabası; yaylı araba:

Cümlelerim :

  1. Yaylı silahımı görünce herkes hayrete düşmüştü.
  2. Yaylı oyuncağın yayı kaybolmuştu.
  3. Yaylı oyuncakların hepsini sökmüş, inceliyordu.
  4. Annemle basit ama güzel yaylı bir oyuncak yaptık.
  5. Yaylı oyuncağın yayı iyice sıkışmış, ilerlemiyordu.

Kurmalı Kelimesi

Tahminlerim : kurulabilen şey

Sözlük Manası: Kurulan şey.

Cümlelerim :

  1. Kurmalı saatleri çok severim.
  2. Seninde kurmalı bir oyuncağın var mı?
  3. Kurmalı oyuncağın güzelliğine hayran kaldım.
  4. Eskiden hareket etmesi için kurmalı oyuncaklar tercih edilirmiş.
  5. Tahta şirin kurmalı arabalar nede güzel görünüyordu.

Aydede Kelimesi

Tahminlerim : ay

Sözlük Manası: Çocuk dilinde ay

Cümlelerim :

  1. Masallarda aydede adında bir aydan mutlaka bahsedilirdi.
  2. Aydede nede güzel gülümsüyor bizlere.
  3. Çocukluktan kalan aydede hikayeleri gibi aynı.
  4. Küçükken aya ay dede der onu öyle sanardık.
  5. Aydede ışıklarını üzerimize salmış, gülümsüyordu.

Fiyonk Kelimesi

Tahminlerim : kelebek şeklinde yapılan süs eşyası

Sözlük Manası: Kurdele, şerit, kumaş vb.nin kelebek şeklinde bağlanmış biçimi; fiyongo

Cümlelerim :

  1. Fiyonklu ayakkabımı yeni almıştım o gün.
  2. Fiyonklu elbisem nede güzel görünüyordu.
  3. Fiyonklu bebeğim en sevdiğim oyuncağımdı.
  4. Küçükken en çok fiyonk yapmayı sever, her yeri süslerdim.
  5. Fiyonk yapmayı öğrendiğim zamanlar ,evin her yerini fiyonk doldurmuştum.

2. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusuna en uygun olduğunu düşündüğünüz görseli işaretleyiniz. 


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 21-23-24-25-26-27-28 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları “Arkadaşlık” şiirine göre cevaplayınız.


Arkadaşlar arasında önce ne paylaşılıyor?


Cevap :

Arkadaşlar arasında önce harfler paylaşılıyor.


Maviyi alan çocuğa neler veriliyor?


Cevap :

Maviyi alan çocuğa  gökyüzü, deniz , gözlerin en güzeli veriliyor .


Mavi rengi alan çocuk, diğerine neleri veriyor?


Cevap :

Mavi rengi alan çocuk, diğerine güneşi, ağaçları , çiçekleri , gülümseyen aydedeyi, çocukluğun en güzelini veriyor.


İki arkadaş başka neler yapıyorlar?


Cevap :

İki arkadaş başka görünmeyeni alıyor, kesip biçip boyuyorlar. Sözcüklerle sarıp bağlıyor, kocaman fiyonk takıyorlar. Şiirli bir günde herkesin kapısına bırakıyorlar.


Şiirdeki paylaşmayla ilgili duygulara katılıyor musunuz? Neden?


Cevap :

Şiirde paylaşmanın çok güzel hissettirdiğine dair anlatımlar yapılmış. Bende paylaşmanın böyle güzel olduğunu düşünüyorum.


4. ETKİNLİK


Soru : Siz de “Arkadaşlık” şiirinin ana duygusunu söyleyiniz.


Cevap :

Bence “Arkadaşlık” şiirinin ana duygusu “paylaşmak” tır.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : “Arkadaşlık” metni ile “Kuş Çocuk” metnini aşağıdaki özelliklere göre karşılaştırınız. Özellikleri ait olduğu metne göre işaretleyiniz.


Cevap :

  • Paragraflar hâlinde yazılmıştır. (Kuş Çocuk )
  • Cümlelerden meydana gelmiştir. (Kuş Çocuk Arkadaşlık)
  • Her satırda bir dize vardır. (Arkadaşlık)
  • Duygu ön plandadır. (Arkadaşlık)
  • Düşünce ön plandadır. (Kuş Çocuk)
  • Kelimelerin bazıları gerçek anlamının dışında benzetmeli olarak kullanılmıştır. (Kuş Çocuk Arkadaşlık ) 

6. ETKİNLİK


Soru : “Arkadaşlık” şiirine, farklı iki başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve bunları belirleme nedenlerinizi yazınız.


Cevap :

Birinci başlığım: Paylaşmanın Renkleri

Bu başlığı seçme nedenim: Çünkü şiirde paylaşmaktan , renkleri kullanarak bahsetmiştir.

İkinci başlığım: Arkadaşlık Renkleri

Bu başlığı seçme nedenim: Şiirde arkadaşlık ve renklerden bahsedildiği için bu ismi verdim.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerden birbirinin zıddı olanları eşleştiriniz.


Cevap :

  • 1. alt = üst
  • 2. yaşlı = genç
  • 3. güzel =  çirkin
  • 4. tatlı = acı
  • 5. yumuşak = sert
  • 6. kirli = temiz
  • 7. dar = geniş
  • 8. ince = kalın

8. ETKİNLİK


Soru : “Arkadaşlık” şiirinden alınan aşağıdaki kıtayı okuyunuz. Dizelerde kullanılan noktalama işaretlerine dikkat ediniz.


Cevap :

Nokta (.) 

Dilimizde nokta, yaygın olarak şu durumlarda kullanılır:

Cümlenin sonuna konur: Sabahtan bu yana durmadan çalıştım.
Bazı kısaltmaların sonuna konur: Dr. (doktor), Cad. (cadde)
Sayılardan sonra sıra bildirmek için konur: 7. (yedinci), III. Selim
Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı gösteren
sayıları birbirinden ayırmak için konur. 23.07.2019

Virgül (,) 

Türkçemizde virgül, yaygın olarak şu durumlarda kullanılır:

Birbiri ardınca sıralanan eş görevli kelime ve kelime gruplarının arasına konur: Pazardan elma, karpuz, üzüm ve kavun aldım.
Sıralı cümleleri birbirinden ayırmak için konur: Saatlerce bekledik, gelen olmadı.
Uzun cümlelerde işi yapan kişiyi belirginleştirmek için konur: Hasan, ne bu sabah ne de başka bir sabah erkenden uyanıp da kimseyi rahatsız etmedi.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Üç Nokta (…) 

Üç nokta yaygın olarak şu durumlarda kullanılır: 

Anlatım olarak tamamlanmamış cümlelerin sonuna konur: İnsan ister istemez bu konuda…

Alıntılarda başta, ortada ve sonda alınmayan kelime veya bölümlerin yerine konur: ….işte o an sanki bambaşka bir insan oldu…


Soru : Aşağıdaki paragrafta ( ) içine uygun noktalama işaretlerini yazınız. 


Cevap :

Babam (,) annem ve ben 14 (.) 08 (.) 2018 tarihinde İstanbul’a gittik. İstanbul (,) camileriyle (,) saraylarıyla!köprüleriyle kocaman bir şehir âdeta! (!) Kanuni’ye! (,) Yavuz’a! (,) Fatih’e ev sahipliği yapmış! (;) Baştan sona tarih! (…) Baştan sona insan! (…) 


9. ETKİNLİK


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenen çalışma sonucunda, defterinize yazdığınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.

Bu sözleri ve aşağıda verilen atasözlerini de göz önünde bulundurarak arkadaşlığın ve dostluğun önemini anlatan bir konuşma yapınız.

Dost acı söyler.

Dost kara günde belli olur.

Dostun attığı taş baş yarmaz. 


Kısa Cevap : “Arkadaşlığın ve dostluğun önemini anlatan bir konuşma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyadaki en güzel hislerden bir tanesi de kişinin dostuna duymuş olduğu sevgidir.

Bütün insanların ve sevgilerin yeri farklı olsa da bence dostluk bambaşkadır.

Dostluk iki insana birbirine kenetleyen aralarında sanki kardeşmiş gibi bağ kuran sevgidir.

Dostlarımız bize sırf iyi görünmek ve yaramak için değil bizim iyiliğimiz için olan şeyleri söylerler. Bu yüzden “dost acı söyler” denmiştir.

Aslında dost bizi incitmek için böyle acı konuşmaz. Dost acı olan şeyi tatlı konuşan kişidir.

Bu yüzdendir ki “dostun attığı taş baş yarmaz” denmiştir.

Zaman zaman hayatın içerisinde zor günler geçiririz. Bu zor zamanın içerisinde dost dediğimiz kişiler ortaya çıkar ve bizi en çok destekleyip yanımızda olan kişiler onlar olur.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru :  Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görselleri birbiriyle ilişkilendirerek yaşanan olayı yazınız.


“4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21-23-24-25-26-27-28 Cevapları”

Cevap :

Çocuklar ne şey içerisinde beştaş oyunu oynuyorlardı. Daha sonra ağacın altında onları izleyen ve oyuna katılmak isteyen bir kız gördüler. İçlerinden oyun oynayan kız ona selam vererek onu oyuna davet etti ve beraber oyun oynamaya başladılar.


Sonraki Derse Hazırlık 


Soru : Eğitici ve öğretici oyunlardan biri hakkında araştırma yapınız. Araştırmanız sonucunda edindiğiniz bilgileri kullanarak bu oyun hakkında bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı birkaç kez prova ediniz.


Kısa Cevap : “Eğitici ve öğretici oyunlardan biri hakkında araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bizim yaşımıza uygun eğitici ve öğretici oyunlardan biri “Bardak Oyunu” dur.

Zil oyuncuların ortasına konulur. Sonra oyunculardan herhangi biri ters şekilde duran oyun kartlarının en üstündekini açar. Bütün oyuncular oyun kartındaki şekilde yer alan bardakları doğru şekilde dizmeye çalışırlar.

En hızlı dizen zile basarak oyun kartını kazanır. Dikkat geliştirmek için harika ve eğlenceli bir oyundur. Çocuklarla ve ailenizle beraber oynayabilirsiniz.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 21-23-24-25-26-27-28 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score