4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları
İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Din Kültürü dersinin Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları başlıklı bölümü, öğrencilerin Peygamberimizin hayatının bu dönemleri hakkında detaylı bilgi edinmelerini sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93 MEB Yayınları‘ndaki etkinliklerin doğru cevaplarını sunarak öğrencilere rehberlik eder. 4. Sınıf Din Kültürü Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Etkinlik Cevapları Metni ile öğrenciler, bu önemli konuları etkili bir şekilde öğrenirler.
4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 Cevapları, 4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sağlanan içeriklerle, çocukların öğrenme süreçlerini destekler. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları ile öğrenciler, 4. Sınıf Din Kültürü dersinde yer alan Hz. Muhammed’in (sav) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları konusundaki bilgileri pekiştirebilir ve etkinlikleri başarıyla tamamlayabilirler.
4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 87-88-89-90-91-92-93
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) çocukluk yılları hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap : Hz. Muhammed (sav), 571 yılında Mekke’de doğdu. Babası Abdullah, o doğmadan önce vefat etti. Annesi Âmine, Hz. Peygamber (sav) henüz 6 yaşındayken vefat etti. Annesinin ölümünden sonra, dedesi Abdülmuttalib tarafından büyütüldü.
Ancak Abdülmuttalib de 8 yaşında vefat edince, Hz. Muhammed (sav) amcası Ebu Talib’in himayesine geçti. Çocukluk yıllarında Mekke halkı arasında güvenilirliği ve dürüstlüğü ile tanındı. Bu nedenle “El-Emin” (Güvenilir) olarak anılmaya başlandı. Genç yaşta, zengin bir tüccar olan Hatice bint Hüveylid ile evlendi. Bu süreçte, ticaret yaparak farklı yerlere seyahat etti ve yaşamına dair değerli deneyimler kazandı.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları
Bu cevaptan sonra Ebrehe’nin sinirleri daha da gerilmiş, eli ayağı titremişti. Abdülmuttalib’in sözleri kulağında yankılanıyordu. Ama ne olursa olsun Kâbe’yi yıkacaktı. Ordusuna seslendi ve hemen harekete geçmelerini emretti. Abdülmuttalib de develerini alarak Mekke’ye döndü. Halkını büyük bir felakete karşı uyardı. Onlara Kâbe’den uzak bir yerde beklemelerini söyledi. Çünkü biliyordu ki Allah (cc), zalimlere fırsat vermeyecekti. Öyle de oldu.
Fil ordusu, Kâbe’ye yaklaşınca en öndeki fil birden yere çöktü. Diğer filler de onu taklit ettiler. Askerler tüm uğraşlarına rağmen fili yerinden kaldıramadılar. Zavallı hayvan bile anlamıştı Kâbe’nin ne kadar önemli ve değerli olduğunu. Fakat Ebrehe bir türlü anlamak istemiyordu. O sırada minicik kuşlardan oluşan bir kalabalık gökyüzünü kapladı. Kocaman fillere karşı Kâbe’yi korumaları için Allah (cc) tarafından görevlendirilmiş bu küçücük kuşlar, ayaklarıyla ve gagalarıyla taşıdıkları taşları ordunun üstüne fırlatıyordu. Böylece darmadağın olan zalimler anlamışlardı Kâbe’nin sahibinin Allah (cc) olduğunu. Ve anlamışlardı güçlü olanın değil, Allah’ın (cc) yanında olanın kazanacağını…
Soru : Bu metinden çıkarılabilecek mesajları arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Bu metinden çıkarılabilecek mesajlardan bazıları şunlardır:
- Allah’ın gücü her şeyin üzerindedir: Fil ordusunun güçlü olmasına rağmen, Allah’ın kudreti karşısında hiçbir şeyin anlamı yoktur. Allah, Kâbe’yi koruyacak şekilde kuşları göndermiştir.
- Zalimler her zaman başarısız olur: Ebrehe ve ordusu ne kadar güçlü olursa olsun, zulüm karşısında Allah’ın (cc) yardımı olmadan başarılı olamazlar.
- İnanç ve güven: İnsanlar Allah’a güvenmeli ve O’nun korumasına sığınmalıdır. Abdülmuttalib, Allah’a güvenerek halkını tehlikelerden uzak tutmuştur.
- İslam’a ve Kâbe’ye olan saygı: Kâbe, sadece bir yapının ötesinde, Allah’ın (cc) evi olarak büyük bir öneme sahiptir.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları
Soru : Sınıfınızda bir iyilik hareketi başlatmak isteseydiniz neler yapardınız?
Cevap :
Sınıfımızda başlatabileceğimiz bir iyilik hareketi için birkaç öneri:
- Geri dönüşüm kampanyası başlatarak çevremizi temiz tutmak ve atıkları doğru şekilde değerlendirmek.
- Yardım organizasyonları düzenleyerek, ihtiyaç sahiplerine yiyecek, giysi ya da oyuncak yardımı yapmak.
- Selamlaşma ve saygı kültürünü yaymak, sınıfta ve okulda arkadaşlarımıza saygı göstererek, iyi ilişkiler kurmak.
- Zaman zaman sınıf içinde yardım günleri düzenlemek, herkesin birbirine yardımcı olabileceği etkinlikler yaparak sınıf içindeki ilişkileri güçlendirmek.
4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) erdemli davranışlarını listeleyiniz.
Cevap :
Hz. Muhammed (sav), İslam’ın en mükemmel örneği olarak erdemli davranışlarıyla tanınmıştır. İşte onun erdemli davranışlarından bazıları:
- Doğruluk: Hz. Muhammed (sav) her zaman doğruyu söylemiş ve “El-Emin” (güvenilir) olarak tanınmıştır.
- Merhamet: O, her zaman merhametli ve şefkatli olmuştur. İnsanlara karşı nazik ve anlayışlı davranmıştır.
- Sabır: Zorluklar ve sıkıntılar karşısında büyük bir sabır göstermiştir.
- İnsanlara Yardımcı Olma: O, toplumunun her bireyine yardım etmeye çalışmış, fakirleri ve muhtaçları gözetmiştir.
- Adalet: Hz. Muhammed (sav) her zaman adaletli kararlar almış ve insanlar arasında eşitlik sağlamaya özen göstermiştir.
- Alçakgönüllülük: Hiçbir zaman kibirli olmamış, herkese eşit davranmış ve her zaman mütevazi olmuştur.
- Hoşgörü: Farklı görüşteki insanlara karşı hoşgörülü yaklaşmış, her zaman başkalarının fikirlerine saygı göstermiştir.
- Aileye Saygı: Ailesine karşı çok saygılı ve şefkatli davranmış, eşleri ve çocuklarına iyi örnek olmuştur.
- Misafirperverlik: Misafirleri her zaman en iyi şekilde ağırlamış ve onlara değer vermiştir.
Bu erdemli davranışlar, Hz. Muhammed’in (sav) insanlık için örnek olmasını sağlamış ve İslam’ın öğretilerinin temelini oluşturmuştur.