4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Aslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Aslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91 Cevapları, öğrencilere okuma ve anlama becerilerini geliştirmek için çeşitli etkinlikler sunar. 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Aslanla Fare Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin hikayenin ana temasını ve karakter gelişimini anlamalarına yardımcı olurken, derslerde keyifli bir öğrenme deneyimi sağlar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık”

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Sayfa Cevapları, öğrencilerin metin içindeki önemli detayları analiz etmelerini destekler. 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91 Tuna Yayıncılık etkinlikleri, öğrencilere hem bireysel hem de grup içinde düşünme ve tartışma fırsatı vererek öğrenme süreçlerini zenginleştirir.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91


Hazırlanalım


Soru : Aşağıdaki kelimelerin size çağrıştırdıklarını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Yardımlaşma = Destek, dayanışma, iş birliği, paylaşma, birlik.

İyilik = Nazik, cömert, yardımsever, olumlu, güzel.

Merhamet = Empati, anlayış, acıma, şefkat, duyarlılık.


1. ETKİNLİK


Soru : Sizce Büşra Öğretmen’in ifadesi aşağıdakilerin hangileriyle tamamlanabilir? İlgili kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

duygu ve düşünceleri daha açık ifade etmemizi sağlar,
(✓) okumayı ve anlamayı kolaylaştırır,
yavaş okumamızı sağlar, ()
(✓) durak ve vurgu yerlerini belirler.
(✓) konuşurken yaptığımız vurgu ve tonlamaların yazıdaki karşılığıdır,
(✓)  metinlerde oluşabilecek herhangi bir karışıklığı önler.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki ifadelerde geçen altı çizili deyimlerin anlamlarını belirleyerek noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

büyüklük göstermek: Hoşgörülü ve anlayışlı davranmak, kendisine yapılan bir yanlışı affetmek.

aklına gelmek: Unutulmuş veya düşünülmemiş bir şeyin birden hatırlanması, yeniden fark edilmesi.

işi düşmek: Birinin yardımına veya desteğine ihtiyaç duymak.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki görsellerden hangisi “Aslanla Fare” metnini anlatmak için kullanılamaz? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. “Umulmadık kimselerden fayda görür insan” dizesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : İnsan, beklemediği kişilerden de yardım görebilir. Bazen zayıf veya küçük gördüğümüz kişiler bile zor anlarımızda bize destek olabilir.


2. Aslan, fareyi görünce ne yapıyor? Bu davranışını nasıl değerlendiriyorsunuz?


Cevap : Aslan, fareye dokunmayarak ona bir iyilik yapıyor ve büyüklük gösteriyor. Bu davranış, aslanın merhametli ve hoşgörülü olduğunu gösterir.


3. Aslanın fareye ne zaman işi düşüyor?


Cevap : Aslan, ormandan çıkıp bir ağa takıldığında fareye ihtiyacı oluyor.


4. Aslan, tuzaktan kurtulmak için neler yapıyor? Neden başarılı olamıyor?


Cevap : Aslan tuzaktan kurtulmak için çırpınıp kükremeye başlıyor ancak bu çabaları yetersiz kalıyor, çünkü tuzak çok sağlam.


5. Fare, aslanı tuzaktan nasıl kurtarıyor?


Cevap : Fare, dişleriyle ağı kemirerek aslanın ağdan kurtulmasını sağlıyor.


5. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz.


Cevap :

● Güneş, kara bulutların arkasında kayboldu.
● Güneş, sabah olduğunu dört bir yana müjdeliyordu.

Birinci cümlede gerçek bir olay söz konusudur. Güneşin önüne kara bulutlar gelince güneş görünmez olur. Bu olay gerçek hayatta olabilecek bir durumdur. İkinci cümlede hayalî bir durum söz konusudur. Güneşin sabah olduğunu dört bir yana müjdelemesi, gerçek hayatta karşılaşılması mümkün olmayan bir durumdur.


Soru : b. Bu açıklamaya göre okuduğunuz metindeki gerçek ögeler ile hayalî ögeleri belirleyerek defterinize yazınız.


Cevap :

Metindeki gerçek ögeler ile hayalî ögeler şunlardır:

Gerçek Ögeler:

  • Aslanın fareyi gördüğünde ona zarar vermemesi.
  • Aslanın bir tuzağa takılması.
  • Farenin aslanı ağdan dişleriyle kemirerek kurtarması.

Hayalî Ögeler:

  • Ormanın sultanı olarak aslanın büyüklük gösterip fareye dokunmaması.
  • Fareye aslanın işi düşmesi ve fareyle aslan arasında bu şekilde bir dostluk kurulması.
  • Fare ve aslan gibi hayvanların insan gibi düşünüp hareket etmesi.

6. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metindeki kahramanların özelliklerini aşağıdaki tabloya yazarak karşılaştırınız.


Cevap :

Aslan

Fiziksel Özellikleri : Güçlü, büyük, ormanın sultanı

Kişilik Özellikleri : Merhametli, büyüklük gösteren, yardımsever

Fare

Fiziksel Özellikleri : Küçük, zayıf

Kişilik Özellikleri : Sadık, vefalı, cesur, dostlarına yardım eden


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde aslan, fareye niçin dokunmamıştır? Bu iyiliğin karşılığını nasıl almıştır?


Cevap : Aslan, fareye dokunmayarak ona bir büyüklük göstermiş ve merhametli bir davranış sergilemiştir. Bu iyiliğinin karşılığını ise bir gün avcıların tuzağına düştüğünde almıştır; fare, aslanın ağlarını dişleriyle kemirerek onu tuzaktan kurtarmıştır.


8. ETKİNLİK


Soru : “İyilik eden iyilik bulur.” atasözünden hareketle yardımseverlik ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Konuşmanızda beden dilinizi etkin kullanmaya dikkat ediniz.


Cevap : “İyilik eden iyilik bulur” atasözü, yapılan iyiliklerin bir gün kişiye olumlu bir şekilde döneceğini ifade eder. Yardımseverlik, toplumsal dayanışmayı ve güçlü ilişkileri destekleyen en önemli değerlerden biridir. İnsanlar birbirlerine yardım ettiklerinde, hem kendilerini mutlu hissederler hem de çevrelerinde pozitif bir etki bırakırlar. Bu iyilikler, bir gün bizim de yardıma ihtiyaç duyduğumuzda karşımıza çıkabilir. Yardımsever olmak, sadece bir başkasının ihtiyacını karşılamak değil, aynı zamanda kendi iç huzurumuzu da bulmamıza yardımcı olur.


9. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda “Karga ile Tilki” metnini anlatan görseller verilmiştir. “Karga ile
Tilki” metnini araştırınız. Yaptığınız araştırmadan hareketle görselleri olayların oluşuna göre numaralandırınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86-87-88-89-90-91 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları


Soru : b. “Karga ile Tilki” metninde geçen olayları oluş sırasına dikkat ederek aşağıya yazınız.


Cevap :

  1. Karga, gagasında bir parça peynirle ağaca konar.
  2. Tilki, karganın dikkatini çekerek onunla konuşmaya başlar.
  3. Tilki, kargayı övüp sesinin güzel olduğunu söyleyerek onu şarkı söylemeye ikna eder.
  4. Karga, tilkinin söylediklerine inanarak övgüye kapılır ve şarkı söylemek için ağzını açar.
  5. Peynir ağzından düşer ve tilki hemen peyniri kapıp yer.
  6. Karga, tilkinin kendisini kandırdığını anlar ama artık iş işten geçmiştir.

10. ETKİNLİK


Soru : a. Karagöz ile Hacivat arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 91 Cevapları”

Soru : b. Hacivat’ın “Dâhiliye doktorumuzda bulunur.” cümlesinde gördüğü yazım
yanlışı nedir? Yazım yanlışını düzelterek cümlenin doğru hâlini aşağıya yazınız.


Cevap :

Yanlış: “Dâhiliye doktorumuzda bulunur.”

Doğru: “Dâhiliye doktorumuz da bulunur.”

Açıklama: Cümlede “da” ekinin ayrı yazılması gerektiği için yazım yanlışı yapılmıştır.


Soru : c. Defterinize içinde hayalî ögeler olan bir metin yazınız.


Cevap :

Bir zamanlar gökyüzünde yaşayan bir bulut ailesi varmış. En küçük bulut, yeryüzüne inip insanları görmek istermiş. Bir gün dileği kabul olmuş ve yeryüzüne doğru süzülerek bir çocuk gibi yağmur damlası şeklinde inmiş. İnsanlar, bu tatlı yağmur damlasının yüzlerini güldürdüğünü fark etmiş.

Küçük bulut, herkesin neşeyle şarkı söylediğini görünce çok mutlu olmuş ve onlara gökkuşağını hediye etmek istemiş. Gökyüzüne döndüğünde tüm renkleri toplayarak dünyaya kocaman bir gökkuşağı göndermiş. O günden sonra yağmurdan sonra mutlaka bir gökkuşağı belirir olmuş.



 

Our Score