7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-64-67-68-69-70-71-72-73-74-77-79-81-82-85 Erkad Yayıncılık
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 Cevapları”, öğrencilere İslam’ın ahlakla ilgili öğretilerini etkinlikler üzerinden daha iyi kavrama fırsatı sunar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin günlük yaşamlarında ahlaki tutum ve davranışları uygulamalarını teşvik eder.
“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, doğru ve kapsamlı yanıtlarla etkinlikleri tamamlamada kolaylık sağlar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69-70-71-72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85 Erkad Yayıncılık”, ahlak temalı konuların pekiştirilmesi için zengin içerik ve etkinlikler sunar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69-70-71-72-73-74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85
Soru : Sizce güzel ahlaki tutum ve davranışlar nelerdir? Düşünüp örnek veriniz.
Cevap :
Güzel ahlaki tutum ve davranışlar, bireyin hem Allah’a karşı sorumluluklarını yerine getirmesini hem de toplumla uyum içinde yaşamasını sağlayan davranışlardır.
Örnekler:
- Doğruluk ve dürüstlük (sözünde durmak, yalan söylememek).
- Yardımlaşma ve paylaşma (ihtiyaç sahiplerine destek olmak).
- Hoşgörü ve anlayış (farklılıklara saygı göstermek).
- Adalet (herkese eşit ve hakkaniyetli davranmak).
- Saygı (büyükleri saymak, küçüklere sevgi göstermek).
- Affedicilik (hataları bağışlayabilmek).
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları
Soru : “Eşitliği gözetmek adaletin gereğidir.” özdeyişini sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap : Adalet, herkese hakkını vermek ve eşit davranmak demektir. Eşitliği gözetmek, adaletin temel bir ilkesidir. Eğer insanlar arasında ayrımcılık yapılırsa, toplumsal huzur ve güven kaybolur. Adaletli bir toplumda herkes eşit haklara sahiptir, bu da barış ve refahın sağlanmasına katkı sağlar.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları
“Mümin cana yakındır. (İnsanlarla) yakınlık kurmayan ve kendisiyle dostluk kurulamayan kimsede hayır yoktur.” (İbn Hanbel, II, 400)
Soru : Bu hadisi de göz önünde bulundurarak aşağıdaki tabloda boş bırakılan yerleri hayırlı bir dostun özelliklerini yazarak doldurunuz.
Cevap :
Madde Madde Hayırlı Dostun Özellikleri Nelerdir?
- Güvenilir olması: Verilen sırrı saklar, yalan söylemez.
- Dürüst olması: Her zaman doğruları söyler.
- Yardımsever olması: Zor zamanlarda destek olur.
- Affedici olması: Küçük hataları büyütmez.
- Adaletli olması: Hakkı gözetir, ayrımcılık yapmaz.
- Sabırlı ve anlayışlı olması: Zor zamanlarda bile sakin kalır.
- Hoşgörülü olması: Farklı düşüncelere ve inançlara saygı duyar.
- Kötülükten uzak tutması: Dostunu kötü alışkanlıklardan korur ve iyiliği teşvik eder.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları
Kul hakkı, insanların birbirlerine geçen hak ve emeklerine denir.
Soru : Sizce kul hakkı yememenin dürüstlükle ilgisi var mıdır? Yorumlayınız.
Cevap : Evet, kul hakkı yememek dürüstlükle doğrudan ilgilidir. Dürüst insan, başkalarının haklarına saygı gösterir ve kimsenin emeğini, malını ya da hakkını gasp etmez. Kul hakkı yemek, bir insanın hem Allah’a hem de topluma karşı dürüst olmaktan uzaklaştığını gösterir. Dürüstlük, kul hakkına riayet ederek adil ve güvenilir bir birey olmayı gerektirir.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları
“Rüştüne erişinceye kadar, yetimin malına ancak en güzel şekilde yaklaşın, verdiğiniz sözü de yerine getirin. Çünkü söz (veren sözünden) sorumludur. Ölçtüğünüzde ölçmeyi tam yapın, doğru terazi ile tartın. Bu daha hayırlı, sonuç bakımından daha güzeldir.” (İsra suresi, 34-35. ayetler)
Soru : Sizce bu ayete göre dürüst insan nasıl olmalıdır?
Cevap :
İsra Suresi 34-35’e Göre Dürüst İnsan Nasıl Olmalıdır? (Madde Madde)
- Yetimlerin malına zarar vermez, onların hakkını gözetir.
- Verdiği sözleri mutlaka yerine getirir.
- Ölçü ve tartıda hile yapmaz, adaletli davranır.
- Her durumda doğru ve dürüst bir tutum sergiler.
- Başkalarının haklarına saygı gösterir.
- İş ve ticarette güvenilir olur.
“Doğruluktan ayrılmayın. Çünkü doğruluk (insanı) iyiliğe, iyilik de cennete götürür. Kişi devamlı doğru söyler ve doğruluktan ayrılmazsa Allah katında ‘doğru’ olarak tescillenir. Yalandan sakının! Çünkü yalan (insanı) kötülüğe, kötülük de cehenneme götürür. Kişi devamlı yalan söyler, yalan peşinde koşarsa Allah katında ‘yalancı’ olarak tescillenir.” (Müslim, Birr, 103-105)
Soru : Yukarıda geçen hadise göre doğruluk insana ne kazandırır? Yorumlayınız.
Cevap : Doğruluk insanın hem dünya hem de ahiret mutluluğunu sağlar. Doğruluk, kişiyi iyiliğe götürür, iyilik ise cenneti kazandırır. Sürekli doğru söyleyen bir kişi, hem toplumda güvenilir biri olarak tanınır hem de Allah katında “doğru” sıfatıyla tescillenir. Doğruluk, huzurlu bir yaşamın temelidir ve kişinin ahlaki değerlerini yükseltir.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları
“Güçlü kimse, insanları güreşte yenen değil, bilakis öfke anında kendisine hâkim olandır.” (Müslim, Birr, 107)
Soru : Yukarıdaki hadisi öz denetim açısından düşünüp değerlendiriniz.
Cevap : Hadiste güçlü insanın tanımı, öfkesine hâkim olabilen kişi olarak yapılmaktadır. Öz denetim, kişinin duygularını kontrol etmesi, özellikle de öfke anında sabırlı ve sakin kalabilmesi anlamına gelir. Güçlü insan, fiziksel üstünlüğüyle değil, iradesini kontrol edebilmesiyle öne çıkar. Bu da kişinin hem kendisiyle hem de çevresiyle barış içinde yaşamasını sağlar.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları
Soru : “Medeni insan, karanlıkta dahi esnerken ağzını kapatandır.” sözünü öz denetim açısından sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap : Bu söz, insanın her durumda, başkalarının yanında olsun ya da olmasın, davranışlarına dikkat etmesi gerektiğini ifade eder. Medeni bir insan, yalnızken bile başkalarına zarar vermemek ya da onları rahatsız etmemek için gerekli önlemleri alır. Öz denetim, insanın iç disiplinini koruyarak nezaket kurallarını her ortamda uygulamasını sağlar. Bu davranışlar, toplumsal saygıyı ve uyumu güçlendirir.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları
Soru : Allah’ın (cc) evi olan camilere saygımızı nasıl göstermeliyiz?
Cevap :
- Camileri temiz tutmalıyız.
- Ayakkabılarımızı düzenli bir şekilde bırakmalıyız.
- Sessiz olmalı ve başkalarını rahatsız etmemeliyiz.
- İçeride gülmek, yüksek sesle konuşmak gibi davranışlardan kaçınmalıyız.
- Namaz esnasında huşu içinde olmalı, ibadet edenlere saygı göstermeliyiz.
- Çocuklarımızı cami adabına uygun şekilde eğitmeliyiz.
Soru : Hz. Peygamber’in yaşlılara gösterdiği saygıdan bize bahseder misiniz?
Cevap :
Hz. Peygamber (sav), yaşlılara büyük bir saygı gösterirdi. Onlara öncelik verir, hal hatırlarını sorar, ihtiyaçlarını giderirdi. Bir hadisinde, “Küçüklerimize merhamet etmeyen, büyüklerimize saygı göstermeyen bizden değildir.” (Tirmizî, Birr, 15) buyurarak, yaşlılara saygı göstermenin önemine dikkat çekmiştir. Ayrıca, onların tecrübelerinden faydalanmayı ve dua istemeyi teşvik etmiştir.
Soru : İnsanlar arasında saygılı tutum ve davranışlar sergilemenin önemi nedir?
Cevap :
- Toplumda huzur ve barış ortamı oluşur.
- İnsanlar birbirine güven ve sevgiyle yaklaşır.
- Anlayış ve hoşgörü artar, çatışmalar azalır.
- Aile bağları ve sosyal ilişkiler güçlenir.
- Kötü davranışlardan uzak durarak örnek bir birey olunur.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları
“Amellerin en faziletlisi Allah için sevmek ve Allah için nefret etmektir.” (Ebu Davud, Sünnet, 2)
Soru : Aşağıdaki tabloda boş bırakılan yerleri Allah (cc) için sevdiğiniz birine, sevginizi göstermek için neler yapabileceğinizi yazarak doldurunuz.
Cevap :
- Onunla iyi bir dostluk kurmak.
- İhtiyacı olduğunda yanında olmak ve yardım etmek.
- Onun için dua etmek.
- Hatalarını güzel bir dille düzeltmesine yardımcı olmak.
- Sevgi ve saygıyı her zaman söz ve davranışlarla göstermek.
- Onunla dini meseleleri paylaşmak ve birlikte ibadet etmek.
Günümüzde sosyal medya ortamlarında araştırma yapmak yaygınlaştı. Sosyal medyada bir konuyu araştırırken dikkatli olmalıyız. İnsanların haklarına saygı göstermeliyiz. Başkalarının özel bilgilerini, fotoğraflarını, sırlarını sanal ortamlarda paylaşmamalıyız. İnsanları küçük düşürücü, rencide edici paylaşımları sosyal ortamlarda yapmamalıyız. İnsanlara asla hakaret etmemeliyiz. Başkalarıyla alay etmek gibi yanlışlardan uzak durmalıyız.
Soru : Tüm bunları dikkate alarak internetten “atalarımızın hayvan sevgisine yönelik yaptıkları çalışmalar” konulu bir araştırma yapıp araştırmanızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Maddeler Halinde Atalarımız hayvanlara olan sevgileriyle tanınmışlardır. Örneğin:
- Osmanlı döneminde vakıflar kurularak sokak hayvanlarının bakımı sağlanmıştır.
- Kuşlar için camilere kuş evleri inşa edilmiştir.
- Hasta hayvanlar için tedavi merkezleri açılmıştır.
- Hayvanların doğal yaşam alanlarının korunmasına önem verilmiştir.
- Atalarımız, hayvanları Allah’ın bir emaneti olarak görmüş ve onlara şefkatle davranmışlardır.
Bu konuları araştırırken güvenilir kaynaklar kullanmalı, sosyal medyada dikkatli olmalı ve insan haklarına saygı göstermeliyiz.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları
Soru : Sorumluluk bilincine sahip bir insan nelere karşı sorumluluk duyar?
Cevap :
- Ailesine: Aile üyelerinin ihtiyaçlarını karşılamak, onları korumak ve onlara karşı saygılı olmak.
- Toplumuna: Toplumsal kurallara uymak, başkalarına zarar vermemek ve yardım etmek.
- Doğaya: Doğayı korumak, çevreye zarar vermemek ve sürdürülebilir yaşamı desteklemek.
- Kendisine: Kendi sağlığına dikkat etmek, eğitimini sürdürmek ve karakterini geliştirmek.
- Dinine: İbadetlerini yerine getirmek, dini değerleri öğrenmek ve yaşamak.
- Vatanına: Ülkesinin kalkınması, huzuru ve güvenliği için sorumluluk taşımak.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları
Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü,
Kız kardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü,
Işık ışık, dalga dalga bayrağım!
Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.
Sana benim gözümle bakmayanın
Mezarını kazacağım.
Seni selamlamadan uçan kuşun
Yuvasını bozacağım.
Dalgalandığın yerde ne korku ne keder…
Gölgende bana da bana da yer ver.
Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar:
Yurda ay yıldızının ışığı yeter.
Arif Nihat Asya
Soru : Arif Nihat Asya’nın Bayrak adlı şiirinin yukarıdaki mısralarında bize hangi mesajlar verilmektedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
- Vatan sevgisi: Bayrak, vatanın simgesi olarak büyük bir saygı ile ele alınmaktadır. Şair, bayrağı her şeyin önünde tutar ve ona olan bağlılığını ifade eder.
- Bayrağa saygı: Bayrağa saygı gösterilmeli, çünkü o, milletin bağımsızlığını ve özgürlüğünü simgeler.
- Vatanın kutsallığı: Vatan, insanın en değerli varlığıdır ve onun için her şey feda edilebilir.
- Şehitlerin hatırası: Şehitlerimize olan minnet ve saygı, bayrağın dalgalandığı her yerde hatırlanmalıdır.
- Birlik ve beraberlik: Bayrağın her yerde dalgalanması, toplumun birlik içinde olması gerektiğini vurgular.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları
Soru : Vatanını seven bir öğrencinin yurduna karşı sorumlulukları nelerdir? Bu konuda bir kompozisyon yazınız.
Cevap :
Vatan
Bir öğrencinin vatanına karşı sorumlulukları, sadece öğrenim hayatı ile sınırlı değildir; aynı zamanda topluma ve ülkesine katkı sağlamak için büyük bir sorumluluk duymalıdır.
Öncelikle, bir öğrenci eğitimine özen göstermeli ve bilgilerini ülkesinin gelişmesi için kullanma sorumluluğunu taşımalıdır. Okulda ve günlük yaşamda doğru davranış sergileyerek toplumsal kurallara uymalı, saygılı ve dürüst bir birey olmalıdır.
Bunun dışında, çevresine yardımcı olmak, toplumun huzuru için faydalı olmak da vatan sevgisinin bir göstergesidir. Bir öğrenci, vatanının kaynaklarını korumalı, çevreye zarar vermemeli ve kültürüne sahip çıkmalıdır.
Son olarak, öğrenciler gelecekteki liderler olacaklardır, bu yüzden genç yaşta vatan sevgisi ve sorumluluk bilinciyle yetişmelidirler.
Soru : Aşağıya vatan sevgisini anlatan bir şiir yazınız. Şiirinizde “Vatan sana canım feda.” ifadesinin yer almasına özen gösteriniz.
Cevap :
Vatan Sevgisi
Vatan sana canım feda,
Her köşen cennet, her taşın altın,
Senin uğrunda can vermek,
Vatan sevgisini anlatan en güzel şiir.
Göklerde dalgalanırken bayrağın,
Bütün kalbimle seni selamlıyorum,
Ne bir adım geri, ne bir adım ileri,
Vatan sana canım feda!
Her karışı, her toprağın,
Beni bekleyen yurdum,
Canım sana feda olsun,
Sonsuza kadar seninle olacağım!
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
Soru : Yukarıda, desteğe muhtaç öğrencilerin, sosyal yardım sonrası ve öncesi eğitimdeki başarı durumlarına ait grafikler verilmiştir. Bu tabloyu yardımlaşma ve dayanışma açısından yorumlayınız.
Cevap : Grafikler, SED yardımlarının öğrencilerin akademik başarılarını, okula devamlılıklarını, üst öğrenime yönelme arzularını ve ödev yapma alışkanlıklarını olumlu yönde etkilediğini ortaya koymaktadır. Bu yardımlar sayesinde öğrenciler, eğitimlerine daha fazla odaklanabilmekte, okula devam oranları yükselmekte ve geleceklerine dair umutları güçlenmektedir. Böylece, sosyal yardımların eğitimde fırsat eşitliğine katkı sağladığı açıkça görülmektedir