6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103 ADIM ADIM YAYINCILIK
Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sabit Süratli Hareket Grafikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101, 102, 103
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 99-100-101-102-103
6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları
Soru : Aşağıdaki tabloda bir tavşanın aldığı yol ve tavşan bu yolu alırken geçen zaman verilmiştir. Tavşanın yol-zaman grafiğini çiziniz.
Cevap :
6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
Soru : Atletizm yarışmalarına hazırlanan Sinem, Uğur ve Tolga’nın yol-zaman grafiği aşağıda verilmiştir. Grafiği inceleyerek verilen soruyu cevaplayınız.
Atletlerin süratleri arasındaki iliÅŸki nedir? Nedenleriyle birlikte açıklayınız.Â
Cevap :
“Sinem’in hızı sabittir, çünkü hız-zaman grafiÄŸi düz bir çizgi olarak görünür. UÄŸur ve Tolga’nın hızları ise deÄŸiÅŸkendir; baÅŸta hızlı koÅŸarken zamanla yavaÅŸlamışlardır. Bu durum, grafiÄŸin eÄŸiminin azalmasından anlaşılabilir.”
6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları
Soru : Aşağıdaki tabloda bir trenin sürati ve tren yolu alırken geçen zaman verilmiştir. Trenin süratzaman grafiğini çiziniz.
Cevap :
Soru : Yukarıdaki tabloda A, B ve C otomobillerinin aldıkları yol-zaman değerleri verilmiştir. Buna
göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a. Otomobillerin süratleri nedir?
Cevap :
Otomobillerin süratlerini zamana bölerek bulabiliriz.
- A otomobilin sürati: 30 km/saat
- B otomobilin sürati: 25 km/saat
- C otomobilin sürati: 20 km/saat
b. Otomobillerin süratleri arasındaki ilişki nedir?
Cevap :
A otomobili en yüksek sürate sahiptir, B otomobili orta sürate, C otomobili ise en düşük sürate sahiptir.
c. Otomobillerin sürat-zaman grafiklerini çiziniz.
Cevap :
Yukarıda yer alan örnekte ki grafiğe göre otomobillerin grafiğini çizebilirsiniz.