2. Sınıf Hayat Bilgisi Kitabı Sayfa 24-25-26-27 MEB Yayınları

İlkokul 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Karar Alabilirim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27


2. Sınıf Hayat Bilgisi Karar Alabilirim Metni Etkinlik Cevapları


“2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-27 Cevapları MEB Yayınları”

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 24-25-26-27


Soru : Sınıf ile ilgili kararlar alınırken herkesin fikri alınmalı mıdır? Neden?


Kısa Cevap : “Sınıf ile ilgili kararlar alınırken herkesin fikri alınmalı mıdır? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıf ile ilgili kararlar alınırken herkesin fikri mutlaka alınmalıdır. Her öğrencinin farklı ihtiyaçları, görüşleri ve önerileri olabilir. Bu farklılıklar, daha zengin ve adil kararlar alınmasına katkıda bulunur.

Herkesin fikri alındığında, öğrenciler kendilerini değerli hisseder ve alınan kararlara daha fazla saygı duyarlar. Ayrıca, tüm sınıfın katılımıyla alınan kararlar, birlikte çalışma ve ortak sorumluluk alma duygusunu güçlendirir. Sonuç olarak, sınıftaki her bireyin fikirlerini dinlemek, sınıf içindeki birlik ve uyumu artırır ve daha kapsayıcı bir ortam oluşturur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Sınıfınızda ortak alınan kararlar nelerdir? Yazınız.


Kısa Cevap : “Sınıfınızda ortak alınan kararlar nelerdir? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıfımızda, sınıf düzeni ve oturma planı gibi konularda tüm öğrencilerin fikirlerini alarak ortak kararlar alıyoruz. Örneğin, sınıfımızın nasıl düzenleneceği, kimin nerede oturacağı ve sınıf içi görevlerin nasıl paylaşılacağı konularında herkesin görüşünü dinleriz.

Ayrıca, sınıf gezileri ve özel etkinlikler planlarken, hangi yerlere gidileceği veya hangi aktivitelerin yapılacağı gibi konularda da birlikte karar veriyoruz. Bu şekilde alınan kararlar, sınıf içindeki uyumu ve öğrencilerin katılımını artırıyor.


Soru : Yapılan etkinliklerde farklı düşünceler ortaya çıkabilir. Böyle bir durum ortaya çıktığında ne yaparsınız? Yazınız.


Kısa Cevap : “Yapılan etkinliklerde farklı düşünceler ortaya çıkabilir. Böyle bir durum ortaya çıktığında ne yaparsınız? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yapılan etkinliklerde farklı düşünceler ortaya çıktığında, ilk olarak herkesin fikrini dikkatlice dinlerim. Farklı görüşlerin sınıf arkadaşlarım için ne kadar önemli olduğunu anlamaya çalışırım. Ardından, bu görüşler arasında ortak bir nokta bulmaya ya da bir uzlaşma sağlamaya çalışırım.

Eğer uzlaşma sağlanamazsa, çoğunluğun fikrine göre hareket etmeyi veya sırasıyla her fikri denemeyi öneririm. Böylece, herkesin katılımını sağlayarak etkinliği daha eğlenceli ve verimli hale getirmeyi amaçlarım. Bu süreçte saygı, hoşgörü ve işbirliği önemlidir; böylece herkes kendini değerli hisseder ve etkinliğe katkıda bulunur.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Görsellerdeki karşılıklı konuşma balonlarını uygun ifadelerle tamamlayalım.


Cevap :

Bayramda şiir okuması için birisinin seçilmesi istendi. Neye göre seçim yapmalıyız?

En iyi şiir okuma yeteneğine sahip ve cesareti olan birini seçmeliyiz. Ayrıca, bu konuda istekli olan bir öğrenci de olabilir.

Sence geri dönüşüm kutusunu sınıfta nereye koyalım?

Geri dönüşüm kutusunu, herkesin kolayca erişebileceği bir yere, sınıfın girişine veya en çok kullanılan alana koymalıyız.

Sınıfa bolca balon asmalıyız.

Evet, bayram havası yaratmak için renkli balonlar asabiliriz. Ama fazla abartmadan, sınıfı ferah tutacak şekilde düzenlemeliyiz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : Sınıfımızın daha temiz ve düzenli olması için neler yapabiliriz? Bu konuda arkadaşlarımızın fikirlerini soralım, öğrenelim. Aşağıya yazalım.


Kısa Cevap : “Sınıfımızın daha temiz ve düzenli olması için neler yapabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıfımızın daha temiz ve düzenli olması için arkadaşlarımdan çeşitli fikirler aldım. Öncelikle, çöplerin yere atılmaması ve her zaman çöp kutusunun kullanılması gerektiği söylendi.

Ayrıca, sıraların düzenli tutulması ve kitapların, defterlerin yerine yerleştirilmesi gerektiği vurgulandı. Geri dönüşüm kutusunun aktif bir şekilde kullanılması ve geri dönüşüme uygun atıkların buraya atılması da bir diğer öneriydi. Ayrıca, sınıfın temiz kalması için haftalık temizlik görevlerinin paylaşılması gerektiği de dile getirildi.


Soru : Alınan fikirler doğrultusunda en az üç kural belirleyelim. Aşağıya yazalım.


Cevap :

  1. Çöpler yere atılmamalı, her zaman çöp kutusu kullanılmalı.
  2. Sıralar ve dolaplar düzenli tutulmalı, eşyalar yerlerine yerleştirilmeli.
  3. Geri dönüşüm kutusu aktif olarak kullanılmalı ve geri dönüştürülebilir atıklar doğru yere atılmalı.


 

Our Score