7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137 Cevapları” sorularına verilen doğru ve öğretici cevaplar, öğrencilere “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite İslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar Metni Etkinlik Cevapları” doğrultusunda rehberlik eder.
Bu etkinlikler, tasavvufi yorumları anlamalarına yardımcı olurken, “7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” dersin konularını net bir şekilde açıklar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137 MEB Yayıncılık” sayfalarındaki içerik, öğrencilerin tasavvufi anlayışı daha iyi kavrayabilmeleri için gerekli bilgileri sağlar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137
1. Verilen görsellerden hareketle iki tasavvufi yorum arasındaki benzerlikleri açıklayınız.
Cevap : Her iki tasavvufi anlayış da Allah’a duyulan derin sevgi ve bağlılığı ön planda tutar. Bu yaklaşımların ortak amacı, nefsi terbiye ederek manevi olgunluğa ulaşmaktır. Ayrıca, her iki yorumda da Allah’a yakınlaşmanın yolu olarak zikir ve ibadetlerin önemi vurgulanır.
Hacı Bektaş Veli’ye göre insan, Kur’an ahlakı ile yoğrulup Rabb’ini ve kendini bilmenin sırrına ermiş kişidir.
Mevlana, insanın kendindeki hakikati bulabilmesi için fıtratında saklı olan yaratılış gayesine ulaşması gerektiğini belirtmektedir.
2. Bu bilgilerden yola çıkarak tasavvufi yorumların insana yaklaşımını açıklayınız.
Cevap : Tasavvufi yorumlar, insanın içsel yolculuğunu ve manevi gelişimini vurgular. Hacı Bektaş Veli’ye göre, insanın doğru ahlakla yoğrulup Allah’a (cc) ve kendine yönelik bir derin anlayışa sahip olması, manevi olgunlaşmasının anahtarıdır. Bu anlayış, insanın yaradılış amacını ve ahlaki sorumluluklarını keşfetmesine olanak tanır. Mevlana ise, insanın hakikatini bulabilmesi için fıtratında saklı olan yaratılış amacını anlaması gerektiğini belirtir. Bu da, insanın kendini tanıması ve içsel bir keşif süreci yaşaması gerektiğine işaret eder. Her iki yaklaşımda da insan, Allah’a yakınlaşmak ve manevi olgunluğa ulaşmak için içsel bir yolculuğa çıkar. Tasavvuf, insana hem kendi nefsini hem de yaratıcısını bilmesi için bir rehberlik sunar.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları
Soru : Alevilikle ilgili kavramları ve tanımları araştırınız. Sonuçları düzenleyerek arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Alevilikle ilgili kavramlar ve tanımlar:
- Tevhid: Allah’ın birliğine inanmak, her şeyin başlangıcı ve sonunun Allah olduğuna iman etmek.
- Adalet: İnsanlar arasında eşitlik ve hakkaniyeti sağlamak, hak olanı vermek.
- Varlık birliği: Tüm varlıkların Allah’ın yansıması olduğuna inanılır. İnsan, doğa ve tüm evren bir bütün olarak görülür.
- İmam Ali: Alevilikte Ali, hem dini lider hem de toplumsal düzenin simgesidir. Ali’nin adaletli yönetimi ve öğretileri, Alevilikte önemli bir yer tutar.
- Cem: Alevilerin dini ibadetlerini yerine getirdiği toplu ibadetlerdir. Cem, dua, zikir, müzik ve sohbetleri içerir.
- Lokma: Alevilikte, cemlerde ya da toplu etkinliklerde yenilen yemek, aynı zamanda birlikte paylaşmayı simgeler.
- İmamlık: Alevi inancına göre, Ali ve On İki İmamlar’ın öğretilerine dayanan bir dini liderlik anlayışıdır.
Bu kavramlar, Aleviliğin hem bireysel hem de toplumsal düzeyde nasıl bir anlayış geliştirdiğini ve insanları nasıl bir arada tutmaya çalıştığını anlamamıza yardımcı olur. Alevilik, içsel arınma, adalet, eşitlik ve toplumsal barışı esas alır.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 136 Cevapları
Soru : Cem töreni ile ilgili aşağıda verilen tanılayıcı dallanmış ağaçtaki ifadelerin bazıları doğru, bazıları yanlıştır. İlk ifadeden başlayıp cümlelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar verip yönlendirici okları takip ediniz ve ulaştığınız tek çıkışı işaretleyiniz.
Cevap :
Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.
Cevap :
a) Ehli beytten olan dedelerin aile ve soylarını ifade etmek için kullanılan kavrama ocak denir.
b) Cemde su ve şerbet sunmakla görevli olan kişiye sakka denir.
c) Alevi-Bektaşi gelenekte yola girecek bir şahsın bağlılığı için ikrar cemi düzenlenir.
ç) Alevilikte duaya gülbank denir.
d) Mevlevilikte manevi temizlik için girilen dönem çile ile ifade edilir.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları
Soru : Aşağıdaki kutucuklarda “İslam Düşüncesinde Yorumlar” ünitesi ile ilgili tanımlar ve buna karşılık gelen kelimelerin harfleri karışık olarak verilmiştir. Sözcüklerdeki harflerin yerini değiştirerek tanımlara uygun kelimeleri oluşturun ve çizgilere yazın.
Cevap :
- Ebu Hanife’ye bağlı fıkıh ekolü: HANEFİ
- Bahaeddin Nakşibend’e bağlı tasavvuf ekolü: NAKŞİBENDİLİK
- Malik b. Enes’e bağlı fıkıh ekolü: MALİKİ
- İslam’ın ferde ve topluma dair hükümleri araştıran ilim dalı: FIKIH
- Cem yöneten kişi: EDEBİ
- İmam Şafii’ye bağlı fıkıh ekolü: ŞAFİİ
- Abdülkadir Geylani’ye bağlı tasavvuf ekolü: KADİRİYYE
- Mevlana’ya bağlı tasavvuf ekolü: MEVLEVİLİK
- Âlimlerin İslam’ın ayrıntılarını yorumlama metodu: İCMÂA
- Ebu’l-Hasan el-Esarî’ye bağlı inanç ekolü: ESERİ
- Cem de hizmet sayısı: ON KİŞİ
- Evlilikte çiftlerin birbirlerini koruyacaklarına dair söz vermesi: SÜKLÜM
- Ahmed b. Hanbel’e bağlı fıkıh ekolü: HANBELİ
- Alevilikte dua: NAMAZ
- Alevilikte ibadet sisteminin düzeni: REHBER
- Muharrem ayında tutulan oruç: AŞURE
- Allah’ın (cc) gönderdiği kurallara iman: TAKVA
- Ahmed Yesevi’ye bağlı tasavvuf ekolü: YASEVİLİK
- Hacı Bektaş Veli’ye bağlı tasavvuf ekolü: BİKTASİBİLİK
- Ebu Mansûr el-Matürîdî’ye bağlı tasavvuf ekolü: MATÜRİDİYYE
- Cem yapılan mekan: CAMİ
- İslam’ın manevi yönüne dair ilim dalı: TASAVVUF