7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41
7. Sınıf Türkçe Kitabı Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41 Cevapları, öğrencilere Türkçe dil bilgisi kurallarını anlamada ve uygulamada büyük kolaylık sağlar. Bu sayfalardaki etkinlikler ve sorular, öğrencilere dil bilgisi, anlam bilgisi ve yazılı anlatım becerilerini geliştirmeleri için rehberlik eder. Ne Dinleyelim? Dinleme Metni Etkinlik Cevapları bölümünde ise öğrencilerin dinleme yeteneklerini geliştirmeleri hedeflenir. Dinleme becerisi, Türkçe eğitiminde önemli bir yere sahip olup öğrencilerin söylenenleri anlamasını ve yorum yapmasını sağlar.
Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları ve İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı gibi kaynaklar, öğrencilerin konu tekrarı yapmalarına ve soruları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Ayrıca, 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41 MEB Yayınları üzerinden çalışmak, öğrencilere sadece sınavlara hazırlıkta değil, aynı zamanda günlük hayatta da dil becerilerini güçlendirme imkânı sunar. Bu kapsamda yapılan etkinlikler, öğrencilerin düşünce ve dil becerilerini entegre etmeyi amaçlar.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
1. Defterinize yazdığınız şarkının sözlerini arkadaşlarınızla paylaşınız. Bu sözleri neden sevdiğinizi açıklayınız.
Cevap : Bu kısmı kendi müzik zevkinize göre yapmanız gerekmektedir.
2. Sizce dinlediğimiz şarkılar duygu ve düşüncelerimizi nasıl etkiler? Tartışınız.
Kısa Cevap :
Dinlediğimiz şarkılar, ruh halimizi ve düşünce yapımızı derinden etkiler. Neşeli müzikler mutluluk ve coşku hissettirirken, hüzünlü parçalar ise melankoli ve nostalji duygularını uyandırabilir. Ayrıca, şarkı sözleri ve melodiler, kişisel anılarımızla bağ kurarak daha fazla duygusal etki yaratır.
Uzun Cevap :
Dinlediğimiz şarkılar, duygu ve düşüncelerimiz üzerinde önemli bir etki yapar. Müzik, evrensel bir dil olarak insanların ruh hallerini anlama ve ifade etme aracı haline gelir. Farklı müzik türleri ve melodiler, dinleyicinin duygusal durumunu doğrudan etkileyebilir. Örneğin, neşeli ve ritmik şarkılar dinlemek, kişinin mutluluk seviyesini artırabilir, enerji ve coşku hissi verebilir. Özellikle eğlenceli partilerde veya sosyal etkinliklerde çalınan müzikler, insanlar arasında iletişimi güçlendirir ve ortamın atmosferini olumlu yönde etkiler.
Öte yandan, hüzünlü veya yavaş tempolu şarkılar dinlemek, melankoli ve nostalji gibi duyguları uyandırabilir. Bu tür müzikler, bireylerin içsel dünyalarına derinlemesine dalmalarına ve duygusal yüklerini hafifletmelerine yardımcı olabilir. Aynı zamanda, bazı şarkılar kişisel anılarımızla ilişkilendirildiğinde, dinlerken geçmişte yaşanan duyguları yeniden canlandırabilir.
Şarkı sözleri de müziğin duygusal etkisini artıran önemli bir unsurdur. Sözler, dinleyicinin kendi hayatındaki durumlarla bağlantı kurmasına olanak tanır. Kimi zaman sevgi, ayrılık, özlem gibi evrensel temaları işlerken, kimi zaman da sosyal veya politik meselelere değinerek dinleyicinin düşüncelerini provoke edebilir.
Sonuç olarak, dinlediğimiz şarkılar duygu ve düşüncelerimizi şekillendiren güçlü bir etkendir. Müzik, bireylerin ruh hallerini, sosyal ilişkilerini ve hatta kimliklerini etkileme kapasitesine sahip bir araçtır. Bu nedenle, müzik seçimlerimiz, ruh halimizi ve genel yaşam deneyimimizi büyük ölçüde yansıtır.
1. ETKİNLİK
Soru : Metni dinlerken not aldığınız kelime veya kelime gruplarının anlamlarını tahmin ederek aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap :
Kelime veya Kelime Grubu: Evrensel
Tahminim: Herkes tarafından kabul edilen, tüm dünyada geçerli olan anlamına gelir.
Kelime veya Kelime Grubu: Aşinalık
Tahminim: Bir şeye alışık olma, o konuda bilgi sahibi olma durumu.
Kelime veya Kelime Grubu: Felsefi
Tahminim: Felsefeye, düşünmeye dayalı, derin düşünceleri ifade eden.
Kelime veya Kelime Grubu:Melankoli
Tahminim: Hüzün, içe dönük üzüntü hali.
Kelime veya Kelime Grubu: Sadık
Tahminim: Güvenilir, vefalı, bağlı olan.
Kelime veya Kelime Grubu: Nasihat
Tahminim: Öğüt, tavsiye anlamına gelir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
Soru : Anlamlarını öğrendiğiniz kelime veya kelime gruplarını kullanarak müziğin yaşamınızdaki yerini anlatacağınız bilgilendirici bir metin yazınız.
Cevap :
Müzik, hayatımın her anında önemli bir yere sahip. Farklı kültürlerden melodiler, duygularımı derinleştirir ve düşüncelerimi zenginleştirir. Özellikle klasik müzik ve Anadolu türkülerinde bulduğum felsefi derinlik, bana yaşamın anlamını sorgulama fırsatı sunar. Müzik, sadece eğlence değil, aynı zamanda iç dünyamı anlamama yardımcı olan güçlü bir rehberdir. Her nota, hayatın ritmini yansıtarak bana ilham verir ve duygularımı ifade etmemi sağlar.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Yazar, müziğin hangi özelliklerinden söz etmektedir? Anlatınız.
Cevap :Yazar, müziğin evrensel bir dil olduğundan, insanların duygularını ifade ettiğinden ve farklı toplumları birleştirdiğinden söz etmektedir.
2. Yazara göre aile ve toplum, müziğin evrensel dilinden nasıl yararlanır? Açıklayınız.
Cevap : Aile ve toplum, müzikle çocuklarının ve vatandaşlarının duygusal ve insani gelişimlerine katkıda bulunur.
3. Farklı toplumlara ait müziklerin ne tür ortak yönleri bulunmaktadır?
Cevap : Tüm müzikler, insanın duygularını, hüznünü, mutluluğunu ve özlemlerini evrensel olarak ifade eder.
4. Yazar, hangi tür müziklerden hoşlanmaktadır? Açıklayınız.
Cevap : Yazar, klasik batı müziği, halk müzikleri ve Anadolu türküleriyle ilgilenmektedir.
6. Yazarın Âşık Veysel ile ilgili düşünceleri nelerdir? Örneklerle açıklayınız.
Cevap : Yazar, Âşık Veysel’in derin bir felsefeye sahip olduğunu ve yalnızlık ile dünya görüşünü şiirlerine yansıttığını düşünmektedir.
7. Âşık Veysel’in “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz.” dizesinden ne anladığınızı hayatınızdan örnekler vererek açıklayınız.
Cevap : Hayatta güzel şeyler zorluklarla gelir. Örneğin, başarıya ulaşmak için çok çalışmak gerekir.
8. Âşık Veysel’in dizeleri sizde hangi duygu ve düşünceleri uyandırmaktadır? Açıklayınız.
Cevap : Dizeler, hayatın zorluklarına sabretmeyi ve insanın içsel gücünü hatırlatıyor.
9. Türkülerimizin yeni nesiller tarafından öğrenilmesinin önemi sizce nedir?
Cevap : Türküler, kültürel mirasımızı korur ve duygularımızı gelecek nesillere aktarır.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metinden alınan aşağıdaki bölümü okuyunuz. Bu bölümde yer alan sözler üzerinde düşünerek metnin altındaki sorulardan hareketle bir konuşma planı hazırlayınız.
Gençlerin “Derdim bana derman imiş bilmedim.” sözünden ne anladığını duymak isterdim. Ne anlıyorlar, “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz.”dan? Bu tür sohbetlerle çocukların iç dünyasının zenginleşeceğinden eminim.
Cevap :
Konuşmama hangi hitap ile başlayacağım?= Konuşmama “Sevgili arkadaşlar” ya da “Değerli dinleyiciler” gibi bir hitapla başlayacağım.
Konuşmamın içeriğinde neler olacak? = Konuşmamda, gençlerin “Derdim bana derman imiş bilmedim” ve “Hiçbir zaman gül dikensiz olamaz” sözlerinden ne anlam çıkarabilecekleri üzerinde duracağım. Hayatın zorlukları, sabır ve acıların insanı olgunlaştırması konularına değineceğim. Bu sözlerin gençlerin iç dünyalarını nasıl zenginleştirdiğini anlatacağım.
Konuşmamda ses tonumu ve beden dilimi nasıl kullanacağım? = Ses tonumu vurgulamak istediğim kısımlarda yavaşlatacak, önemli mesajları verirken daha güçlü bir şekilde kullanacağım. Beden dilimle dinleyicilere yakınlık ve samimiyet göstereceğim; el hareketleri ve göz teması ile dikkatlerini canlı tutacağım.
Konuşmamı hangi ifadelerle bitireceğim? = Konuşmamı, “Unutmayalım ki, her zorluk bir tecrübe, her tecrübe ise bir ders verir. Hepimiz bu dersleri doğru anlamaya çalışalım” gibi bir kapanış cümlesiyle bitireceğim.
Soru : Konuşmanızı, hazırladığınız plan doğrultusunda arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap : Yukarıda yer alan bilgileri sunabilirsiniz.
4. ETKİNLİK
Soru : Dinlediğiniz metnin başlığı ile içerik uyumunu değerlendiriniz. Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Dinlediğim metnin başlığı “Ne Dinleyelim?” içerikle oldukça uyumlu. Metinde müziğin evrensel dili, kültürel zenginlikleri ve insanların duygularını ifade etme biçimleri üzerinde durulmuş.
Başlık, müziğin dinlenmesi ve anlamı üzerinde bir sorgulama yapmaya davet ediyor. Bu da metnin temel temasını yansıtıyor. Arkadaşlarımla bu başlık ve içeriğin ilişkisini tartışarak müziğin hayatımızdaki yerinin önemini vurgulayabiliriz.
Soru : Dinlediğiniz metnin başlığında bir iş eylemi olan “dinlemek” kelimesi kullanılmıştır. Siz de dinlediğiniz metne, durum ya da oluş eylemlerini kullanacağınız farklı başlıklar öneriniz.
Cevap :
- “Müziğin Duygusal Yansımaları”
- “Kültürlerin Sesleri”
- “Müzik ve Yaşam: İçsel Bir Yolculuk”
- “Müzikle Zenginleşen Duygular”
- “Melodiler Arasında Büyümek”
5. ETKİNLİK
Soru : “Kelime Bulutu” isimli elektronik içeriği yapınız.
Cevap :
Kelime bulutu, belirli bir metin veya konu üzerine sıkça geçen kelimelerin görsel bir temsilidir. Aşağıda, “Müzik” temalı bir kelime bulutu örneği oluşturdum:
- Müzik
- Duygular
- Ritim
- Melodi
- Hüznü
- Kültür
- Evrensel
- Anadolu
- Kardeşlik
- Gelenek
- Anılar
- Hayat
- Hüzün
- Coşku
- İfade
- Dinleme
- Türkü
- Edebiyat
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki yazının bazı bölümleri, tamamlamanız için yarım bırakılmıştır. Bu yazının başlığını, yarım bırakılan cümlelerini ve devamını tahmin ederek yazıyı anlam bütünlüğü oluşturacak şekilde tamamlayınız.
Cevap :
Müzik, kişisel gelişimimizde bizi özgür kılar. Ayrıca ruhumuz üzerinde derin bir etki bırakır. Yaşamımızla iç içe olan her türlü duyguyu içerir. O, düşlerin alanıdır. Düşlerimiz müzikle daha anlamlı hale gelir. Bu nedenle müzik eğitimi, bireylerin hayal dünyasını zenginleştirir ve yaratıcılıklarını geliştirmelerine olanak sağlar.
Müzik, sadece bir sanat dalı değil, aynı zamanda insanın iç dünyasıyla olan bağlantısının güçlü bir ifadesidir. Kişinin kendini ifade etme biçimlerinden biri olan müzik, insanları bir araya getirir ve toplumları kaynaştırır. Bu yüzden müzik, hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olmalıdır.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde geçen öznel ve nesnel yargılara örnekler
bularak cümlelerin numaralarınız metnin altındaki ilgili bölümlere yazınız.
(1) Ben Silifke yörüklerindenim. (2) Özay Gönlüm de Denizli yörüklerinden. (3) Yörük kültürünün dinamiği içinde ilişki kuruş ve söyleyişi yeni ve yaratıcı geliyor bana. (4) Çince, Bengalce, Tayca olmak üzere on iki farklı dilde türkü söylemiş biri. (5) Yerel şiveyi kullanışı o kadar doğal ve onu o kadar iyi özümsemiş ki anlatılan insan öyküsünü yakından tanıdığımı hissediyorum. (6) “Çöz de Al Mustafa Ali” türküsüne girişteki öyküyü herkesin dinlemesini öneririm. (7) Kibarlık kaygısı diye bir şey yok, otantik özden ibaret… (8) Dinlemeyi en sevdiğim “Umman Nine Mektupları” özellikle bir numaradır. (…)
Cevap :
Öznel Yargılar:
- (3) Yörük kültürünün dinamiği içinde ilişki kuruş ve söyleyişi yeni ve yaratıcı geliyor bana.
- (5) Yerel şiveyi kullanışı o kadar doğal ve onu o kadar iyi özümsemiş ki anlatılan insan öyküsünü yakından tanıdığımı hissediyorum.
- (6) “Çöz de Al Mustafa Ali” türküsüne girişteki öyküyü herkesin dinlemesini öneririm.
- (7) Kibarlık kaygısı diye bir şey yok, otantik özden ibaret…
- (8) Dinlemeyi en sevdiğim “Umman Nine Mektupları” özellikle bir numaradır.
Nesnel Yargılar:
- (1) Ben Silifke yörüklerindenim.
- (2) Özay Gönlüm de Denizli yörüklerinden.
- (4) Çince, Bengalce, Tayca olmak üzere on iki farklı dilde türkü söylemiş biri.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda “Nane Limon Kabuğu” isimli şarkının sözleri yer almaktadır. Bu şarkı sözlerinde geçen bazı atasözü ve deyimler metnin altındaki panoda verilmiştir. Verilen anlamlardan hareketle bu atasözü ve deyimleri uygun boşluklara örnekteki gibi yazınız.
NANE LİMON KABUĞU
Eski adamlar doğruyu söylemiş
Bir çiçekle bahar olmaz
Kişi kendin bilip sağa sola sormalı
Can pazarı bu, oyun olmaz
Zürefanın düşkünü
Beyaz giyer kış günü
Sonunda şifayı kapıp da şaşırınca
Bana gel, beni dinle, iyi yaz
Defteri kalemi al, iyi yaz
Nane limon kabuğu bir güzel kaynasın
İçine hatmi çiçeği, biraz çörek otu katasın
Hatta biraz tarçın, bir tutam zencefil
Bin derde deva geliyor, biraz daha sabret güzelim
Hapşu, çok yaşa, sen de gör, rahat ve iyi yaşa
Sen tedbirini al, önünü kış tut
Bırak yine de yaz gelsin
Çoğu zaman hesap çarşıya uymaz
Sonra dizini döversin
Barış iğneyi kendine batırır
Çuvaldızı başkasına
Bol keseden aklı ona buna dağıtır
Darısı kendi başına
Barış MANÇO
Cevap :
- Bir çiçekle bahar olmaz: Tek bir şeyin yeterli olmadığını, bir bütünün tamamlanması gerektiğini anlatır.
- Can pazarı bu, oyun olmaz: Gerçek hayatta ciddi durumların yaşandığını ve bunun ciddiye alınması gerektiğini ifade eder.
- Defteri kalemi al, iyi yaz: Önemli şeyleri kaydetmek veya unutmamak gerektiğini belirtir.
- Hesap çarşıya uymaz: Planların ya da hesapların her zaman beklenen şekilde sonuçlanmayabileceğini ifade eder.
- Dizini döversin: Sonradan pişman olacağın bir durumla karşılaşmak, geç kalındığında duyulan üzüntü.
- Çuvaldızı başkasına, iğneyi kendine batır: Eleştirinin önce kendine yapılması gerektiğini, önce kendi hatalarını görmek gerektiğini belirtir.
- Bol keseden aklı ona buna dağıtır: Cömert davranarak, herkesle paylaşımda bulunmak anlamına gelir.
- Darısı kendi başına: Bir başkasının başına gelen iyi bir olayın, bir gün sizin de başınıza gelmesini istemek.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları
Soru : Anlamı verilen atasözü ve deyimlerin nota şeklindeki sembollerini inceleyiniz. Atasözü ve deyimlerin “Nane Limon Kabuğu” şarkısındaki kullanım sırası düşünüldüğünde bu atasözü ve deyimlere karşılık gelen notaların sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap :
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Türk bayrağının rengi ve sembollerinin anlamı ile ilgili bir araştırma yapınız.
Kısa Cevap :
Türk bayrağının kırmızı rengi, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük tutkusunu simgelerken; beyaz ay ve yıldız ise barış, saflık ve kardeşliği temsil eder. Ay, Türk milletinin tarihi boyunca süregelen mücadele ruhunu, yıldız ise aydınlık bir geleceği sembolize eder.
Uzun Cevap :
Türk bayrağı, Türk milletinin bağımsızlık, özgürlük ve onurunu simgeleyen önemli bir semboldür. Bayrağın ana rengi olan kırmızı, Türk tarihinin ve kültürünün derinliklerinden gelen bir renktir. Bu renk, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük uğruna verdiği mücadelelerin, kanlarının ve fedakarlıklarının bir göstergesi olarak kabul edilir. Kırmızı, aynı zamanda cesaret, güç ve kararlılığı da simgeler.
Bayrağın merkezinde yer alan beyaz ay ve yıldız, barış ve saflığın sembolleridir. Ay, tarih boyunca Türk milletinin mücadele azmini ve kararlılığını temsil ederken, yıldız ise Türk milletinin geleceğe umutla bakışını ifade eder. Ay ve yıldız birlikte, Türk milletinin aydınlık bir geleceğe sahip olma arzusunu simgeler.
Türk bayrağının tasarımı, Osmanlı İmparatorluğu dönemine kadar uzanmaktadır. Osmanlı Devleti’nin bayrağında da benzer semboller yer alıyordu. Cumhuriyetin ilanıyla birlikte bayrağın şekli ve rengi resmen belirlenmiş ve Türk milletinin ulusal kimliğini yansıtan bir simge haline gelmiştir.
Sonuç olarak, Türk bayrağı, milli birlik ve beraberliğin, özgürlük ve bağımsızlığın sembolüdür. Her birey için duygusal bir anlam taşırken, ulusun geçmişine ve geleceğine dair güçlü bir bağ kurar. Bu nedenle, Türk bayrağı her zaman saygı ile karşılanmalı ve korunmalıdır.