7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 62-64-65-66-67 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67


7. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 62, 63, 64, 65, 66, 67 Cevapları”, öğrencilere Çanakkale Savaşı’nın önemini öğretmek için hazırlanan değerli bir kaynaktır. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Seddülbahir Kahramanları Metni Etkinlik Cevapları, bu tarihi dönemin kahramanlarının hikayelerini anlamaya yardımcı olur.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 62-64-65-66-67 MEB Yayınları”

Öğrenciler, Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları aracılığıyla metinlerin içindeki ana fikirleri daha iyi kavrayabilirler. Ayrıca, “7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 62-64-65-66-67 MEB Yayınları” ile bu önemli olay hakkında daha derinlemesine bilgi edinmek mümkündür. Bu kaynaklar, milli tarih bilincinin oluşmasında kritik bir rol oynar.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 62-64-65-66-67


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 


Soru : Çanakkale Savaşı kahramanlarının fedakârlıklarıyla ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

Çanakkale Savaşı kahramanları, fedakârlıklarıyla tarih boyunca unutulmaz bir yer edinmişlerdir. Türk askerleri, düşman karşısında büyük bir cesaretle savaşıp, vatanlarını korumak için canlarını feda etmeye hazır olmuşlardır.

Örneğin, Koca Seyit, düşman ateşi altında düşman gemilerini batırarak büyük bir kahramanlık göstermiştir. Ayrıca, birçok asker yaralı arkadaşlarına yardım ederken kendi canlarını tehlikeye atmış ve birlik ruhunu korumuşlardır. Bu fedakarlıklar, Türk askerinin vatanseverlik ve dayanışma duygusunun bir yansımasıdır.

Uzun Cevap :

Çanakkale Savaşı, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinde önemli bir dönüm noktasıdır ve bu savaşta gösterilen fedakârlıklar, her bir kahramanın hikayesinde öne çıkmaktadır. Türk askerleri, düşmanın güçlü ordusuna karşı büyük bir cesaretle mücadele etmiş ve vatanlarına olan bağlılıklarıyla tarihe damga vurmuşlardır.

Örneğin, Koca Seyit, Çanakkale Savaşı’nın sembol isimlerinden biridir. Düşman gemilerine karşı gösterdiği kahramanlıkla tanınır. Ağırlığı 276 kg olan top mermilerini tek başına kaldırarak düşman gemilerini batırmış, bu eylemiyle savaşın seyrini değiştirmiştir. Koca Seyit’in bu cesareti, Türk askerinin fiziksel gücünün ve moralinin bir yansımasıdır.

Sonuç olarak, Çanakkale Savaşı kahramanlarının fedakârlıkları, yalnızca savaşın kazanılması açısından değil, aynı zamanda Türk milletinin karakterinin şekillenmesinde de büyük bir rol oynamıştır. Bu kahramanların hikayeleri, gelecek nesillere ilham vermeye devam etmekte ve vatan sevgisinin ne denli derin olduğunu göstermektedir.


Soru : Çanakkale Türküsü’nü sınıfta arkadaşlarınızla seslendiriniz.


Cevap : Çanakkale Türküsünü arkadaşlarızla koro şeklinde seslendiriz.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimeleri, karşılarındaki anlamlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

  1. muhit c. Çevre, yöre, etraf.
  2. sükûn d. Durgunluk, dinginlik, hareketsizlik, sessizlik.
  3. sükût ğ. Susma, konuşmama, söz söylememe, sessizlik.
  4. taarruz h. Hücum, saldırı.
  5. süngü ç. Tüfek namlusunun ucuna takılan küçük kılıç biçiminde delici silah.
  6. mecalsiz a. Güçsüz, kuvvetsiz, dermansız, takatsiz.
  7. vesile e. Sebep, bahane.
  8. hadise b. Ortaya çıkan, oluşan durum, ilgi çeken veya çekebilecek nitelikte olan her türlü iş, olay.
  9. tayın f. Asker azığı, asker yemeği.

Soru : Bu kelimelerden dilimize yabancı dillerden geçen beş tanesini seçiniz. Seçtiğiniz kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanarak aşağıdaki yazı alanına bir paragraflık metin yazınız.


Cevap :

Çanakkale Savaşı’nda Türk askerleri, karşılaştıkları her hadiseye cesaretle yaklaşarak, düşman taarruzlarına karşı durdular. Zorlu koşullarda, tayınlarını arkadaşlarıyla paylaşarak dayanışma örneği sergilediler.

Gözlerinde derin bir kararlılık ve bazen sükûn hali vardı; mecalsiz anlarda bile birbirlerine yardım etme gayreti içindeydiler. Bu kahramanlıkları, insanlık adına ne denli değerli olduklarını gösterdi.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.


1. Metnin birinci bölümünde bahsedilen askerin siperdeki gözlemleri nelerdir?
Anlatınız.


Cevap :

Askerin gözlemleri arasında gökyüzündeki bulutların güzelliği, huzursuzluk hissi ve “Düşman taarruz ediyormuş!” emriyle birlikte artan heyecan yer alır. Askerler, ölümle burun buruna olmalarına rağmen cesaretle durmaktadırlar.


2. “Düşman taarruz ediyormuş!” haberini alan askerlerin bunu alaycı bir tebessümle
karşılamasını nasıl yorumluyorsunuz?


Cevap :

Askerlerin bu durumu alayla karşılaması, cesaretlerini ve moral yüksekliğini gösterir. Düşman saldırısına karşı duyulan korkunun üstesinden gelme çabasıdır.


3. Fransız Generali Guro, Türkiye’ye niçin gelmiştir? Anlatınız.


Cevap :

Guro, Haziran 1930’da Atatürk’ün misafiri olarak Türkiye’ye gelmiş, Türk Şehitliği’ni ziyaret edip Türk askerine duyduğu saygıyı ifade etmiştir.


4. Fransız General’in Çanakkale Savaşı sırasında şahit olduğu ve unutamadığı olay nedir? Kısaca anlatınız.


Cevap :

Guro, yaralı bir Fransız askeri ile ona yardım eden bir Türk askerinin karşılaşmasını unutamamıştır. Türk askeri, Fransız askere yardım ederken kendi acısını düşünmemiştir.


5. Koca Seyit, komutanı tarafından nasıl ödüllendirilmiştir? Koca Seyit’in bu ödüle tepkisi ne olmuştur? Anlatınız.


Cevap :

Koca Seyit, komutanı tarafından ikinci bir tayınla ödüllendirilmiştir. Ancak, bu ödülü kabul etmeyip arkadaşlarıyla paylaşmıştır.


6. Sizce Türk askerini değerli kılan özellikler nelerdir? Açıklayınız.


Kısa Cevap :

Türk askeri, cesurca savaşarak ve birbirlerine destek olarak düşmana karşı koyma iradesi gösterir. Fedakarlıkları ve vatanseverlikleri, onları ulusal kimliğin vazgeçilmez bir parçası yapar.

Uzun Cevap :

Türk askerini değerli kılan özelliklerin başında cesaret gelir. Zorlu koşullarda bile savaşa girmekten çekinmeyen, ölümle burun buruna kalmasına rağmen korkusuzca mücadele eden bir yapıya sahiptirler. Fedakarlık, Türk askerinin bir diğer önemli özelliğidir; bu, hem kendi hayatlarını tehlikeye atmayı göze alarak hem de arkadaşlarının hayatlarını kurtarmak için çaba göstermeleriyle kendini gösterir.

Ayrıca, Türk askerleri arasında güçlü bir dayanışma ve yardımlaşma ruhu bulunur. Savaş sırasında bir arada olmanın getirdiği bağ, onların manevi gücünü artırır ve birlikte hareket etme yeteneklerini güçlendirir. Vatanseverlik de Türk askerinin en önemli motivasyon kaynaklarından biridir. Vatan sevgisi, onların savaşma azmini ve kararlılığını artırır. Bu özellikler, Türk askerini sadece savaş alanında değil, toplumda da saygı duyulan bir figür haline getirir.


3. ETKİNLİK


Soru : Çanakkale Savaşı yıllarında evladını cepheye gönderen bir ebeveyn olduğunuzu hayal ediniz. Aşağıya, cephedeki evladınıza hitaben bir mektup yazınız. Mektup türünün özelliklerine dikkat etmeyi unutmayınız.


Kısa Cevap :

Sevgili Evladım,

Sana bu satırları yazarken kalbim umut ve endişe ile dolu. Çanakkale’deki savaşta gösterdiğin cesareti duyduğumda gururla doluyorum. Senin gibi kahraman bir evlat yetiştirmek benim için büyük bir mutluluk. Kendine iyi bak ve dostlarınla dayanışmayı unutma. Her gün seni düşünüyorum ve dualarımı gönderiyorum.

Sevgilerimle, Baban

Uzun Cevap :

Sevgili Oğlum,

Savaşın zor geçtiğini biliyorum ama senin azminin her şeye galip geleceğine inanıyorum. Burada seni bekleyen bir ailemiz var ve hepimiz sağ salim dönmeni istiyoruz. Vatan için savaşıyorsun, bunun ne kadar değerli olduğunu unutma. Her zaman yanındayım, sevgimi hisset.

Kendine iyi bak, Annen


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki cümleleri neden-sonuç ilişkisi
oluşturacak şekilde tamamlayınız.


Cevap :

Fransız Generali Guro Türklerle savaştığı için, Türk milletinin cesaretini ve alicenaplığını yakından tanıma fırsatı buldu.

Türk askeri, kendi yaralarını sarmak için Fransız askerine yardım etti çünkü o, Fransız askerinin cebinden çıkan yaşlı bir kadın resminin onu annesine döndürme isteğiyle dolu olduğunu gördü.

Koca Seyit, vatanı düşman saldırısı altındayken izinli olarak köyüne gitmek istemediği için, komutanı tarafından verilen ödül tayını yemeyerek arkadaşlarıyla paylaştı.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda, 15 Temmuz Şehitler Anıtı’nın görseli yer almaktadır. Anıt ile ilgili
bir araştırma yaparak elde edeceğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

15 Temmuz Şehitler Anıtı, Türkiye’nin 15 Temmuz 2016 tarihinde gerçekleşen darbe girişimi sırasında hayatını kaybeden şehitleri anmak için inşa edilmiştir. Anıt, Türkiye’nin başkenti Ankara’da, 15 Temmuz Kızılay Milli İrade Meydanı’nda yer almaktadır.

Anıtın tasarımı, şehitlerin anısını yaşatmak amacıyla simgesel bir üslupla gerçekleştirilmiştir. Anıt, yüksek bir sütun ve bunun çevresinde yer alan figürlerle birlikte, şehitlerin cesaretini ve fedakârlığını temsil etmektedir. Ayrıca anıtın etrafında, o gece kahramanlık gösterenlerin isimlerinin yazılı olduğu bir duvar bulunmaktadır.

15 Temmuz Şehitler Anıtı, her yıl düzenlenen anma etkinlikleriyle ziyaret edilmekte ve halk, şehitler için dualar etmektedir. Anıt, Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük için verdiği mücadelenin simgelerinden biri olarak önem taşımaktadır.


Soru : “Şehitlik” kavramının sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri anlatan bir konuşma yapınız.


Kısa Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bugün sizlere “şehitlik” kavramının bende uyandırdığı duyguları paylaşmak istiyorum. Şehitlik, vatan sevgisinin, cesaretin ve fedakarlığın en yüksek mertebesidir. Şehitlerimiz, özgürlüğümüzü korumak ve ülkemizi savunmak için hayatlarını feda eden kahramanlardır. Onların fedakarlıkları, bizlere geçmişi hatırlatmanın yanı sıra geleceğe umutla bakmamızı sağlar.

Şehitlerimiz, milletimizin bağımsızlık mücadelesinin simgeleri olarak kalbimizde özel bir yere sahiptir. Onların hatırası, bizlere sorumluluklar yükler ve ülkemizi daha iyi bir yere getirmek için çaba göstermemizi hatırlatır.

Sonuç olarak, şehitlik derin bir anlam taşır. Onlar, bu toprakları bizlere emanet eden kahramanlardır. Şehitlerimizi unutmamak, onlara olan borcumuzdur.

Teşekkür ederim.

Uzun Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Bugün sizlere “şehitlik” kavramının bende uyandırdığı duyguları paylaşmak istiyorum. Şehitlik, vatan sevgisinin ve fedakarlığın en yüksek mertebesidir. Şehitlerimiz, özgürlüğümüzü korumak için hayatlarını feda eden kahramanlardır. Onların fedakarlıkları, geçmişimizi hatırlatır ve bize sorumluluklar yükler.

Şehitlerimiz, milletimizin bağımsızlık mücadelesinin simgeleridir. Gelecek nesillerin şehitlik bilincini taşıması için eğitimde bu konuya önem verilmelidir.

Sonuç olarak, şehitlik, bu toprakları bizlere emanet eden kahramanların anısını yaşatmakla yükümlüyüz.

Teşekkür ederim.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Bu yönergelerden hareketle Nergis ve Ferit’in yürüdükleri güzergâhı aşağıdaki kroki üzerinde çizerek gösteriniz ve Şehitler Anıtı’nın bulunduğu yeri işaretleyiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları”

Soru : Nergis ve Ferit’i okuldan Şehitler Anıtı’na kadar farklı bir yoldan yürütünüz. Bu yolu arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Nergis ve Ferit’i okuldan Şehitler Anıtı’na farklı bir yoldan şu şekilde yürütebiliriz:

  • Okuldan çıktıktan sonra Cumhuriyet Caddesi‘ne doğru ilerlesinler. Bu caddede sola dönüp yürümeye devam etsinler.
  • Cumhuriyet Caddesi’nden Pırlanta Sokak yerine Nehir Caddesi’ne dönsünler. Bu cadde boyunca dümdüz yürüsünler.
  • Nehir Caddesi‘nden sonra Yağmur Sokak’a ulaşsınlar ve sokağın sonuna kadar ilerlesinler.
  • Yağmur Sokağı’nın sonunda sağa dönerek Park yönüne ilerlesinler. Buradan Şehitler Anıtı’na ulaşacaklardır.

GELECEK DERSE HAZIRLIK 


Soru : TBMM’nin açılışının tarihimizdeki önemi ile ilgili bir araştırma yapınız.


Kısa  Cevap :

TBMM’nin açılışı, 23 Nisan 1920 tarihinde gerçekleşmiştir ve Türkiye Cumhuriyeti’nin temellerinin atıldığı önemli bir dönüm noktasıdır. Bu tarih, ulusal egemenliğin simgesi olarak kabul edilir; çünkü halkın iradesiyle oluşturulan ilk meclis, milli mücadelenin yönetim merkezi olmuştur. TBMM, Türkiye’nin bağımsızlığı ve ulusal bütünlüğü için önemli kararlar almış, halkın kendi kendini yönetme hakkını pekiştirmiştir.

Uzun  Cevap :

TBMM’nin açılışı, 23 Nisan 1920’de gerçekleştirildi ve bu tarih, Türkiye’nin bağımsızlık mücadelesinde kritik bir dönüm noktası oldu. TBMM, Kurtuluş Savaşı döneminde, milli egemenlik anlayışını esas alarak halkın iradesini temsil eden ilk meclis olma özelliği taşıyor.

Meclisin açılışı, Türk milletinin işgalcilere karşı verdiği direnişi ve bağımsızlık arzusunu somutlaştırmıştır. TBMM, savaş sırasında alınan kararlarla milli mücadeleyi yönlendirmiş ve Türkiye Cumhuriyeti’nin temellerini atmıştır. Ayrıca, bu olay, Türk halkının birlik ve beraberlik içinde hareket etmesinin önemini göstermiştir. TBMM’nin açılışı, Türkiye’de ulusal egemenliğin, demokrasi ve millet iradesinin önemini vurgulayan bir tarih olarak her yıl kutlanmaktadır.

Sonuç olarak, TBMM’nin açılışı, sadece bir meclis açılışı değil, aynı zamanda Türk milletinin bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinin sembolü olmuştur. Bu tarih, ulusun kendi kaderini tayin etme kararlılığının en somut örneğidir.



 

Our Score