7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-50-51-52-53 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53
7. Sınıf Türkçe Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53 numaralı sayfalarda yer alan Olamam Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin metni anlamalarını ve yorumlamalarını geliştirmek için hazırlanmıştır. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Olamam Metni Etkinlik Cevapları, bireyin kendini keşfetme sürecini ele alırken, toplumsal beklentiler ile bireysel kimlik arasında denge kurmanın önemine vurgu yapar.
Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilere metinle ilgili sorular sorarak onların düşüncelerini paylaşmalarını sağlar ve metni daha derinlemesine anlamalarına katkı sunar. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-50-51-52-53 MEB Yayınları‘nda yer alan sorular ve etkinlikler, metin inceleme, ana fikir bulma ve sözcük bilgisi geliştirme odaklı olup, öğrencilerin dil becerilerini destekleyici niteliktedir.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-50-51-52-53
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru : Türk bayrağının rengi ve sembollerinin anlamı ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap :
Türk bayrağının kırmızı rengi, şehitlerin kanını; ay ve yıldız ise bağımsızlık, aydınlık ve özgürlüğü simgeler.
Uzun Cevap :
Türk bayrağının kırmızı rengi, Kurtuluş Savaşı ve Osmanlı döneminde vatan için canlarını feda eden şehitlerin kanını simgeler.
Bayraktaki hilal, İslam’ı ve Türk milletinin bağımsızlığını temsil ederken, yıldız ise Türk milletinin aydınlık geleceğini ve özgürlüğünü ifade eder.
Bayrağımız, şehitlerimizin hatırasını ve ülkemizin bağımsızlık mücadelesini sembolize eden çok önemli bir değerdir.
Soru : Bayraklar milletler için neden önemlidir? Tartışınız.
Kısa Cevap :
Bayraklar, milletlerin bağımsızlığını, birliğini ve kimliğini simgeler; ulusal gurur kaynağıdır.
Uzun Cevap :
Bayraklar, bir milletin kimliğini, bağımsızlığını ve tarihini temsil eder. Bayraklar, o milletin yaşadığı acıları, kazandığı zaferleri ve birlikteliği sembolize eder. Bir ülkenin bayrağı, dünya üzerinde o milletin varlığının ve egemenliğinin bir simgesidir.
Ayrıca bayrak, ulusal bir gurur kaynağıdır; önemli günlerde, milli bayramlarda ve uluslararası etkinliklerde dalgalandırıldığında milletin birlik ve beraberliğini pekiştirir. Her milletin bayrağı, o ülkenin değerlerini, kültürünü ve tarihini yansıtan önemli bir semboldür.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz şiirde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu
anlamlardan hareketle kelimeleri bularak bulmaca üzerinde örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap :
- Üzüntü, endişe duyulan düşünce, gam, tasa. → Keder
- Silah, zırh vb. savaş aracı. → Cenk
- İslam dinini korumak veya yaymak amacıyla Müslüman olmayanlara karşı yapılan kutsal savaş. → Cihat
- Büyük ve gösterişli ev. → Köşk
- Gelinin başını, bazen de yüzünü örten dantel veya tülden örtü. → Duvak
- Rüzgâr gücünden yararlanarak geniş bir yüzey oluşturacak biçimde yan yana dikilen ve teknenin direğine uygun bir biçimde takılarak onu hareket ettiren kumaş veya şeritlerin tümü. → Yelken
- Düz arazide veya açık denizde gökle yerin birleşir gibi göründüğü yer, çevren. → Ufuk
- Sınır boyu. → Serhat
- Evlenme talihi. → Kısmet
- Kale duvarlarından daha yüksek, yuvarlak, dört köşe veya çok köşeli kale çıkıntısı. → Burç
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiirden hareketle cevaplayınız.
1. Şiirin birinci bölümünde şair kimlerle hangi konularda empati kurmuştur? Açıklayınız.
Cevap :
Şair, bir çocukla oyuncaksız ve kucaksız kalma, bir delikanlıyla atsız ve silahsız olma gibi zor durumlar yaşayan kişilerle empati kurmuştur. Her iki durumda da insanların zor koşullara karşı savunmasız kalabileceğini vurgulamaktadır, ancak bu zor durumlarda bile bayraksız olmanın düşünülemeyeceğini ifade eder.
2. Şair ikinci bölümde kendini neye benzetmiştir? Anlatınız.
Cevap :
Şair, ikinci bölümde kendisini rüzgarsız ve yelkensiz bir gemiye benzetmiştir. Burada, hayatının yolculuğunda eksik ve zorluklar içinde olsa bile bayraksız olamayacağını vurgular. Gemiyi bayrağa ihtiyaç duyan bir varlık olarak görür.
3. Sizce şair “Gazada can borcuyum.” ifadesiyle ne anlatmak istemektedir? Millî değerlerimizden hareketle açıklayınız.
Cevap :
“Gazada can borcuyum” ifadesiyle şair, vatanı ve bayrağı için gerektiğinde hayatını feda etmekten çekinmeyeceğini belirtmektedir. Türk milletinin milli değerlerinden olan vatanseverlik ve şehitlik kavramlarına atıfta bulunarak, her vatandaşın vatanı uğruna mücadele etmekle yükümlü olduğunu anlatır.
4. Şiirin en beğendiğiniz bölümü hangisidir? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap :
En beğendiğim bölüm “Her şeysiz kalabilirim, her şeysiz olabilirim; Bayraksız olamam!” dizesidir. Çünkü bu dizeler, şairin bayrağa olan derin bağlılığını ve bayrağın yaşamındaki vazgeçilmez yerini çok güçlü bir şekilde ifade etmektedir. Her şeyini kaybedebileceğini fakat bayrağın kaybını asla kabullenemeyeceğini dile getirir.
5. Şairin bayrak sevgisi ve fedakârlığını nasıl yorumluyorsunuz? Düşüncelerinizi
arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Şairin bayrak sevgisi çok derindir ve bayrağı hayatının en önemli unsuru olarak görmektedir. Bayrak uğruna her türlü fedakârlığı yapmaya hazır olduğunu, vatanın bağımsızlığı ve onuru için canını vermekten çekinmeyeceğini vurgular. Bu da Türk milletinin vatanseverlik ve bayrak sevgisinin bir yansımasıdır.
6. Yaşamınızda vazgeçemeyeceğiniz değerleriniz nelerdir? Örneklerle açıklayınız.
Kısa Cevap :
Vazgeçemeyeceğim değerler arasında ailem, vatan sevgim ve dürüstlük bulunmaktadır.
Uzun Cevap :
Hayatımda vazgeçemeyeceğim değerlerin başında ailem gelir. Aile, bana hem sevgi hem de güven kaynağıdır. Aynı zamanda vatan sevgisi de benim için en önemli değerlerden biridir.
Ülkemin bağımsızlığı ve refahı için çalışmayı bir borç bilirim. Son olarak, dürüstlük her zaman yaşam felsefem olmuştur. Dürüst olmak, hem kendime hem de çevremdekilere saygı duymamı sağlar.
3. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Şiirin konusu, bayrağın bir milletin onuru ve bağımsızlığı olduğu;
Ana duygusu ise vatan sevgisi ve bayrağa bağlılıktır.
Soru : Okuduğunuz şiire farklı bir başlık önererek aşağıya yazınız. Niçin bu başlığı önerdiğinizi açıklayınız.
Cevap :
Başlık: “Bayraksız Olamam”
Bu başlığı önerdim çünkü şiirin her bölümünde şairin bayraktan vazgeçemeyeceği vurgulanmaktadır. Bu başlık, şiirin ana fikrini en iyi yansıtan ifade olarak öne çıkmaktadır.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz şiirle aynı konu ve ana duyguya sahip bir şiir yazınız. Şiirinize
başlık koymayı unutmayınız.
Cevap :
“Vatanımın Bayrağı”
Kuşatılmış kalsam bir başıma,
Herkes gelse karşımda,
Vatanımdır bu yerler,
Bayrağım dalgalanır göklerde.
Bir gece yarısı sessiz,
Gözlerimde umut ışıksız,
Ama bayrağım varsa,
Her şey aydınlık, sonsuz.
Vatan aşkıyla yanarım,
Bayrağımla hep yaşarım,
Bayraksız bir yaşam,
Benim için olmamalı, olamaz yarım!
5. ETKİNLİK
Vurulup tertemiz alnından, uzanmış yatıyor Bir hilal uğruna ya Rab, ne güneşler batıyor! Mehmet Âkif ERSOY
Soru : Mehmet Âkif Ersoy’un “Çanakkale Şehitlerine” isimli şiirinde geçen aşağıdaki dizeleri okuyunuz. Öğretmeninizle oluşturacağınız grubunuzla bu dizelerden hareketle bir konuşma metni hazırlayınız.
Cevap :
Değerli Arkadaşlar,
Mehmet Âkif Ersoy’un dizelerinde “Bir hilal uğruna ya Rab, ne güneşler batıyor!” ifadesiyle vatan uğruna canını veren kahramanlarımızı görüyoruz. Bu şehitler, bağımsızlığımız için hayatlarını feda eden Mehmetçiklerdir. Çanakkale, sadece bir savaş değil, milletimizin birlik ve bağımsızlık mücadelesinin simgesidir.
Bugün özgürce yaşıyorsak, bunu Çanakkale’de toprağa düşen şehitlerimize borçluyuz. Onların fedakârlığını unutmamalı, bayrağımıza ve vatanımıza sahip çıkmalıyız.
Teşekkür ederim.
Soru : Hazırladığınız konuşma metnini bir grup sözcüsü belirleyerek arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.
Cevap : Bu etkinliği sınıfta ekipler halinde birbirinize sunmanız gerekmektedir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Bayrakları verilen ülkelerin kadın ve erkek güreşçilerinin katıldığı bir turnuvada sporcuların aldıkları madalyalar aşağıdaki tabloda verilmiştir. Tabloyu inceleyiniz.
Cevap :
Soru : Bu tablodaki bilgilere göre aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız
Cevap :
1. (Doğru) Özbekistanlı sporcuların aldıkları toplam altın madalya sayısı ile başka bir ülkenin sporcularının aldığı toplam bronz madalya sayısı eşittir.
2. (Yanlış) Kadın sporcuların bütün madalya türlerinde aynı sayıda madalya aldığı tek ülke Kırgızistan’dır.
3. (Yanlış) Kadın sporcuları en çok gümüş madalya alan ülke aynı zamanda erkek sporcuları en az bronz madalya alan ülkedir.
4. (Doğru) Erkek sporcuları altın madalya alamayan KKTC’nin kadın sporcuları bütün madalya türlerinden kazanmıştır.
5. (Doğru) Kadın ve erkek sporcuları eşit sayıda bronz madalya kazanan ülkelerden biri, kadın sporcuları en fazla gümüş madalya kazanan ülkedir.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : “Atatürk ve Millî Mücadele” konulu bir şiir araştırınız.
Kısa Cevap :
Atatürk’ün İzinde
Samsun’dan doğdu güneş,
Kurtuluş için bir sefer,
Milletine umut oldu,
Atatürk’ün yiğit nefer.
Anadolu’da bayrak açtı,
Bağımsızlık ateşiyle,
Savaş meydanında destan yazdı,
İmanla, millet sevgisiyle.
Cephede cesaret, masada akıl,
Milletin kaderi yeniden yazıldı,
Atatürk’le doğan umut,
Cumhuriyetle taçlandı.
Uzun Cevap :
Şiir: Millî Mücadele Rüzgârı
Bir rüzgâr esti Anadolu’da,
Bağımsızlık haykırışıydı bu,
Atatürk’ün öncülüğünde,
Millet uyandı, zincirleri kırdı.
Dağlar taşlar şahitti savaşa,
Bayrak inmeyecekti, vatan bölünmeye,
Düşman kaçtı, zafer bizim oldu,
Millî Mücadele’de yeni bir güneş doğdu.
Kazanılan her zafer, her direniş,
Milletin gücüyle yükseldi göğe,
Atatürk ve halk el ele verdi,
Türkiye sonsuz bir özgürlüğe erdi.