4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları, çocukların ünite boyunca öğrendiklerini sınamalarını sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, ünite sonunda etkinlik soruları ile öğrencilere rehberlik eder ve onların bilgilerini pekiştirmeye yönelik etkinlikler sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 120, 121, 122, 123 Cevapları, öğrencilerin değerlendirme yaparak eksiklerini görmelerine ve bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, öğrencilerin İslam dinine dair temel bilgileri öğrenirken ahlaki değerleri benimsemelerini sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları, bu değerlere dayanarak öğrencilerin kişisel gelişimlerine katkıda bulunur ve onların İslam ahlakını daha derinlemesine kavramalarına yardımcı olur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) Namaza başlamadan önce abdest almak gerekir.
  2. (Doğru) Saçlarımızı taramak manevi temizliktir.
  3. (Yanlış) Bahçedeki su birikintilerini arkadaşımızın üzerine sıçratmalıyız.
  4. (Yanlış) Evin temizliğini sadece aile büyükleri yapmalıdır.
  5. (Doğru) Temizliğin diğer adı taharettir.

B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  1. Bazı ibadet ve amellerin yerine getirilmesinden önce yapılan dinî temizliğe abdest denir.
  2. Bedenin, elbisenin ve namaz kılınacak yerin, gözle görülür kirli ve pis şeylerden arındırılmasına maddi temizlik denir.
  3. Beden temizliği, vücudun belirli aralıklarla koku ve kirden arındırılmasıdır.
  4. Evreni ve canlıları olumsuz yönde etkileyen zararlı maddelerin hava, su ve toprağa yoğun bir şekilde karışmasıyla çevre kirliliği oluşur.
  5. Yüce Allah’ın rızasını kazanmak için yapılan her güzel iş ve davranışa salih amel denir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.


1. Namazdan önce maddi ve manevi temizlik açısından aşağıdakilerden hangisinin yapılmasına gerek yoktur?


A) Ütülü elbise giymek
B) Namaz kılınan yeri temiz tutmak
C) Abdest almak
D) Kalbi, kötü düşüncelerden arındırmak

Cevap : A) Ütülü elbise giymek
Namazdan önce ütülü elbise giymek, bir gereklilik değildir. Temizlik esas olarak abdest almak, namaz kılınacak yerin temiz olması ve kalbin manevi temizlik içinde olması gereklidir.


2. I. Dişlerimi düzenli fırçalarım.
II. Arkadaşıma karşı dürüst davranırım.
III. Yemekten önce ve sonra ellerimi yıkarım.
IV. İhtiyaç duyduklarında insanlara yardım ederim.

Yukarıdakilerden hangisi manevi temizlikle ilgilidir?


A) I. ve II.
B) II. ve III.
C) II. ve IV.
D) III. ve IV.

Cevap : C) II. ve IV.
Manevi temizlik, kişinin içsel temizliğiyle ilgilidir. Dürüst olmak ve başkalarına yardım etmek, manevi temizlikle ilgilidir.


3. İslam dininde temizlik – – – – kavramı ile ifade edilir. – – – – sözlükte; “temizlik, temizlenme ve temiz olmak” anlamlarına gelmektedir.

Yukarıdaki cümlede noktalı yerlere hangi ifade getirilmelidir?


A) Niyet
B) Rahmet
C) Fetanet
D) Taharet

Cevap : D) Taharet
İslam dininde temizlik “taharet” kavramı ile ifade edilir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


4. Ayşe, arkadaşlarına abdestin alınış sırasını göstermek için sırasıyla şunları yapmıştır:

1. Abdest almaya niyet ediyoruz.
2. Ellerimizi yıkıyoruz.
3. Ağzımızı su ile iyice çalkalıyoruz.
4. Burnumuza su alıp burnumuzu temizliyoruz.
5. Yüzümüzü yıkıyoruz.
6. Başımızın dörtte birini mesh ediyoruz.
7. Kollarımızı dirseğimizle birlikte yıkıyoruz.
8. Ellerimizi ıslatarak kulaklarımızı ve kulaklarımızın arkasını temizliyoruz.
9. Boynumuzu mesh ediyoruz.
10. Ayaklarımızı topuklarımızla birlikte yıkıyoruz.

Buna göre Ayşe’nin abdesti doğru alması için hangilerinin yerini değiştirmesi gerekir?


A) 2. ve 6.
B) 6. ve 7.
C) 7. ve 8.
D) 8. ve 9.

Cevap : B) 6. ve 7.
Abdest alırken sırasıyla baş, yüz, eller, kollar, ayaklar yıkanmalıdır. Ayşe’nin sırasındaki 6. ve 7. maddeler yer değiştirmelidir. Başın meshi, ellerin yıkanmasından önce yapılmaz.


5. I. Kâğıt ve cam atıkları geri dönüşüm kutularına atmak
II. Günde iki kez dişleri fırçalamak
III. Yemekten sonra elleri yıkamak
IV. Yerlere çöp atmamak

Yukarıdakilerden hangisi çevre temizliği ile ilgili değildir?


A) I. ve II.
B) I. ve IV.
C) II. ve III.
D) II. ve IV.

Cevap : C) II. ve III.
Günde iki kez diş fırçalamak ve yemek sonrası elleri yıkamak, kişisel temizlikle ilgilidir, çevre temizliği ile değil.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


Soru : “Allah temizdir, temizliği ve temiz olanları sever.” (Tirmizi, Edeb, 41) hadisini, İslam’ın temizliğe verdiği önem açısından değerlendiriniz.


Cevap : Bu hadis, İslam dininin temizliğe verdiği büyük önemi vurgulamaktadır. İslam, hem bedensel hem de manevi temizlik konularına önem verir. Allah’ın temizliği ve temiz olanları sevmesi, insanlara temizlik ve hijyenin ne kadar önemli olduğunu hatırlatır. Bu, yalnızca fiziksel temizlikle sınırlı olmayıp, kalp ve ruhsal temizlik için de geçerlidir. Müslümanların temizlikte titiz olmaları, Allah’a yaklaşmalarının bir yolu olarak görülür.


Soru : İbadet ile temizlik arasındaki ilişkiyi yorumlayınız.


Cevap : İbadet ve temizlik arasında derin bir ilişki vardır çünkü birçok ibadet, temizlikle başlar. Namaz gibi ibadetlerin yerine getirilebilmesi için abdest alınması, temizlik koşuluna bağlıdır. Temizlik, hem bedensel hem de manevi olarak kişinin Allah’a ibadetini doğru bir şekilde yerine getirmesini sağlar. Temiz bir vücut ve temiz bir kalp, ibadetlerin kabul olmasına da zemin hazırlar. İslam, temizliği ibadetlerin bir parçası kabul eder ve temizlik, Allah’a yakınlaşmanın bir yoludur.


Soru : Sınıfımızı temiz tutmak için nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Sınıfımızı temiz tutmak için şu noktalara dikkat etmeliyiz:

  • Sınıfta her şeyin düzenli olması için malzemeleri yerli yerine koymalıyız.
  • Çöpleri zamanında atmalı ve sınıfı kirletmemeliyiz.
  • Her gün sınıfın genel temizliğini yapmalı ve temiz tutmak için çaba sarf etmeliyiz.
  • Sınıfın pencerelerini açarak havalandırmalı ve sağlıklı bir ortam oluşturmalıyız.
  • Arkadaşlarımıza sınıfın temizliği konusunda sorumluluklar vermeliyiz.

Soru : Çevremizi temiz tutmak için neler yapmalıyız? Açıklayınız.


Cevap :

Madde Madde Çevremizi temiz tutmak için şunları yapmalıyız:

  • Çöpleri uygun yerlere atmalı ve geri dönüşüm kutularını kullanmalıyız.
  • Doğaya zarar vermemek için plastik atıklar yerine doğa dostu malzemeler kullanmalıyız.
  • Çevremizdeki doğal alanları kirletmemek için doğa yürüyüşlerinde dikkatli olmalı, çöpleri toplayarak temizlemeliyiz.
  • Sokaklarımıza ve parklara zarar vermemek için çevreye duyarlı olmalıyız.
  • Temizlik konusunda çevremizdekilere örnek olmalı ve bu alışkanlıkları yaymalıyız.


 

Our Score