7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35
7. Sınıf Türkçe Kitabı Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 Cevapları, Türkçe dersinde işlenen konuları pekiştirmek için önemli bir kaynaktır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, özellikle öğrencilerin okuma, anlama ve dil bilgisi becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Kanatların Altındaki Rüzgâr Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metinle ilgili soruları çözerek dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları, öğrencilerin zorlandığı konulara çözüm sunar ve derslerde daha başarılı olmalarını destekler.
İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, hem dil becerilerini geliştirme hem de ahlaki değerleri öğrenme açısından önemli bir kaynaktır. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33-34-35 MEB Yayınları, Türkçe dersini en iyi şekilde anlamak için temel bilgileri sunar. Bu kitap ve cevaplar, öğrencilerin sınavlarda başarılı olmalarına katkı sağlar ve derslere hazırlanmalarına yardımcı olur.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33-34-35
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
1. Yazdığınız anıyı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Bu kısmı kendi anınıza göre yapınız.
2. Sizce hayallerimizin peşinden gitmek yaşamımızı nasıl etkiler? Tartışınız.
Kısa Cevap :
Hayallerimizin peşinden gitmek bize motivasyon ve hedef verir. Bu, hayatımıza anlam katar ve zorluklarla daha kolay başa çıkmamızı sağlar.
Uzun Cevap :
Hayallerimizin peşinden gitmek, yaşamımıza yön veren en önemli etkenlerden biridir. Bir insanın hayatında belirli bir amacı ve tutkusu olması, ona hem motivasyon sağlar hem de yaşamını daha anlamlı kılar.
Hayallerimize ulaşmak için çaba sarf ettiğimizde, zorluklarla karşılaşsak bile bu zorluklar bizi pes ettirmez. Aksine, başarıya daha da yaklaşmamıza yardımcı olur.
Ayrıca, hayallerin peşinden gitmek kendimize olan güvenimizi artırır, sabır ve azim gibi değerleri öğrenmemizi sağlar. Bu da bizi hem kişisel hem de profesyonel hayatta daha güçlü bireyler yapar.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime
gruplarını belirleyerek bunların anlamlarını tahmin ediniz.
Cevap :
Kelime veya Kelime Grubu = Zirai
Tahminim = Tarım ile ilgili
Kelime veya Kelime Grubu = Paraşüt
Tahminim = Uçaktan atlamak için kullanılan bir güvenlik aracı
Kelime veya Kelime Grubu = İlaçlama
Tahminim = Bitkileri hastalıklardan korumak için yapılan işlem
Kelime veya Kelime Grubu = Yük taşımak
Tahminim = Taşıma aracıyla malları bir yerden başka bir yere götürmek
Kelime veya Kelime Grubu = Terfi
Tahminim = Bir işte daha yüksek bir pozisyona yükselmek
Soru : Tahminlerinizin doğruluğunu Türk Dil Kurumu (TDK) Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap :
Kelime veya Kelime Grubu = Zirai
Sözlük Anlamı = Tarım ile ilgili, tarıma dair; tarımsal.
Kelime veya Kelime Grubu = Paraşüt
Sözlük Anlamı = Uçak veya yüksek bir yerden atlayan kişiyi, düşerken yavaşlatan bir aygıt; genellikle geniş bir kumaş ve iplerden oluşur.
Kelime veya Kelime Grubu = İlaçlama
Sözlük Anlamı = Tarımda bitki hastalıkları ve zararlılarıyla mücadele amacıyla yapılan kimyasal veya biyolojik müdahale işlemi.
Kelime veya Kelime Grubu = Yük taşımak
Sözlük Anlamı = Bir yerden başka bir yere yük veya eşya götürmek; taşıma işlemi.
Kelime veya Kelime Grubu = Terfi
Sözlük Anlamı = Bir kişinin iş veya görevdeki konumunun yükseltilmesi; daha üst bir pozisyona getirilmesi.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Jean’in hayalleri hangi olaydan sonra yıkılmıştır? Anlatınız.
Cevap : Jean’in hayalleri, üçüncü sınıftaki öğretmeni onun pilot olma hayalini “peri masalı” olarak nitelendirdiğinde yıkılmıştır.
2. Bayan Slaton nasıl bir öğretmendir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap : Bayan Slaton, yüksek standartları olan, öğrencilerinden çok şey bekleyen, sert ama adil bir öğretmendir. Onlara yetişkin gibi davranır ve başarıya ulaşmaları için cesaret verir.
3. Bayan Slaton’ın, Jean’in sınıfına verdiği ödev nedir? Anlatınız.
Cevap : Bayan Slaton, öğrencilere gelecekte ne yapacaklarını düşündükleri bir ödev vermiştir. Ardından, sınırsız yeteneklere ve maddi olanaklara sahip olsalar ne yapacaklarını yazmalarını istemiştir.
4. Bayan Slaton’ın kâğıtları öğrencilere yeniden dağıtmasını nasıl yorumluyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap : Bayan Slaton, öğrencilerinin hayallerini kısıtlamadan düşünmelerini sağlamak istemiştir. Bu sayede, onları daha cesur olmaya ve hayallerinin peşinden koşmaya teşvik etmiştir.
5. “Eğer bir şeyi yeterince istersen elde edebilirsin.” cümlesinin size çağrıştırdığı duygu
ve düşünceler nelerdir?
Cevap : Bu cümle, kararlılığın ve inancın başarı için ne kadar önemli olduğunu hatırlatıyor. Eğer bir insan gerçekten ister ve çaba gösterirse, en büyük engelleri bile aşabilir.
6. Jean, pilot olma serüveninde sizce neler yaşamıştır? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla
paylaşınız.
Cevap : Jean, pilot olma yolunda birçok zorlukla karşılaşmış; özellikle cinsiyeti nedeniyle ayrımcılığa uğramış, alay edilmiş ve ailesinden bile destek görmemiştir. Ancak tüm bu engellere rağmen vazgeçmemiştir.
7. Yaşamınızda “olanaksız” gibi görünen bir şeyi başaran insanlar tanıdınız mı? Anlatınız.
Cevap : Evet, imkânsız gibi görünen zorlukları aşan birçok insan tanıdım. Onlar, azim ve sabırla büyük başarılar elde ettiler.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Gelecek ile ilgili hayallerinizi anlatan bir konuşma yapınız.
Kısa Cevap :
Gelecek hayallerim, benim için umut dolu bir yolculuğun başlangıcını simgeliyor. İleride başarılı bir öğrenci olmak ve sevdiklerime faydalı bir birey olarak topluma katkıda bulunmak istiyorum.
Özellikle bir doktor olmayı hayal ediyorum; bu sayede insanların sağlık sorunlarına yardımcı olabileceğim. Bunun yanında, dünyayı gezip farklı kültürleri tanımak, yeni insanlarla tanışmak da hayallerim arasında yer alıyor. Her şeyin üstünde, mutlu bir yaşam sürmek en büyük dileğim.
Uzun Cevap :
Gelecek ile ilgili hayallerim, yaşamımı şekillendiren ve bana yön veren bir rehber gibi. İlk olarak, akademik olarak başarılı olmayı hedefliyorum. İyi bir eğitim almak ve istediğim mesleği icra etmek, beni daha donanımlı bir birey haline getirecek. Özellikle doktor olmayı arzuluyorum; çünkü insanlara yardım etmek ve onların hayatlarını olumlu yönde etkileyebilmek benim için çok önemli. Bu hayalim, sağlıklı bir toplum için katkı sağlamanın yanı sıra, aynı zamanda beni sürekli öğrenmeye ve gelişmeye yönlendirecek.
Başka bir deyişle, hayalim sadece meslek sahibi olmakla sınırlı değil. İleriye dönük, farklı kültürleri tanımak ve dünya üzerinde seyahat etmek istiyorum. Özellikle, gezip gördüğüm yerlerde farklı yaşam biçimlerini deneyimlemek, insanlarla tanışmak ve onların hikayelerini dinlemek benim için oldukça değerli. Hayatım boyunca bu deneyimlerim sayesinde, daha geniş bir perspektife sahip olabileceğime inanıyorum.
Son olarak, hayallerim arasında en önemli olanı ise mutlu bir yaşam sürmek. Sevgi dolu bir aileye sahip olmak, dostluklar kurmak ve insanlarla güzel anılar biriktirmek, yaşamımın anlamını derinleştirecek. Oysaki, bunların hepsi birbiriyle bağlantılı; iyi bir eğitim, sağlıklı bir yaşam ve güçlü ilişkiler, beni gelecekte arzuladığım hayata taşıyacak unsurlar. Bu nedenle, her gün hayallerimin peşinden koşarak çalışmaya devam edeceğim.
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki fiilleri, anlam özelliklerine göre ilgili başlıkların altına örnekteki
gibi yazınız.
Cevap :
İş (Kılış) Fiilleri: sev, yürü, düşün , iste, yaz
Durum Fiilleri: yorul, otur, zayıfla
Oluş Fiilleri: hastalan, araştır, büyü, düş
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
Cevap :
Japonya’da bir çocuk on yaşlarındayken bir trafik kazası geçirmiş ve sol kolunu kaybetmiş. Oysa çocuğun büyük bir ideali varmış: Büyüyünce iyi bir judo ustası olmak istiyormuş. Sol kolunu kaybetmesiyle birlikte bu hayali de yıkılan çocuğunun büyük bir depresyona girdiğini gören babası belki bir ümit ışığı olabilir düşüncesiyle Japonya’nın ünlü bir judo hocasına gidip çocuğunun durumunu anlatarak yapılacak bir şey olup olmadığını sormuş. Judo hocası:
— Çocuğu getir bir bakalım, demiş.
Ertesi gün baba oğul çıkmışlar hocanın karşısına. Hoca çocuğu şöyle bir süzmüş ve:
— Tamam, demiş. Yarın çocuğun eşyalarını getir, çalışmalara başlıyoruz. Ertesi gün çocuk geldiğinde hocası ona bir hareket göstermiş ve “Bu harekete çalış.” demiş. Çocuk bir hafta aynı hareketi çalışmış. Sonra hocasının yanına gidip “Bu hareketi öğrendim, başka hareket göstermeyecek misiniz?” diye sormuş. Hocanın cevabı:
— Çalışmaya devam et, olmuş. İki ay, üç ay, altı ay derken çocuk okuldaki bir yılını doldurmuş. Bu bir yıl boyunca da hep o aynı hareketi tekrarlamış. Hocasının yanına tekrar gitmiş:
— Hocam bir yıldır aynı hareketi çalışıyorum, iyi de yapıyorum. Bana yeni bir hareket göstermeyecek misiniz?
— Sen aynı hareketi çalış oğlum. Zamanı gelince yeni harekete geçeriz. İki yıl, üç yıl derken çocuk hocasının nezaretinde beş yılını doldurmuş. Bir gün hocası çocuğun yanına gelip “Hazır ol!” demiş. “Seni büyük turnuvaya yazdırdım. Yarın maça çıkacaksın.” (…)
Ziya BARAN-Canten KAYA
(Kısaltılmıştır.)
Soru : Okuduğunuz bu hikâye sizce nasıl devam etmiştir? Hikâyenin kalan bölümünü kurgulayarak defterinize yazınız.
Cevap :
Ertesi gün çocuk, büyük turnuvaya gitmek için heyecanla yola koyuldu. İçinde hem korku hem de umut vardı. Turnuvaya geldiğinde, diğer yarışmacıların becerilerini görünce kendini biraz endişeli hissetti. Ancak, hocasının ona öğrettiği o tek hareketi düşünerek sakinleşmeye çalıştı.
Sıra geldiğinde, rakibi oldukça deneyimli ve güçlü görünüyordu. Hakem, maçı başlattığında çocuk, derin bir nefes aldı ve hocasının ona söylediği her şeyi hatırladı. Tekrar ettiği hareketi kullanmak için fırsat kolladı. Rakibi saldırdığında, çocuğun aklında hocasının sesi yankılanıyordu: “Sadece o hareketi düşün ve onu yap.”
Aniden rakibi bir hamle yaptı, çocuk anında cevap vererek hocasının öğrettiği hareketi uyguladı. Rakibini yere serdi. Kalabalıktan yükselen tezahürat sesi, çocuğun içindeki cesareti arttırdı. Maçın sonunda kazanmıştı! O an, yalnızca bir kolu olmamasına rağmen, içindeki potansiyeli keşfetti. Bu deneyim ona, azim ve inançla nelerin başarılabileceğini gösterdi.
Hoca, çocuğa yaklaşıp gülümsedi. “Artık yeni bir harekete geçme zamanı geldi,” dedi. Çocuk, hem mutluluk hem de gurur içinde hocasına sarıldı.
İşte bu gün, onun için yalnızca bir zafer değil, aynı zamanda yeniden doğuştu.
Soru : Tamamladığınız hikâyeye uygun bir başlık bularak aşağıya yazınız
Cevap :
Hikâyeye Uygun Başlık: “Azimle Başarıya Ulaşmak”
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki grafikte bir grup ortaokul öğrencisi tarafından 2018 yılında hazırlanan proje sayıları verilmiştir. Grafiği inceleyiniz.
Cevap :
Öğrenciler tarafından 2019 yılında hazırlanan proje sayıları hakkında şunlar bilinmektedir:
• En çok sayıda proje hazırlanan alan, 2018’den farklıdır.
• Bütün alanlardan farklı sayıda proje hazırlanmıştır.
• Sosyal bilimler alanından üç proje hazırlanmıştır.
• Bütün alanlardan en az iki, en fazla beş proje hazırlanmıştır.
• En az proje üretilen alan, sanat alanıdır.
Soru : Bu bilgilere göre öğrencilerin 2019 yılında hazırladıkları proje sayılarını gösteren grafiği aşağıdaki alana çiziniz.
Cevap :
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Verilen görselin altındaki cümlelerden hangileri bu görselden hareketle yazılmış bir hikâyede yer alabilir? Bu cümleleri belirleyerek yanlarına çarpı (X) işareti koyunuz.
Cevap :
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Otuz yaşınızda olduğunuzu hayal ediniz. Bir gününüzü anlatacağınız hikâye
edici bir metin yazınız.
Metninizde iş (kılış), durum ve oluş anlamlı fiiller kullanınız. Kullandığınız fiillerin altını çizerek bu fiilleri anlam özelliklerine göre alttaki kutulara yazınız. Metninize uygun bir başlık koymayı unutmayınız.
Kısa Cevap :
Otuz yaşında olduğum bir gün sabah erkenden uyandım. İşe gitmek için hazırlandım ve hızlıca kahvaltı yaptım. Ofise gittiğimde, yoğun bir gün beni bekliyordu. Toplantılar arasında koştururken bir yandan projeler üzerinde çalıştım. Akşam eve döndüğümde ailemle vakit geçirdim. Yorucu ama keyifli bir gündü.
Kullandığım Fiiller:
- İş (Kılış) Fiilleri: yaptım, gittim, geçirdim
- Durum Fiilleri: uyandım, bekliyordu
- Oluş Fiilleri: yoruldum
Uzun Cevap :
Otuz Yaşında Bir Günüm
Otuz yaşında olduğum bir gün, sabahın erken saatlerinde alarm sesiyle uyandım. Yataktan kalkmak zor olsa da işin beni beklediğini bilmek beni motive etti. Yavaşça yataktan kalktım ve elimi yüzümü yıkayıp kahvaltı hazırladım. Kahvaltıdan sonra hızlıca giyinip evden çıktım.
Arabamla yola çıktığımda, trafikte biraz zaman geçirmek zorunda kaldım, ama bunu müzik dinleyerek eğlenceli hale getirdim. Ofise vardığımda, yoğun bir program beni bekliyordu. Gün boyunca sürekli toplantılara katıldım ve projeler üzerinde çalıştım. Bir yandan işlerle ilgilenirken, diğer yandan ekibimle yeni fikirler üretmek için beyin fırtınası yaptık.
Akşam işten çıkınca, spor salonuna uğradım ve kısa bir antrenman yaptım. Eve döndüğümde ailem beni karşıladı ve birlikte akşam yemeği yedik. Yemekten sonra biraz kitap okudum ve günü düşünerek kapattım.
Kullandığım Fiiller:
- İş (Kılış) Fiilleri: hazırladım, çıktım, katıldım, yaptım, karşıladı, yedik
- Durum Fiilleri: uyandım, bekledi, düşündüm
- Oluş Fiilleri: yoruldum, motivasyon buldum, gelişmek
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Sevdiğiniz bir şarkının sözlerini sınıfta arkadaşlarınızla paylaşmak üzere defterinize yazınız.
Cevap : Bu kısmı kendi müzik zevkinize göre yapmanız gerekmektedir.