5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları
Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125
5. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları
“5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 122, 123, 124, 125 Cevapları”
Bu sayfalar, “Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları” için çözümleme yollarını içerir.
“5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” ve “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125 MEB Yayınları”, öğrencilere ünitenin sonunda genel bir değerlendirme yaparak, öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine yardımcı olur.
5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124-125
A. Aşağıdaki soruyu grafik bilgiye göre cevaplayınız.
Cevap :
(✓) a) Kur’an-ı Kerim ibadetleri öğretir.
b) Kevser, “bolluk, bereket, neslin çoğalması, iyilik” gibi anlamlara gelir.
(✓) c) Cüz gülü adı verilen semboller, cüz başlangıcına işaret eder.
(✓) ç) Kur’an’da kıssalar insanların öğüt alması için anlatılır.
(✓) d) Kur’an-ı Kerim’in başlıca konuları; inanç, ibadet, ahlak, sosyal hayat ve kıssalardır.
e) Duraklar, ayetlerin bittiği yeri gösterir.
(✓) f) Kur’an-ı Kerim ayet, sure, cüz şeklinde bölümlere ayrılmıştır.
(✓) g) Kur’an-ı Kerim aile hayatına önem verir.
ğ) Bakara suresi, Kur’an-ı Kerim’in en uzun suresidir.
(✓) h) Kur’an-ı Kerim’in öğütlerine uyan insanlar, güzel davranışlar sergiler.
(✓) ı) Sure, Kur’an-ı Kerim’in ayetlerden oluşan bölümleridir.
(✓) i) Kur’an-ı Kerim’de İslam’ın inanç esasları anlatılır.
(✓) j) Kur’an-ı Kerim iyiyi ve kötüyü, doğruyu ve yanlışı öğretir.
k) Kur’an-ı Kerim’de 30 cüz bulunur.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları
B. Aşağıdaki kutucuklarda Kur’an-ı Kerim’le ilgili bazı kavramlar verilmiştir. Soruları kutucuklardaki harfleri kullanarak cevaplayınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.
2. Kur’an-ı Kerim’in iç düzeniyle ilgili kavramlar hangileridir?
Cevap : a, ç, e, ğ
3. Kur’an-ı Kerim’in en kısa suresi hangisidir?
Cevap : g
4. Kur’an-ı Kerim’i başından sonuna kadar okumak anlamına gelen kavram hangisidir?
Cevap : c
5. Bakara suresinin 255. ayetine verilen özel isim hangisidir?
Cevap : d
6. Kur’an-ı Kerim’in en uzun suresi hangisidir?
Cevap : f
7. Kur’an-ı Kerim’i baştan sona ezberleyen kişiye verilen isim hangisidir?
Cevap : b
C. Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.
8. Aşağıdaki tabloda Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleriyle ilgili bazı ayetler verilmiştir. Bu ayetlerden hareketle Kur’an-ı Kerim’in temel özelliklerini sıralayınız.
Cevap :
Maddeler Halinde Kur’an-ı Kerim’in temel özelliklerini sıralayacak olursak:
- Gerçeği açıklayan bir kitap (Yusuf 12/1): Kur’an, insanlara gerçekleri açıkça bildirir.
- Akıl sahiplerine hitap eder (Maide 5/100): Kur’an, akıl ve mantık sahibi olan insanlara seslenir.
- Şüphesiz bir kitap (Bakara 2/2): Kur’an, hiçbir şüpheye yer bırakmadan doğruyu ve gerçeği sunar.
- Yol gösterici (Bakara 2/2): Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için doğru yolu gösterir.
- İyiliği teşvik eder (Bakara 2/195): Kur’an, insanların iyilik yapmalarını ve Allah’ın sevgisini kazanmalarını ister.
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları
Soru : 9-10. soruları verilen metinden hareketle cevaplayınız.
KUR’AN-I KERİM’DE NELER VAR?
Kur’an-ı Kerim, kâinatın ve bütün varlıkların yaratıcısı olan Yüce Allah’ın varlığını ve birliğini vurgular. Allah’a (cc), meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kaza ve kadere imanı konu edinir. Yüce Allah’a duyulan sevgi ve bağlılığın ifadesi olarak namaz, oruç, zekât ve hac gibi ibadetleri öğretir. Kur’an-ı Kerim, aile fertleri başta olmak üzere insanların birbirlerine karşı sorumluluklarını bildirir. Anne babaya iyi davranmak, verilen sözü yerine getirmek, merhametli olmak gibi güzel davranışları öğütler. Kur’an-ı Kerim dedikodu yapmak, yalan söylemek, iftira atmak gibi kötü davranışları ise yasaklar. İnsanların öğüt ve ders alması için peygamber hayatlarını ve geçmişte yaşayan toplumlarla ilgili ibret verici olayları anlatır.
9. Kur’an-ı Kerim’de yer alan başlıca konuları sınıflandırınız.
Cevap :
Madde Madde Kur’an-ı Kerim’de yer alan başlıca konular şunlardır:
- İman ve İman Esasları: Allah’ın birliği, melekler, kitaplar, peygamberler, ahiret, kaza ve kader inancı.
- İbadetler: Namaz, oruç, zekât, hac gibi ibadetler ve bunların nasıl yapılacağı.
- Ahlaki Değerler ve İyi Davranışlar: Aileye ve insanlara karşı sorumluluklar, merhamet, doğruluk, sözün yerine getirilmesi, iyilik ve adalet.
- Kötü Davranışlar ve Yasaklar: Dedikodu, yalan söyleme, iftira atma, zulüm ve haksızlık.
- Peygamberlerin Hayatları ve Kıssalar: Geçmiş peygamberlerin ve toplumların ibretlik olayları.
- Toplumsal İlişkiler: İnsanlar arası ilişkilerde adalet, eşitlik, barış, yardımlaşma.
10. Kur’an’ın öğütlerine uyan bir insandan hangi davranışlar beklenir? Yorumlayınız.
Cevap :
Maddeler Halinde Kur’an’ın öğütlerine uyan bir insandan aşağıdaki davranışlar beklenir:
- Allah’a ve diğer inanç esaslarına sıkı sıkıya bağlı olmak: Yüce Allah’a (cc) inanmak, ahiret günü, peygamberler ve kitaplara iman etmek.
- İbadetleri düzenli yerine getirmek: Namaz, oruç, zekât ve hac gibi ibadetleri eksiksiz yerine getirmek.
- Aileye ve insanlara karşı saygılı ve sorumlu olmak: Anne babaya iyi davranmak, merhametli olmak, sözünde durmak ve sorumluluklarını yerine getirmek.
- İyi ahlaka sahip olmak: Doğruyu söylemek, yardımsever olmak, başkalarına zarar vermemek, dürüst ve adil olmak.
- Kötülüklerden sakınmak: Dedikodu yapmamak, yalan söylememek, iftira atmamaya özen göstermek.
- Toplumda barış ve adaleti sağlamak: İnsanlar arası ilişkilerde adaletli, dürüst ve yardımsever olmak, zulüm ve haksızlığa karşı durmak.
E. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların cevaplarını işaretleyiniz.
Soru: Selma, okul bahçesinde yere düşen bir arkadaşını görmüş ve ayağa kalkması için yardım etmiştir. Selma’nın bu davranışı aşağıdaki ayetlerden hangisiyle doğrudan ilişkilendirilebilir?
A) “Doğrusu kitabı biz indirdik, onun koruyucusu elbette biziz.” (Hicr 15/9.)
B) “… İyilik edin. Şüphesiz Allah iyilik edenleri sever.” (Bakara 2/195.)
C) “… Bunlar, gerçeği açıklayan kitabın ayetleridir.” (Yusuf 12/1.)
D) “… Her millet için mutlaka bir uyarıcı (peygamber) bulunmuştur.” (Fatır 35/24.)
Cevap: B
Soru: I. Kelimeişehadetle son bulur.
II. Hz. Muhammed’e (sav) neslinin devam etmesiyle ilgili müjdeyi anlatır.
III. Namaz sırasında Fatiha’dan sonra okunan surelerdendir.
IV. Hz. İbrahim’e ve ailesine dua içerir.
Numaralanmış cümlelerden hangileri Kevser suresiyle ilgilidir?
A) I ve II
B) I ve IV
C) II ve III
D) III ve IV
Cevap: C
5. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları
Soru: Ahmet Öğretmen, Yüce Allah’ın (cc) insanlara emrettiği, insanların da yapmakla yükümlü oldukları tüm davranışlara ibadet denildiğini ve insanın Allah’a (cc) ibadet etmek için yaratıldığını söylemiştir. Bunun üzerine Harun söz alarak bu durumu ifade eden bir ayet okumuştur.
Buna göre Harun’un okuduğu ayet aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A) “… Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerinizi arkasından çekiştirmesin…” (Hucurat 49/12.)
B) “Ölçtüğünüzde ölçmeyi tam yapın, doğru terazi ile tartın…” (İsra 17/35.)
C) “Sana bu Kur’an’ı vahyetmekle kıssaların en güzelini anlatıyoruz…” (Yusuf 12/3.)
D) “Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.” (Zariyat 51/56.)
Cevap: D
Soru: Öğretmen, öğrencilere “Kur’an-ı Kerim’in sayfa düzeniyle ilgili neler öğrendiniz?” diye sormuştur. Meryem: Kur’an-ı Kerim’deki her cümleye ayet denir.
Eren: Cüz gülü, ayet numaralarının yazılı olduğu küçük yuvarlak işaretlerdir.
Elif: Ayetlerden oluşan ve birbirinden besmeleyle ayrılan bölümlere sure adı verilir.
Salih: Kur’an-ı Kerim’in yirmi sayfadan oluşan her bir bölümüne cüz denir.
Buna göre hangi öğrencinin verdiği cevap yanlıştır?
A) Elif
B) Eren
C) Meryem
D) Salih
Cevap: B
Soru: Verilen tabloda numaralı yerlere sırasıyla aşağıdaki ifadelerden hangileri getirilmelidir?
A) Fesalli venhar hüvel ebter
B) venhar hüvel ebter Fesalli
C) Fesalli hüvel ebter venhar
D) venhar Fesalli hüvel ebter
Cevap: A