2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59 İlke Yayınları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cumhuriyet Bayramı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59
2. Sınıf Türkçe Kitabı Cumhuriyet Bayramı Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 Cevapları, öğrencilerin metinleri anlayarak doğru cevaplar verebilmeleri için hazırlanmıştır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrencilerin okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmeye yöneliktir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Cevapları, her etkinlik için rehberlik eder ve konuların pekiştirilmesini sağlar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Cumhuriyet Bayramı Metni Etkinlik Cevapları, Cumhuriyet Bayramı’nın anlam ve önemini öğrenmeye yönelik hazırlanmıştır. Öğrenciler bu metin üzerinden bayramın tarihsel değerini anlar. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59 İlke Yayınları, öğrencilere verilen soruların çözümlerini içerir ve derslerde başarılı olmalarına katkı sağlar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : 29 Ekim’de hangi bayramı kutluyoruz? Bu bayramı kutlama nedenimizi açıklayınız.
Kısa Cevap :
29 Ekim’de Cumhuriyet Bayramı’nı kutluyoruz. Bu bayram, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunu simgeler.
Uzun Cevap :
29 Ekim, Türkiye Cumhuriyeti’nin ilan edildiği gün olan 1923’ten bu yana Cumhuriyet Bayramı olarak kutlanmaktadır. Bu bayram, Türkiye’nin monarşiden çıkarak halk egemenliğine dayalı bir yönetim biçimi olan cumhuriyeti benimsediğini ve modern Türkiye’nin temellerinin atıldığını simgeler.
Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarının önderliğinde kazanılan Kurtuluş Savaşı’nın ardından, bağımsız ve demokratik bir Türkiye kurulmuştur. Cumhuriyetin ilanı, ulusun özgürlüğünü ve kendi kaderini belirleme hakkını kazandığı anlamına gelir. Bu nedenle, her yıl 29 Ekim’de Cumhuriyet Bayramı coşkuyla kutlanır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görselleri, ifade ettiği kelimelerle eşleştiriniz. Şiirde geçen bu kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup karşılarına yazınız.
Cevap :
Soru : b. Yukarıdaki kelimeleri, sözlükte bulunuş sıralarına göre kutucuklara yazınız.
Cevap : Sözlükte kelimeler alfabetik sıraya göre yer aldığı için, yukarıdaki kelimeleri sırasıyla şu şekilde kutucuklara yazabilirsiniz:
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Metne uygun olarak aşağıdaki açıklamayı tamamlayınız.
Cevap :
Metnin başlığı: Cumhuriyet Bayramı
Türü: Şiir
3. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını metinden bulup yazınız.
Cevap :
- Ulus: Millet
- Hürriyet: Özgürlük
- Vatan: Yurt
Soru : b. Aşağıdaki kelimelerden zıt anlamlı olanların kutucuklarını aynı renge boyayınız.
Cevap :
- Savaş – Barış
- İyi – Kötü
- Güzel – Çirkin
- Zor – Kolay
- Büyük – Küçük
- Yaşlı – Genç
- Kısa – Uzun
4. ETKİNLİK
Soru : a. Sınıfa getirdiğiniz 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarıyla ilgili görselleri inceleyiniz. Görseller hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Sınıfa getirdiğim 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarına dair görsellerde, bayram coşkusunu yansıtan birçok detay var. Görsellerde genellikle bayraklar, insanların coşku içinde kutlama yapmaları ve marşlar söylemeleri dikkat çekiyor.
Ayrıca, çocukların ellerinde bayrak tutarak geçit törenlerine katıldıkları sahneler de var. Bu görseller, Cumhuriyet Bayramı’nın birlik ve beraberlik duygusunu, milli bir sevinci ortaya koyuyor. Arkadaşlarımla bu görseller hakkında konuşurken, bayramın önemini, ülkemizin bağımsızlığını ve Cumhuriyetin değerlerini vurguladık.
Soru : b. Sizce 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarında başka hangi etkinlikler yapılabilir? Açıklayınız.
Kısa Cevap :
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamalarında konserler, tiyatro gösterimleri ve spor etkinlikleri düzenlenebilir. Ayrıca, halk yürüyüşleri ve sergilerle toplumun farklı kesimlerinin bir araya gelmesi sağlanabilir.
Uzun Cevap :
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, Türkiye’nin bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinin simgesidir. Bu nedenle, kutlamalarda daha çeşitli etkinlikler düzenlenmesi, bayramın coşkusunu artırabilir. Örneğin, yerel sanatçıların ve grupların katıldığı konserler düzenlenebilir. Bu konserler, milli marşların ve özgün eserlerin seslendirildiği etkinlikler olarak büyük bir katılımla gerçekleştirilebilir.
Ayrıca, tiyatro gösterimleri ve halk oyunları gibi sahne sanatları, kutlamalara renk katabilir. Çocuklar için eğlenceli etkinlikler, yarışmalar ve atölyeler de düzenlenerek, genç neslin Cumhuriyet değerlerini öğrenmesi ve bu değerlere sahip çıkması sağlanabilir. Spor etkinlikleri, özellikle bayram yürüyüşleri ve koşular, toplumun her kesiminden insanların katılımını teşvik ederek birlik duygusunu pekiştirebilir.
Son olarak, sergi açılışları ile Cumhuriyet tarihine dair görseller, belgeler ve eserler halka sunulabilir. Bu tür etkinlikler, Cumhuriyet Bayramı’nın sadece kutlanması değil, aynı zamanda anlamının ve öneminin derinlemesine anlaşılması için de büyük bir fırsat sunar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıya, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nı tanıtan bir cümle yazınız.
Cevap :
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, Türkiye Cumhuriyeti’nin ilan edildiği gün olarak her yıl coşkuyla kutlanan, bağımsızlık ve özgürlük simgesi olan bir bayramdır.
6. ETKİNLİK
Soru : Gruplardaki kelimelerin oluşturduğu anlamlı ve kurallı cümleleri yazınız.
Cevap :
- 29 Ekim’de cumhuriyet ilan edildi.
- Bayramda sınıflarımızı Türk bayraklarıyla süsledik.
- Cumhuriyeti Atatürk, halkımıza armağan etti.
- Tüm yurtta bayramı coşkuyla kutladık.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görselleri, haritada eşleştirildikleri şehirlerle ilişkilendirerek kısa bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık yazınız.
Cevap :
Cumhuriyet Bayramı Kutlamaları
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, Türkiye genelinde büyük bir coşkuyla kutlanmaktadır. İstanbul’daki Taksim Meydanı’nda kalabalıkların bayraklarla yaptığı yürüyüş, Anıtkabir önündeki resmi törenler ve İzmir’deki havai fişek gösterileri bayramın neşesini artırmaktadır.
Ayrıca, Adana’daki geleneksel etkinlikler de kültürel zenginliğimizi yansıtarak bayram kutlamalarına renk katmaktadır. Bu görseller, Cumhuriyet Bayramı’nın ülke genelindeki önemini ortaya koymaktadır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Verilen ifadelerden uygun olanları noktalı yerlere yazarak aşağıdaki açıklamaları tamamlayınız.
Cevap :
Başlıkların ya her kelimesinin ilk harfi ya da kelimelerindeki her harf büyük yazılır.
Cümlelerin ilk harfi büyük yazılır.
Cümlelerin sonuna nokta konur.
Yazarken harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakılır.
Birbiri ardınca sıralanan eş görevli kelimelerin arasına virgül konur.
Satıra sığmayan kelimeler bölünürken satır sonunda kısa çizgi kullanılır.
Özel adlara getirilen ekler kesme işareti ile ayrılır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metinde nelere yer verildiğini arkadaşlarınızla konuşarak belirleyiniz.
Sevgili Günlük,
Bugün 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı. Nasıl mutluyum bilemezsin. Okulumuzda düzenlenen törende ben de bir şiir okudum, çok heyecanlandım. Herkes beni alkışlayınca çok mutlu oldum. Okulumuzdaki tören bitince ailece Anıtkabir’e gittik. Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün anıt mezarına çiçek bıraktık, ona saygımızı gösterdik. Ardından Anıtkabir’de bulunan müzeyi ziyaret ettik. Bugün atalarımıza duyduğum saygı daha da arttı.
Cevap :
Bu metinde, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nın coşkusuyla yapılan kutlamalara yer verilmektedir. Yazar, okulda düzenlenen tören sırasında bir şiir okuduğunu ve alkışlandığında hissettiği mutluluğu dile getirmiştir.
Ayrıca, ailesiyle birlikte Anıtkabir’e giderek Mustafa Kemal Atatürk’e saygı gösterdiğini ve oradaki müzeyi ziyaret ettiğini belirtmiştir. Metin, bayramın anlamı ve yazarın duyduğu saygıyı vurgulamaktadır.
Soru : b. Yukarıdaki günlük metninde büyük harflerin kullanıldığı yerleri belirleyiniz. Bunlarla ilgili kuralları ifade ediniz.
Cevap :
Yukarıdaki günlük metninde büyük harflerin kullanıldığı yerler şunlardır:
- Sevgili Günlük
- 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
- Türkiye Cumhuriyeti
- Mustafa Kemal Atatürk
- Anıtkabir
Büyük harf kullanımıyla ilgili kurallar:
- Özel adlar (kişi, yer, kurum adı) büyük harfle başlar.
- Millî bayram ve özel günlerin adları büyük harfle yazılır.
- Cümlelerin ilk harfi büyük yazılır.
Soru : c. Sınıfa getirdiğiniz küçük boy defterin ilk sayfasını açınız. Sayfanın sağ üst köşesine bugünün tarihini yazarak siz de günlük tutmaya başlayınız.
Cevap : Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
10. ETKİNLİK
Soru : a. Tablodaki açıklamaların hangi noktalama işaretiyle ilgili olduğunu belirleyiniz. İlgili sütundaki harfi örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap :
Soru : b. İşaretlediğiniz harflerin oluşturduğu kelimeyi, hecelerine ayırarak aşağıya yazınız.
Cevap : ZAFER
Soru : c. Kelimeleri hecelerine ayırırken hangi noktalama işaretini kullanmanız gerektiği hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap : Kısa çizgi kullanmamız gerekir.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Kurtuluş Savaşı ile ilgili görselleri derleyerek bir kartona yapıştırınız. Bu görsellerle ilgili kısa bir konuşma hazırlayınız.
Cevap :