7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Martı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
7. Sınıf Türkçe Kitabı Martı Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 Cevapları” öğrencilerin Türkçe dersine olan ilgisini artırırken, “Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Martı Metni Etkinlik Cevapları” ile de metin okuma ve anlama becerilerini pekiştirir. “Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları” kullanılarak yapılan etkinlikler, öğrencilerin farklı bakış açıları kazanmalarına yardımcı olur. Özellikle “İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı” gibi kaynaklar, öğrencilerin dini ve kültürel konular hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlar.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları” ise, dil bilgisi kurallarını öğrenmek ve yazma becerilerini geliştirmek için önemli bir kaynak sunar. Bu etkinlikler, öğrencilerin düşünme yeteneklerini güçlendirirken, aynı zamanda etkili iletişim becerilerini de artırır. Bu nedenle, Türkçe dersi, 7. sınıf öğrencileri için hem akademik hem de kişisel gelişim açısından büyük bir öneme sahiptir.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
1. “Sınırlarını zorlamak” deyiminin size çağrıştırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap :
“Sınırlarını zorlamak” deyimi bana, insanın kendi potansiyelini keşfetme arzusunu ve rahat alanından çıkıp yeni başarılara ulaşma çabasını çağrıştırıyor. Bu, insanın kendini geliştirmek için gösterdiği cesaret ve kararlılığı ifade eder.
Uzun Cevap :
“Sınırlarını zorlamak” deyimi, bana insanın kendini tanıma ve sınırlarını keşfetme sürecini hatırlatıyor. Her bireyin belirli yetenekleri ve kapasitesi vardır; ancak bu kapasitenin farkına varabilmek için kişinin kendi rahat alanından çıkması, alıştığı düzenden vazgeçmesi gerekir.
Sınırlarını zorlayan insanlar, yeni zorluklarla karşılaştıklarında pes etmek yerine daha çok çaba sarf ederler. Bu süreç genellikle zorlu olabilir, fakat sonunda elde edilen başarı, kişiye büyük bir özgüven ve tatmin duygusu kazandırır. Bu deyim, aynı zamanda cesaret ve kararlılığı da temsil eder. Kendine inanarak sınırlarını zorlayan insanlar, hem kendi yeteneklerini geliştirirler hem de başarıya ulaşma ihtimallerini artırırlar.
2. Azim ve başarı arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız.
Kısa Cevap :
Azim, başarıya ulaşmanın temel unsurudur. Başarılı olmak için sadece yetenek değil, sürekli çaba göstermek, pes etmemek ve kararlılıkla çalışmak gerekir. Azimli insanlar, başarısızlıklardan ders çıkararak hedeflerine ulaşırlar.
Uzun Cevap :
Azim ve başarı arasında doğrudan bir ilişki vardır. Birçok kişi başarının sadece yetenekle elde edileceğini düşünse de asıl önemli olan sürekli çalışmak, karşılaşılan zorluklara rağmen pes etmemektir.
Azim, insanın karşılaştığı engellere karşı direnme gücü verir. Başarı yolunda pek çok iniş çıkış olabilir, ancak azimle hareket eden kişiler bu zorlukları aşarak yollarına devam ederler. Çoğu zaman başarısızlıklar, başarıya giden yolda önemli dersler barındırır ve bu dersler, azimli bireylerin daha güçlü bir şekilde ilerlemesini sağlar.
Dolayısıyla, başarıya ulaşmak isteyen birinin önce azmi, yani kararlılığı ve sürekli çabasını geliştirmesi gerekir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu anlamlardan ve bulmacadaki ipuçlarından hareketle bulmacayı doldurunuz.
Cevap :
- Dengesi bozularak düşecek gibi olmak. (Sendelemek)
- Karada 1609, denizde 1852 metre olarak kabul edilen bir uzaklık ölçü birimi. (Mil)
- Herhangi bir amaca erişmek, bir kuvvete karşı koyabilmek için bir kişi veya topluluğun güçlü, sürekli çabası, savaşım. (Mücadele)
- Bir tür küçük deniz taşıtı. (Tekne)
- Karanın deniz, göl, ırmak boyunca uzanan bölümü, kıyı. (Sahil)
- Varılması istenen bir amaca doğru geçilmesi gerekli dönemlerden her biri, evre, basamak, adım, merhale. (Aşama)
- Yuvarlak biçimde sarılmış iplik, yün vb. şey. (Yumağı)
- Bir eğrinin sınırlı bir kısmı, eğmeç. (Kavis)
- 30,5 santimetrelik İngiliz uzunluk ölçüsü birimi. (Fit)
- Rüzgârla dönen, çember biçiminde çocuk oyuncağı. (Fırıldak)
- İrade ve yargıları aşan güçlü bir coşku, ihtiras. (Tutku)
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : A) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Sahildeki martıların nasıl bir hayatı vardır? Kısaca anlatınız.
Cevap : Sahildeki martılar, hayatlarını yiyecek bulma mücadelesi içinde geçirirler. Onlar için uçmak sadece karınlarını doyurmanın bir yoludur ve başka bir amacı yoktur. Hayatları rutin bir şekilde yiyecek aramak ve hayatta kalmak üzerine kuruludur.
2. Diğer martılar ile Martı Jonathan Livingston’ı karşılaştırınız. Bunların benzer ve farklı yönleri nelerdir? Tartışınız.
Cevap : Diğer martılar uçmayı sadece yiyecek bulmak için kullanırken, Martı Jonathan Livingston uçmayı bir tutku olarak görür. Diğer martılar, sadece hayatta kalma odaklı yaşarken, Jonathan öğrenmeye ve kendini geliştirmeye çalışır. Benzerlikleri ise hepsinin uçmayı bilmesi ve martı olmalarıdır. Farklılıkları ise Jonathan’ın uçuş teknikleri üzerinde çalışması ve sıradan olmaktan kaçınmasıdır.
3. Martı Jonathan Livingston kendine nasıl bir hedef belirlemiş ve hedefine ulaşmak için neler yapmıştır? Anlatınız.
Cevap : Martı Jonathan Livingston kendine hızlı uçmayı hedef olarak belirlemiştir. Bu hedefe ulaşmak için sürekli çalışmış, uçuş tekniklerini geliştirmeye çalışmış, defalarca denemiş ve başarısız olsa da pes etmemiştir. Sürekli daha hızlı ve kontrollü uçmayı denemiş, sonunda bir hız rekoru kırmıştır.
4. Martı Jonathan Livingston’ın suya çakıldıktan sonra kendini motive edebilmek için kullandığı ifade nedir? Siz de kendinizi ve arkadaşlarınızı başarı konusunda motive edebilmek için kullandığınız ifadelere örnekler veriniz.
Cevap : Jonathan, suya çakıldıktan sonra “Tüm mesele yüksek bir hızda kanatları dümdüz tutabilmek” diyerek kendini motive etmiştir. Ben de başarısız olduğumda “Başarısızlık, başarının basamak taşıdır” veya “Denedikçe daha iyi olacaksın” gibi ifadeler kullanarak kendimi ve arkadaşlarımı motive edebilirim.
5. Kendinizi hangi alanlarda geliştirmek istiyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap :
Kendimi yabancı dil öğrenme ve spor yapma konularında geliştirmek istiyorum.
Uzun Cevap :
Kendimi özellikle yabancı dil öğrenme ve spor alanlarında geliştirmek istiyorum. Yabancı dil öğrenerek farklı kültürleri tanımak ve kendimi uluslararası alanda daha iyi ifade etmek istiyorum.
Spor yaparak ise hem fiziksel sağlığımı koruyup hem de disiplinli bir yaşam tarzı sürdürmek istiyorum. Bu alanlarda sürekli çalışarak kendimi daha iyi bir noktaya taşımayı hedefliyorum.
Soru : B) Okuduğunuz metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru yazınız.
Cevap :
- Martı Jonathan Livingston’ı diğer martılardan ayıran en önemli özelliği nedir?
- Jonathan, uçmayı geliştirmek için hangi stratejileri kullanmıştır?
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : “Başarı” kelimesinin sizde çağrıştırdıklarını aşağıdaki noktalı alanlara yazınız. Yazdığınız kelimeleri kullanarak bir konuşma yapınız.
Kısa Cevap :
Başarı, azim, hedef, kararlılık, sabır, çalışkanlık ve motivasyon gibi kavramları çağrıştırıyor. Başarıya ulaşmak için disiplinli çalışmak, yılmadan denemek ve hedeflere odaklanmak önemlidir.
Uzun Cevap :
Başarı kelimesi bana birçok önemli kavramı çağrıştırıyor: azim, hedef, kararlılık, sabır, çalışkanlık ve motivasyon. Başarılı olmak için her şeyden önce bir hedef belirlemek gerekir. Bu hedef doğrultusunda kararlı bir şekilde ilerlemek, karşılaşılan zorluklar karşısında sabırlı olmak çok önemlidir.
Başarı, genellikle uzun vadeli bir süreçtir; bu yüzden düzenli çalışmayı ve motivasyonu kaybetmemeyi gerektirir. Çalışkanlıkla birlikte azim gösteren bir kişi, ne kadar zor görünse de istediği başarıya ulaşabilir. Bu süreçte yaşanılan başarısızlıklar bile birer ders niteliğindedir ve gelecekteki başarıların temellerini atar. Kısacası, başarı sadece sonuca değil, aynı zamanda süreçte öğrenilenlere de değer vermektir.
4. ETKİNLİK
Soru : A) “Martı Jonathan, uçmayı büyük bir tutkuyla seviyordu.” cümlesinde kişileştirme sanatı kullanılmıştır. Siz de okuduğunuz metinde kişileştirme sanatının kullanıldığı cümlelere örnekler yazınız.
Cevap :
Okuduğunuz metinde kişileştirme sanatının (insan dışı varlıklara insan özellikleri verme) kullanıldığı bazı cümle örnekleri şunlardır:
- “Denizi kucaklarcasına ilerleyen bir balıkçı teknesi…”
- Burada “tekne” insana özgü bir eylem olan “kucaklamak” ile kişileştirilmiştir.
- “Rüzgâr hafifçe yüzünü yalıyordu.”
- “Rüzgâr”, insan gibi bir “yüz yalama” eylemi yapıyor gibi betimlenmiştir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
Soru : B) Sevdiğiniz bir hayvanı kişileştirerek aşağıya onun duygularını anlatan, hikâye edici bir metin yazınız. Metninizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına uymayı unutmayınız. Metninize uygun bir başlık yazınız.
Kısa Cevap :
Başlık: Yalnız Kedi
Minik bir kedi olan Mia, her gün insanların onu sevmesini isterdi. Sokakta oynarken bazen kimse ona bakmaz, bu da onun içini hüzünle doldururdu. Yine de Mia pes etmez, kuyruğunu sallayarak neşeli bir şekilde yanlarına giderdi.
Uzun Cevap :
Başlık: Yalnız Kedi Mia’nın Macerası
Mia, koca şehirde küçük bir kedi olarak yalnız başına yaşam mücadelesi verirdi. Her sabah güneş doğduğunda, patilerini uzatarak sokaklarda dolaşmaya başlardı. O gün de alışık olduğu gibi parkın yolunu tuttu. Ama içinde bir boşluk vardı; sanki kimse onu fark etmiyormuş gibi hissediyordu. “Neden kimse beni sevmiyor?” diye düşündü kendi kendine. Kuyruğunu usulca yere bırakarak bir ağacın altına yattı.
Çocukların peşinden koşmak, onlarla oynamak istiyordu ama kimse ona bakmıyordu. İçinde bir sızı hissetti. “Belki de daha neşeli olursam beni severler,” diye düşündü. Kendi kendine cesaret verdi ve kuyruğunu sallayarak çocukların yanına gitti. Sonunda bir çocuk ona elini uzattı ve Mia’nın yüreği mutlulukla doldu. “İşte,” dedi, “ben de sevilebilirim.” O günden sonra Mia, her sabah aynı parka gitmeye devam etti, çünkü artık yalnız olmadığını biliyordu.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda bir yarış ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bilgilerden hareketle etkinliği tamamlayınız.
Cevap :
- I., III ve IV.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri amaç-sonuç ilişkisi oluşturucak şekilde okuduğunuz metinden hareketle tamamlayınız.
Cevap :
Her sabah binlerce martı bir lokma yiyecek bulmak için mücadeleye girişiyordu.
Martı Jonathan Livingston ona acı veren kavisi oluşturabilmek için kanatlarını iyice geriyordu.
Çoğu martı sadece yiyecek bulmak ve karınlarını doyurmak için uçar.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki altı çizili fiillerin (eylem) anlam özelliklerini [iş (kılış), durum, oluş] cümlelerin yanındaki kutulara örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap :
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Sevdiğiniz bir yazarın yaşam öyküsünü araştırınız.
Kısa Cevap :
Oğuz Atay’ın Yaşam Öyküsü
Oğuz Atay, 1934 yılında İnebolu’da dünyaya geldi. Babası, Cumhuriyet döneminin önemli isimlerinden biriydi ve bu durum Atay’ın eğitimine ve entelektüel birikimine büyük katkı sağladı. İstanbul Teknik Üniversitesi’nde inşaat mühendisliği eğitimi aldı, ancak edebiyat tutkusu her zaman hayatında ön plandaydı. Atay, Türk edebiyatında postmodernizmin öncülerinden biri olarak kabul edilir.
Atay’ın en bilinen eseri Tutunamayanlar, Türk edebiyatında önemli bir dönüm noktasıdır. Roman, toplumun beklentilerine uyum sağlayamayan bireylerin iç dünyasını, mizahi ve eleştirel bir üslupla işler. Bu eseri, yayınlandığı dönemde hem edebi çevrelerde büyük ilgi gördü hem de geniş bir okuyucu kitlesine ulaştı. Tutunamayanlar, modern insanın içsel yalnızlığı ve bunalımlarını anlatırken, aynı zamanda toplumsal eleştiriler de içerir.
Atay’ın diğer önemli eserleri arasında Tehlikeli Oyunlar ve Bir Bilim Adamının Romanı yer alır. Özellikle Bir Bilim Adamının Romanı, Türkiye’nin yetiştirdiği önemli bilim insanlarından biri olan Prof. Dr. Mustafa İnan’ın hayatını anlatır ve biyografik roman türünde önemli bir eserdir.
Kısa yaşamına rağmen Türk edebiyatına büyük katkılar sunan Oğuz Atay, 1977 yılında beyin tümörü nedeniyle henüz 43 yaşında hayata veda etti. Eserleri, bugün de geniş bir okuyucu kitlesi tarafından ilgiyle okunmakta ve birçok edebi tartışmanın konusu olmaktadır. Atay, modern Türk edebiyatında derin izler bırakmış ve “tutunamayanlar” kavramını edebiyatımıza kazandırmıştır.
Uzun Cevap :
Sabahattin Ali’nin Yaşam Öyküsü
Sabahattin Ali, 25 Şubat 1907’de Edirne’nin Gümülcine sancağına bağlı Eğridere köyünde dünyaya geldi. Çocukluk yılları Osmanlı İmparatorluğu’nun son dönemlerine denk gelen Sabahattin Ali, eğitim hayatına İstanbul’da başladı. Almanya’da bir süre eğitim aldıktan sonra Türkiye’ye dönen yazar, Anadolu’nun çeşitli bölgelerinde öğretmenlik yaptı. Bu dönemde Anadolu insanının sorunlarına daha yakından şahit oldu ve eserlerinde bu gözlemlerini ustaca işledi.
Sabahattin Ali, sadece bir yazar değil, aynı zamanda toplumcu gerçekçi bir sanatçıydı. Romanlarında ve hikâyelerinde bireyin içsel çatışmalarını, aşklarını, yalnızlığını işlerken, bir yandan da toplumsal eşitsizlikleri ele almıştır. En ünlü eseri Kürk Mantolu Madonna, yalnız bir adamın geçmişte yaşadığı büyük bir aşkı anlatırken, insanın içsel dünyasına dair derin bir analiz sunar. İçimizdeki Şeytan adlı romanı ise bireyin toplumla olan çatışmasını ve bireyin içindeki kötülükle mücadelesini işler.
Sabahattin Ali’nin hayatı, yazdığı eserler ve siyasi görüşleri nedeniyle birçok zorlukla geçti. Düşüncelerinden dolayı birçok kez tutuklandı, eserleri sansüre uğradı. 1948 yılında Bulgaristan sınırını geçmeye çalışırken gizemli bir şekilde öldürüldü. Cinayetinin ardındaki gerçekler hiçbir zaman tam olarak aydınlatılamadı. Bugün, Sabahattin Ali edebiyatımızın en önemli yazarlarından biri olarak kabul edilmekte ve eserleri, güncelliğini koruyarak geniş kitleler tarafından okunmaktadır.