2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37 Cevapları İlke Yayınları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Arslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37
2. Sınıf Türkçe Arslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları Metni Etkinlik Cevapları
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin hem okuma hem de anlama becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu çerçevede, 2. Sınıf Türkçe Arslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları özellikle empati, yardımlaşma ve dostluk gibi değerleri öğrencilerin anlamalarına yardımcı olur.
2. Sınıf Türkçe Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 Cevapları, öğrencilerin okuduğu hikayeyi kavramaları için hazırlanmış sorular ve etkinlikler içermektedir. Arslan ile fare arasındaki dostluk, küçük bir canlının büyük bir varlığa bile yardım edebileceğini gösteren güzel bir örnektir. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde öğrenciler, hem metnin ana fikrini kavrar hem de hikayedeki karakterlerin davranışlarını değerlendirir.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37 Cevapları İlke Yayınları, metindeki olayları anlamaya yönelik hazırlanan çeşitli etkinlikler ve sorularla çocukların düşünme becerilerini geliştirir. Arslan ve Fare’nin dostluğu üzerine yapılan etkinlikler, çocukların yardımlaşma ve iş birliği kavramlarını öğrenmelerine yardımcı olurken, aynı zamanda eğitici bir okuma deneyimi sunar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Kitabı Sayfa 30-32-33-34-35-36-37
Soru : “İyilik eden, iyilik bulur.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Kısa Cevap : ““İyilik eden, iyilik bulur.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
“İyilik eden, iyilik bulur.” sözü, insanların başkalarına karşı olumlu ve yardımsever davranışlar sergilediklerinde, bu davranışların bir şekilde onlara geri döneceğini anlatır. İnsanlar, çevresindekilere iyi davranarak, yardımlaşarak ve empati göstererek hem kendilerine hem de topluma katkıda bulunurlar.
Bu iyilikler, bazen aynı kişilerden, bazen de hiç beklenmedik anlarda ve yerlerden geri döner. Hayatta iyilik yapmanın, insanın iç huzurunu artırdığı ve yaşamına anlam kattığı da söylenebilir. Özetle, iyilik yapan kişinin karşısına da iyilik çıkar, bu da bir tür evrensel dengeyi ifade eder.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görseller, metinde geçen bazı kelimeleri ifade etmektedir. Verilen ipuçlarına göre bu kelimeleri yazıp anlamlarını tahmin ediniz.
Cevap :
- Pençe
- Orman
- Ağ
Soru : b. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerden ve kelime gruplarından uygun olanları anlamlarının başına yazınız.
Cevap :
- Fırsat : Herhangi bir şey için en uygun zaman, uygun durum.
- Tuzak : Kuş veya yaban hayvanlarını yakalamaya yarayan araç veya düzenek.
- İşi düşmek : Birinin yardımına gereksinim duymak.
- Ummak : Bir şeyin olmasını istemek, beklemek.
- Dalgınlık : Çevresinde olup bitenleri fark edemeyecek kadar düşünceli olmak.
- Büyüklük göstermek : Fırsatı varken kötülük yapmamak, bağışlamak, iyi davranmak.
Soru : c. Metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını resimli sözlükten bulup öğreniniz.
Cevap :
Bu kısmı kendinize göre yapınız.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki görsellerin metnin hangi bölümüyle ilgili olduğunu birer cümleyle ifade ediniz. Konuşurken anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri de kullanınız.
Cevap :
Aslanın fare ile karşılaşması
Aslanın tuza düşmesi
Aslanın yakalanması
Farenin aslanı kurtarması
Soru : b. Metindeki olayların oluş sırasına göre kutucuklara 1, 2, 3 ve 4 rakamlarını yazarak görselleri numaralandırınız.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : a. Sınıfa getirdiğiniz hikâyelerden birini arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap :
1. Aslan ve Fare:
Bir gün ormanda uyuyan bir aslan, küçük bir fare tarafından rahatsız edilir. Aslan, farenin gürültüsüyle uyanır ve onu yakalar. Fare, aslana yalvararak hayatını bağışlamasını ister. Aslan, farenin haline acır ve onu serbest bırakır. Birkaç gün sonra, aslan bir avcı tarafından kurulan tuzağa düşer. Kükreyerek yardım ister. O sırada fare gelir, aslanı tanır ve dişleriyle ağları kemirerek onu kurtarır. Fare, aslanı serbest bırakır ve aslan, farenin küçüklüğüne rağmen büyük bir iyilik yapabileceğini anlar.
2. Kaplumbağa ve Tavşan:
Bir gün tavşan, kaplumbağaya ne kadar yavaş olduğunu söyleyerek alay eder. Kaplumbağa, tavşana bir yarış teklif eder. Tavşan, bu yarışmayı kolayca kazanacağını düşünerek kabul eder. Yarış başlar ve tavşan hemen ileriye fırlar, kaplumbağa ise yavaş yavaş ilerler. Tavşan, kaplumbağanın çok geride olduğunu görünce bir ağacın altında dinlenmeye karar verir ve uyuyakalır. Kaplumbağa ise durmadan ilerler ve tavşanın yanından geçer. Tavşan uyandığında kaplumbağanın yarışı kazandığını görür. Tavşan, yavaş ve istikrarlı olmanın önemini öğrenir.
Soru : b. Kahramanı hayvan olan hikâyelerden en beğendiğinizi sınıfça belirleyiniz. Öğretmeninizin okuyacağı bu hikâyeyi aşağıya yazınız.
Cevap :
Sınıfça en beğendiğimiz hikâye “Kaplumbağa ve Tavşan” oldu. Öğretmenimizin okuyacağı bu hikâye, tavşanın kaplumbağayla alay etmesiyle başlıyor. Tavşan, kaplumbağanın yavaşlığını küçümseyerek onunla bir yarış yapmayı kabul eder. Yarış başladığında, tavşan hızlıca ilerler ve kaplumbağanın onu asla geçemeyeceğini düşünerek dinlenmek için uyuyakalır. Ancak, kaplumbağa sabırla ve azimle yoluna devam eder ve sonunda yarışı kazanır. Bu hikâye, sabrın ve kararlılığın önemini vurgulayan güzel bir ders verir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin konusu, güçsüz görünen birinin bile, beklenmedik bir anda güçlü birine yardım edebileceğini ve iyilik yapmanın karşılıksız kalmayacağını anlatan bir hikâyedir. Bu hikâyede, ormanın güçlü hayvanı aslan, küçücük bir fareye iyilik yapar ve ileride bu fare, aslanın hayatını kurtarır. Hikâye, iyilik yapmanın ve sabırlı olmanın önemini vurgular.
5. ETKİNLİK
Soru : Tuzaktan kurtulmasından sonra arslan ile fare arasında nasıl bir konuşma geçmiş olabilir? Sırasıyla numaralanmış konuşma balonlarına yazınız.
Cevap :
İşte arslan ile fare arasında geçebilecek konuşmanın sıralaması:
- Aslan: “Fare, beni bu tuzaktan kurtardığın için çok teşekkür ederim. Senin gibi küçük bir canlıdan böyle bir yardım alacağımı hiç düşünmemiştim.”
- Fare: “Rica ederim, aslan. Senin bana yaptığın iyiliği unutmadım ve zamanı geldiğinde karşılığını vermek istedim.”
- Aslan: “Senin gibi küçük ve zayıf görünen birinden bu kadar büyük bir iyilik göreceğimi hiç beklemezdim. Bundan sonra kimseyi küçümsemeyeceğim.”
- Fare: “Unutma ki herkesin birbirine ihtiyacı olabilir. Kimseyi küçümsememek ve her canlıya saygı göstermek önemlidir.”
- Aslan: “Çok haklısın, fare. Bugün senin sayende bu dersi öğrendim. Sana minnettarım.”
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki dizeleri, vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okuyunuz. Dizelerde hangi noktalama işaretlerinin tanıtıldığını belirleyip noktalı yerlere adlarını yazınız.
Cevap :
- Adımı sorsan bana, “Virgül” derim sana. Eş görevli kelimeler gelirse art arda Bil ki bu kelimeler arasında beklerim. Sıralanan kelimelerin arasıdır yerim.
- Diyelim bir cümle yazacaktın, Satırın en sonuna vardın. Sığmadıysa satıra son kelimen, Telaş yapma hemen. Sığan hecesini yazıp kelimenin Satırın sonuna “kısa çizgi” çek, Kelimenin diğer hecelerini Alt satıra yazmaya devam et. **”Kısa çizgi”**dir benim adım.
- Ali’ye, Ayşe’ye, İzmir’e, Hakkâri’ye… İşte buna benzer kelimelere Hemen yazılmaz ekler. Ekler, önce beni bekler. **”Kesme işareti“**dir benim adım.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Gruplardaki görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki varlıkların adlarını sıralayarak örnekteki gibi birer cümle yazınız. Cümleleri yazarken sıraladığınız kelimelerin aralarına virgül koymayı unutmayınız.
Cevap :
- Birinci grup (Meyveler): Nar, portakal, elma ve muzu manavdan aldım.
- İkinci grup (Kıyafetler): Tişört, bot, şort ve şapka eksik olan ihtiyaçlarımdır.
- Üçüncü grup (Hayvanlar): İnek, koyun, horoz ve tavşan çiftlikte geziyorlardı.
- Dördüncü grup (Sebzeler): Lahana, salatalık, domates ve havuç almak için pazara gitti.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Okulunuzda gördüğünüz duvar yazılarını inceleyiniz.
Cevap :
Bu kısmı kendi okunuza göre yapmanız gerekmektedir.