4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite 1. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54


4. Sınıf 1. Ünite 1. Tema Değerlendirme Soruları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49, 50, 51, 52, 53, 54 Cevapları, öğrencilerin 1. ünitede öğrendiklerini gözden geçirmelerine ve konuları pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 1. Ünite 1. Tema Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları, öğrencilerin anlama, yorum yapma ve dil bilgisi kurallarını uygulama becerilerini test eder. Bu değerlendirme etkinlikleri, çocukların konuları ne kadar iyi öğrendiklerini analiz etmelerine ve kendilerini geliştirmeleri gereken alanları belirlemelerine katkı sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları ve 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54 Tuna Yayıncılık etkinlikleri, öğrencilerin hem okuma-anlama hem de dil bilgisi kurallarını pekiştirmesi için çeşitli alıştırmalar içerir. Bu sayfalardaki etkinlikler sayesinde, öğrenciler öğrendikleri bilgileri daha iyi kavrar ve Türkçe dersindeki başarılarını artırmak için tekrar yapma imkânı bulur.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54


Hazırlanalım


ÇİNİ SANATI

MÖ 3000 yılının ilk yarısında mimari ile tanışan çiniler, İslam mimarisinde MS IX. yüzyılda kullanılmaya başlanmıştır.

Bu topraklardaki çini sanatı, XIII. yüzyılda Selçuklu mimarisinin doruğa ulaştığı dönemde gelişmiş ve buna bağlı olarak da pek çok cami, medrese, türbe ve saray duvarları çinilerle bezenmiştir. 1378-1391 yılları arasında yapılan İznik Yeşil Cami’nin minaresini süsleyen en eski Osmanlı çinileri, teknik ve dekor bakımından Selçuklu geleneğini devam ettirir ancak bu çinilerin renk ve tonları onlardan daha zengindir.

Camiye ismini veren bu çiniler firuze ve yeşilin çeşitliliği, zenginliğiyle dikkat çeker. XIV. yüzyılda Anadolu çini sanatı Osmanlılar ile birlikte yeni bir boyut kazanmıştır. Özellikle XV ve XVII. yüzyıllar arasında İznik, önemli bir çini ve seramik üretim merkezi hâline gelmiştir. Burada üretilen çiniler de başkent İstanbul’daki saray duvarlarını süslemiştir.

İstanbul’daki yapılarda kullanılan çinilerin İznik’te yapıldığını tarihsel belgelerden öğreniyoruz. (…) İznik çinilerinde lale, sümbül, nar, karanfil gibi çiçek motifleri kullanılmıştır. Ayrıca kuş, balık, tavşan, köpek gibi hayvan ve insan motiflerine de rastlanır.


Soru : A. 1-4. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız.


1. Metnin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap : Çinilerin İslam ve Türk mimarisindeki tarihi gelişimi ve Osmanlı dönemi çini sanatının özellikleri.


2. Çiniler daha çok hangi mimari yapılarda kullanılmıştır?


Cevap : Camiler, medreseler, türbeler ve saray duvarlarında kullanılmıştır.


3. “Osmanlı çinileri, teknik ve dekor bakımından Selçuklu geleneğini devam ettirir ancak bu çinilerin renk ve tonları onlardan daha zengindir.” Bu cümleyle ilgili doğru olan ifadenin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Karşılaştırma yapılmıştır.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


4. Aşağıdaki görsellerin hangisinde metinde sözü edilen çini figürlerinden biri kullanılmamıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53-54 Cevapları”

A. Aşağıdaki dizelerle ilgili verilen ifadeler doğru ise ifadelerin başındaki kutucuğa “D”, yanlış ise “Y” yazınız.


Cevap :

1. (Doğru) Birinci dizedeki “durmak” kelimesi “hareketsiz durumda olmak” anlamında kullanılmıştır.
2. (Yanlış) İkinci dizedeki “sevmek” kelimesi “yerini, şartlarını uygun bulmak” anlamında kullanılmıştır.
3. (Doğru) Üçüncü dizedeki “beklemek” kelimesi “bir iş oluncaya, biri gelinceye değin bir yerde kalmak, durmak” anlamında kullanılmıştır.
4. (Yanlış) Dördüncü dizedeki “doğru” kelimesi “yanlışsız, eksiksiz biçimde” anlamında kullanılmıştır.


C. Aşağıdaki sorularda istenenleri yapınız.


1. Aşağıdaki cümlelerde “geçmek” kelimesinin kullanıldığı anlamları boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

  • Öğrenci bir üst sınıfa geçti. Bir üst seviyeye yükselmek
  • Hastalık kardeşimden bana geçti. Bulaşmak
  • Fazla dolaştığından başına güneş geçti. Güneş çarpmasına maruz kalmak
  • Karabaş, yarışta diğer köpekleri geçti. Öne geçmek, önünde olmak

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : 2 ve 3. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.

Süzüldüm rüzgâr gibi
Bir kapı aralığından
Suları uyur gördüm
Dağları büyür gördüm
Bayram Bilge Tokel


2. Bu metinde benzetme yapılan dizeyi boş bırakılan yere yazınız.


Cevap :  Süzüldüm rüzgâr gibi


3. Aşağıdaki ifadeyi tamamlayınız..


Cevap : Bu metnin türü şiirdir çünkü duygu ve imgelerle zenginleştirilmiş, özgün ifadelerle yazılmıştır.


4. Prof. Dr. Mustafa Kaçalin, dil bilinci açısından üç hususa dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizdi. Buna göre dilde bozulmalar görüldüğünde ilk iş olarak ataların diline müracaat edilmelidir. Yabancı kelimeler kullanılmaya ilk başlandığında Türkçeleştirilmeli ve meseleye yalnızca kelime olarak değil, kültür bütünlüğü içinde bakılmalıdır. Günümüzde “Allah’a ısmarladık”ı duymaz olduğumuzu söyleyen Prof. Dr. Kaçalin, “kendine iyi bak”ın tercüme dili olduğunu belirtti. Meselenin kültür yönünün gözden kaçırılmaması gerektiğini vurguladı.

4. Bu parçanın konusunu boş bırakılan yere yazınız.


Cevap : Bu parçanın konusu dil bilinci ve Türkçenin korunmasında kültürel bütünlüğe dikkat edilmesi gerekliliğidir.


5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde virgülün kullanımı yanlıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : Köy biberinden de, iki kilo verebilir misin?


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


6. Numaralanmış metinlerin hangisinde hayalî ögeler söz konusu değildir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap : III. (✓)


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


7. a) Veysel Öğretmen’in tahtaya yansıttığı bölümlerden hangisi verilen bilgiyle örtüşmektedir? Boş bırakılan yere yazınız.


Cevap : 3. bölüm verilen bilgiyle örtüşmektedir.


Soru : b) Siz de aşağıda boş bırakılan yere Veysel Öğretmen’in verdiği bilgiye uygun bir bölüm yazınız.


Cevap : “Arif Nihat Asya’nın ‘Bayrak’ şiirinde, bayrağın askerimize verdiği güç ve moral vurgulanmaktadır. Şair, bayrağı bir sembol olarak kullanarak, askerimizin zor koşullarda dahi mücadele azmini kaybetmediğini ifade eder. Bayrak, şehitlerimizin son örtüsü ve milletimizin onur simgesi olarak betimlenir. Askerlerimiz, bayrağın dalgalandığı her yerde huzur ve güven bulmuş, zorlu savaşlarda bayrağımızın gölgesinde güç toplamışlardır.”


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


8. Yukarıda verilen geleneksel sporlardan herhangi biriyle ilgili olmayan görselin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları”


 

Our Score