2. Sınıf Türkçe Bedenim Ne Anlatıyor? Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bedenim Ne Anlatıyor? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
2. Sınıf Türkçe Bedenim Ne Anlatıyor? Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19-20-21
Soru : Konuşmadan karşınızdaki kişiye duygularınızı hissettirebilir misiniz? Nasıl? Açıklayınız.
Uzun Cevap :
Duygularınızı karşınızdaki kişiye konuşmadan hissettirmek mümkündür ve bu genellikle beden dili, yüz ifadeleri, göz teması, dokunma ve jestler gibi sözsüz iletişim yollarıyla gerçekleşir. Örneğin, sevgi ve şefkat gibi duygularınızı bir gülümseme, nazik bir dokunuş ya da sıcak bir bakışla ifade edebilirsiniz.
Aynı şekilde, kızgınlık veya rahatsızlık gibi duygular da kaş çatma, uzak durma veya göz temasından kaçınma gibi beden diliyle iletilebilir. Ayrıca, fiziksel yakınlık veya uzaklık, kişinin sizinle nasıl bir duygusal bağ kurduğuna dair ipuçları verebilir. Bu yollarla, sözcükler olmadan bile güçlü duygusal mesajlar aktarılabilir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a.Aşağıdaki kelimelerin anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Bu kelimeleri resimli sözlükten bulup anlamlarını öğreniniz.
Cevap :
- Düşünce: Zihinde oluşan, bir konuya ilişkin fikir veya görüş. Düşünceler, bireyin olayları, durumları ve kavramları anlama ve değerlendirme biçimidir.
- Duygu: Bir olay, durum veya kişi karşısında hissedilen içsel hisler ve tepkiler. Mutluluk, üzüntü, korku gibi çeşitli duygular, insanın ruh halini yansıtır.
- Sözcük: Bir dili oluşturan ve anlam taşıyan en küçük bağımsız dil birimi. Sözcükler, dilde anlamı olan ses veya ses gruplarından oluşur.
- Cümle: Bir düşünceyi, duyguyu veya durumu tam olarak ifade eden kelime grubu. Cümleler, bir anlam bütünlüğü oluşturan söz dizileridir.
- Dil: İnsanların düşüncelerini, duygularını ve bilgilerini aktarmak için kullandıkları sistemli işaretler bütünü. Dil, bir toplumun iletişim kurma aracı olarak kullanılır ve farklı diller dünya genelinde farklı toplumlarca konuşulur.
Soru : b. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimeler var mı? Varsa bu kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup okuyunuz.
Cevap :
Bu kısmı kendinize göre doldurunuz.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki açıklamaya göre metnin konusunu yazınız.
Cevap :
Metnin Konusu: Metnin konusu, beden dilinin duygu ve düşüncelerimizi ifade etmede nasıl etkili olduğu ve bu dilin sözcüklerle yapılan iletişimi nasıl tamamladığıdır.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.
1. Beden dilinde neleri araç olarak kullanabilirsiniz?
Cevap : Beden duruşları, hareketler, yüz ifadeleri ve göz hareketleri beden dilinde araç olarak kullanılır.
2. Mutlu olduğunuz beden dilinizden nasıl anlaşılır?
Cevap : Mutlu olduğumuzda genellikle gülümseriz, bu da beden dilimizle mutluluğumuzu ifade eder.
3. Öğretmeninizin sorduğu soruların cevaplarını bilmiyorsanız beden dilinizle neler yaparsınız?
Cevap : Gözlerimi öğretmenden kaçırır, defterin sayfalarını çevirmeye başlarım ve elimle yüzümü kapatmaya çalışırım. Bu hareketler, cevaplamaya hazır olmadığımı gösterir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : a. Görsellerdeki çocuğun beden diliyle ne anlatmaya çalıştığını verilen ifadeler arasından belirleyiniz. Bu ifadelerin karşısına uygun görselin numarasını örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
Soru : b.Aşağıdaki ifadeleri beden dilinizi kullanarak arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap :
Bu kısmı arkadaşlarınızla sınıfta yapmanız gerekmektedir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki emojilerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
- İlk Emoji (Kalpli gözler, gülümseme): Aşk, sevgi, hoşlanma veya büyük bir beğeni ifade eder.
- İkinci Emoji (Ağlayan surat): Üzgün, hayal kırıklığına uğramış veya çok duygusal bir durumda olduğunu gösterir.
- Üçüncü Emoji (Öpücük atan surat): Sevgi veya romantik bir his, öpücük gönderme anlamında kullanılır.
- Dördüncü Emoji (Şaşkın yüz): Şaşkınlık, şok olma ya da beklenmedik bir durum karşısında hissedilen şaşkınlık duygusunu ifade eder.
- Beşinci Emoji (Kalpli gözler, gülümseyen ağız): Yoğun sevgi veya hayranlık, çok beğenilen bir şey karşısında mutlu olma.
- Altıncı Emoji (Donmuş surat): Çok soğuk bir durumda olma veya donmuş hissetme duygusunu ifade eder.
- Yedinci Emoji (Parti şapkası, konfetiler): Kutlama, doğum günü, parti ya da sevinçli bir anı paylaşma.
Soru : b. Bu emojilerdeki duygu ve düşüncelere neden olabilecek olaylar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşurken ve arkadaşlarınızı dinlerken aşağıda açıklanan nezaket kurallarına uyunuz.
Cevap :
b. Bu Emojilerdeki Duygu ve Düşüncelere Neden Olabilecek Olaylar:
- Kalpli gözlerle gülümseyen emoji: Birinin sevdiği kişiyle buluşması veya sevdiği bir hediyeyi alması.
- Ağlayan surat emojisi: Bir arkadaşının taşınması ya da sevdiği birinin kaybı.
- Öpücük atan emoji: Birine sevgi dolu bir mesaj gönderirken ya da birini özlerken.
- Şaşkın yüz emojisi: Beklenmedik bir haber almak, sürpriz bir ödül kazanmak.
- Kalpli gözlerle gülümseyen emoji: Çok sevilen bir yemek yemek veya uzun zamandır beklenen bir etkinliğe katılmak.
- Donmuş surat emojisi: Soğuk bir kış günü dışarıda zaman geçirmek veya bir buz banyosu yapmak.
- Parti şapkası ve konfetili emoji: Doğum günü partisi, yılbaşı kutlaması veya mezuniyet töreni gibi mutlu bir olayı kutlamak.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda cümle olan ifadelerin başındaki kutucuğu örnekteki gibi boyayınız. Boyadığınız kutucuklardaki harfleri aşağıya yazarak şifreyi belirleyiniz.
Cevap :
Zeynep kalem kutusunu çantasında bulamadı
Duru yaz tatilinde dedesinin yanına
Akşam yemeğe gelecekler
Her akşam 10 sayfa kitap okuyorum
Ankara Türkiye’nin başkentidir
Duman, çok sevimli bir köpektir
Kardeşim, annemin kucağına
Kardan adam bize gülümsüyor
Öğretmenim bana aferin
İyilik yaptığımda mutlu olurum
Nisa kalemimi izinsiz almış
Azra kardeşine gülümseyerek
Şifre : DUYGULAR
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Numaralanmış görselleri inceleyip yansıttıkları duyguları söyleyiniz. Aşağıdaki ifadeleri, başına yazılan görsel numarasına uygun olarak tamamlayacak kelimeyi belirleyiniz. Bu kelimenin başındaki kutucuğu örnekteki gibi “✓” ile işaretleyiniz.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Kitaplardaki temel bölümlerle ilgili aşağıdaki açıklamaları okuyup soruları sözlü olarak cevaplayınız.
• Bu bölüme ne ad verilir?
Cevap : İÇİNDEKİLER
• Türkçe ders kitabınızda bu bölüm kaçıncı sayfalarda yer almaktadır? Bulunuz.
Cevap : 6 – 7 – 8 sayfalarda
• Türkçe ders kitabınızın bu bölümünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Cevap : Kitap içerisindeki bölümlerden
• Bu bölüme ne ad verilir?
Cevap : SÖZLÜK
• Türkçe ders kitabınızın başında mı, sonunda mı bu bölüme yer verilmiştir?
Cevap : Sonunda yer verilmiştir.
• Bu bölümdeki kelimeler nasıl gruplanmıştır? Bulup sayfa numarasını söyleyiniz.
Cevap : 313-314-315-316
• Bu bölümde, ilk harfi aynı olan kelimelerin alfabetik sıralaması nasıl yapılmıştır?
Cevap : Alfabeye göre düzenlenmiştir.
• Bu bölümde, ilk iki harfi aynı olan kelimelerin alfabetik sıralaması nasıl yapılmıştır?
Cevap : Alfabetik sıraya göre sıralandı.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
9. ETKİNLİK
1. Alfabemizdeki harfleri sırasıyla söyleyiniz.
Cevap :
Türk alfabesindeki harfler sırasıyla şu şekildedir:
A, B, C, Ç, D, E, F, G, Ğ, H, I, İ, J, K, L, M, N, O, Ö, P, R, S, Ş, T, U, Ü, V, Y, Z.
2.Belirtilen harfleri dikkate alarak alfabetik sıralamaya uygun harfleri ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap :
Türk alfabesindeki harfler sırasıyla şu şekildedir:
A, B, C, Ç, D, E, F, G, Ğ, H, I, İ, J, K, L, M, N, O, Ö, P, R, S, Ş, T, U, Ü, V, Y, Z.
3.Gruplardaki harfleri alfabetik sıralamaya göre ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap :
Harfleri alfabetik sıraya göre düzenleyelim:
- KPEZH → EHKPZ
- JÖRÇI → ÇİJÖR
- EBNED → BDEEN
- ŞDMİF → DİFMŞ
- TÜĞAC → AÇGÜT
- TLMUU → LMTUU
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
10. ETKİNLİK
Soru : a. Öğretmeninizin rehberliğinde ekte verilen çalışmayı inceleyiniz. Metinler aracılığıyla öğrendiğiniz kelimelerden kendi sözlüğünüzü oluşturunuz. Kendi sözlüğünüzü oluştururken kelimeleri alfabetik sıralamaya uygun olarak sıralayınız. Nasıl mı?
Cevap :
• Kelimeleri öncelikle ilk harfine göre sıralarız.
• İlk harfi aynı olan kelimelerin alfabetik sıralamasını ikinci harflerine göre yaparız.
• İkinci harfi de aynı olan kelimeleri sıralamak için kelimelerin üçüncü harfine bakarız.
Soru : b. Bu açıklamadan yararlanarak gruplardaki kelimeleri alfabetik sırayla ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap :
Gruplardaki kelimeleri alfabetik sıraya göre düzenleyelim:
- Defter, Demir, Deniz, Dere, Deste
- Dere
- Defter
- Demir
- Deniz
- Deste
- Çanta, Çatal, Çark, Çamur, Çadır
- Çadır
- Çamur
- Çanta
- Çark
- Çatal
- Kuzu, Kum, Kurt, Kulak, Kuş
- Kulak
- Kum
- Kurt
- Kuş
- Kuzu
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Yaşadığınız evin özelliklerini kısaca defterinize yazınız.
Kısa Cevap : “Yaşadığınız evin özelliklerini kısaca defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Evim iki katlı, bahçeli ve oldukça ferah bir yapıya sahip. Bahçemizde çeşitli çiçekler ve meyve ağaçları bulunuyor, bu da evimize doğal bir güzellik katıyor. Evimizin giriş katında geniş bir salon, modern bir mutfak ve misafir odası yer alıyor.
Üst katta ise üç yatak odası ve bir banyo mevcut. Yatak odalarından biri ana yatak odası olarak kullanılıyor ve bir balkona açılıyor. Bu balkon, sabah kahvelerini keyifle içebileceğimiz güzel bir manzaraya sahip. Ayrıca evin iç dekorasyonu sade ve modern tarzda, duvarlar açık tonlarda boyalı ve evimizde bolca doğal ışık alıyoruz.