4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-100-101-102-103 Tuna Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf  Türkçe Ders Kitabı Eksilmeyen Buğday Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Eksilmeyen Buğday Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103 Cevapları, paylaşmanın ve bereketin anlamını öğrencilerin kavramasını sağlayan etkinliklerle doludur. İlkokul 4. Sınıf Türkçe Kitabı Eksilmeyen Buğday Metni Etkinlik Cevapları, buğdayın eksilmeyen bereketi üzerinden yardımlaşmanın önemini vurgulayan bir anlatım sunar.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Tuna Yayıncılık”

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin okudukları metni daha iyi anlamalarını sağlarken, 4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103 Tuna Yayıncılık sayfalarında yer alan etkinliklerle toplumsal değerlerin öğrenilmesine katkı sağlar.


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99-100-101-102-103


Hazırlanalım


Soru : Aslıhan bir hikâye yazmaktadır. Aslıhan’ın hikâyesinden alınan bazı cümleler aşağıda verilmiştir. Sizce Aslıhan’ın hikâyesinin teması nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Aslıhan’ın hikâyesinin teması fedakârlık olabilir. Hikâyede yer alan cümlelerde karakterin arkadaşları için kendinden ödün verdiği, büyük bir özveriyle davrandığı ve maddi-manevi birçok şeyden feragat ettiği görülüyor. Aslıhan, karakterinin çevresine karşı yaptığı fedakârlıkları ve karşılıksız yardımları vurgulayarak hikâyede fedakârlığın önemini anlatmak istiyor olabilir.


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Eksilmeyen Buğday” adlı bir metin okuyacaksınız. Sizce bu metin neden söz ediyor? Tahmininizi aşağıya yazınız.


Cevap : “Eksilmeyen Buğday” adlı metin, muhtemelen birisine yardım eden bir kişinin buğdaylarının bereketlenmesi ya da sahip olduklarının artması üzerine olabilir.


2. “Eksilmeyen Buğday” metninin görselini inceleyiniz. Görselden hareketle metnin konusunu tahmin ederek aşağıya yazınız.


Cevap : Görsele göre, metnin konusu birbirine çok bağlı iki kardeş ya da iki dostun dayanışma içinde birbirine yardım etmesi olabilir.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri, anlamlarının başında boş bırakılan yerlere yazınız. Daha sonra kelimelerdeki renkli harfleri sırasıyla kutucuklara yazarak şifreyi bulunuz.


Cevap :

  • Fedakârlık : Bir amaç uğruna veya gerçekleştirilmesi istenen herhangi bir şey için kendi çıkarlarından vazgeçme, özveri.
  • Çuval : Pamuk, kenevir veya sentetik iplikten dokunmuş büyük torba.
  • Ambar : Genellikle tahıl saklanan yer.
  • Bölüşmek : İki veya daha çok kimse aralarında herhangi bir şeyi paylaşmak, üleşmek, payını almak, taksim etmek.
  • Evli : Evlenmiş olan (kadın veya erkek).
  • Gizli : Başkalarından saklanan, duyurulmayan, saklı kalan.
  • Sarılmak : Kollarını dolamak, kucaklamak.

Şifre : KARDEŞLİK


3. ETKİNLİK


Soru : a. “Geçim konusunda kimse kimseye yük olmamalıdır.” anlamına gelen atasözünün kelimeleri karışık olarak verilmiştir. Bu atasözünü belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : Allah kardeşi kardeş yaratmış, kesesini ayrı yaratmış.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : b. Atasözlerinin bir metne ne gibi katkısı olduğunu söyleyiniz.


Cevap : Atasözleri, bir metne derinlik ve anlam katar; okuyucuya mesajı daha çarpıcı ve akılda kalıcı şekilde iletir.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.


1. İki kardeş ne işle uğraşıyormuş?


Cevap : Çiftçilik yaparak buğday topluyorlarmış.


2. Kardeşler buğdayları nasıl paylaşıyormuş?


Cevap : Topladıkları buğdayı eşit bir şekilde bölüşüyorlarmış.


3. Küçük kardeş ağabeyi hakkında ne düşünüyormuş?


Cevap : Küçük kardeş, evli ve çocuklu olan ağabeyinin daha fazla buğdaya ihtiyacı olduğunu düşünüyormuş.


4. Büyük kardeşin yaptığını doğru buluyor musunuz? Nedenini açıklayınız.


Cevap : Evet, doğru buluyorum çünkü büyük kardeş, kardeşinin gelecekte ihtiyaç duyabileceği buğdayı ona yardım amaçlı veriyor. Bu, kardeşine duyduğu sevgi ve fedakârlığı gösteriyor.


5. İki kardeşin de ambarındaki buğday neden azalmıyormuş? 


Cevap : Her gece birbirlerinin ambarına gizlice buğday taşıdıkları için buğdayları hiç eksilmiyormuş.


5. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin ana fikrini belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap : Ana Fikir : Gerçek sevgi ve kardeşlik fedakârlık yapmayı gerektirir; iyilik ve düşüncelilik, paylaşılan şeyleri bereketlendirir.


6. ETKİNLİK


Soru : a. Bu açıklamaya göre “Eksilmeyen Buğday” metninin serim, düğüm ve çözüm
bölümlerinde neler anlatıldığını aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Serim: İki kardeşin birlikte çiftçilik yaptığı ve topladıkları buğdayı eşit olarak bölüştüğü anlatılıyor.
  • Düğüm: Kardeşlerin, birbirlerini düşünerek gece vakti gizlice birbirlerinin ambarına buğday taşıması anlatılıyor.
  • Çözüm: Kardeşler bir gece karşılaşınca gerçeği öğrenip birbirlerine sarılıyor ve fedakârlığın gücünü anlıyorlar.

Soru : b. Hikâye edici metinlerde şahıs kadrosu, olay, mekân ve zaman gibi unsurlar
bulunur. Buna göre “Eksilmeyen Buğday” metninin unsurlarını aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Şahıs Kadrosu: Büyük kardeş ve küçük kardeş
  • Mekân: Kardeşlerin yaşadığı köydeki çiftlik ve buğday ambarları
  • Zaman: Belirgin bir zaman verilmemiş, ancak köy hayatının sürdüğü bir dönem
  • Olay: Kardeşlerin birbirine gizlice buğday taşıması ve sonunda bunun farkına vararak fedakârlıklarını anlamaları

4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin kahramanlarının kişilik özelliklerini belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap :

Büyük Kardeş Kişilik Özellikleri:

  • Fedakâr: Kardeşinin geleceğini düşünerek ona buğday bırakıyor.
  • Sevgi dolu: Kardeşi için her gece kendi buğdayından fedakârlık yapıyor.
  • Sorumlu: Ailesi ve kardeşine karşı sorumluluk hissediyor.

Küçük Kardeş Kişilik Özellikleri:

  • Düşünceli: Ağabeyinin ailesi olduğu için ona daha çok buğday bırakmak istiyor.
  • Alçakgönüllü: Kendi ihtiyacını geri planda tutarak abisine yardım etmeye çalışıyor.
  • Fedakâr: Kendi payından feragat ederek ağabeyine destek oluyor.

8. ETKİNLİK


Soru : “Küçük kardeş evli olmadığı için buğdayı eşit şekilde bölüşmeyi doğru bulmamış.” cümlesinin neden ve sonuç bölümlerini belirleyerek ilgili yerlere yazınız.


Cevap :

Neden: Küçük kardeş evli olmadığı için daha fazla buğdaya ihtiyacı olmadığını düşünüyor.

Sonuç: Bu yüzden buğdayı eşit şekilde bölüşmeyi doğru bulmuyor.


9. ETKİNLİK


Aslı = Kardeşlik konusunda ne düşünüyorsunuz?
Melis = Ben kardeşliğin fedakârlık olduğunu düşünüyorum.
Yağız = Ben bu konudaki fikrimi söylemek istemiyorum.
Mert = Bence kardeşlik, yardımlaşma ve dayanışmadır.

Soru : Dört arkadaş arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyarak soruları
cevaplayınız.


1. Arkadaşlarınızla bir konuda farklı düşündüğünüz oldu mu? Olduysa bu durumda neler hissettiniz?


Cevap : Evet, oldu. Farklı düşündüğümüzde ilk başta biraz şaşırabiliyorum ama sonra onların bakış açısını anlamaya çalışıyorum. Farklı düşünceleri duymak bana yeni fikirler kazandırıyor.


2. Bir konu hakkında herkesin aynı düşünmesi mümkün müdür? Neden?


Cevap : Hayır, mümkün değil. Herkesin farklı deneyimleri, düşünceleri ve bakış açıları var. Bu nedenle aynı konuda farklı düşünceler ortaya çıkması çok doğal.


3. Bir konuda farklı düşüncelere sahip kişiler birbirine karşı nasıl davranmalıdır?


Cevap : Saygılı ve anlayışlı olmalılar. Kendi düşüncelerini ifade ederken başkalarının da düşüncelerine saygı göstermeliler. Farklı düşüncelere açık olunduğunda daha verimli ve anlamlı bir iletişim sağlanabilir.


4. “Kardeşlik” konusundaki duygu ve düşünceleriniz nelerdir? Bunları arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Kardeşlik, fedakârlık, sevgi, yardımlaşma ve dayanışma demektir. Kardeşler, iyi ve kötü zamanlarda birbirlerinin yanında olup destek olurlar. Bu bağ, güçlü bir güven duygusu sağlar ve hayat boyu yanımızda olur.


4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : a. Aşağıda soru işaretinin kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Tuna Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları”

Soru : b. Aşağıdaki cümlelerden sonuna soru işareti (?) getirilmesi gerekenlerin yanındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

Hava karardı mı hemen eve geleceksin
(✔) Yozgatlı mısın yoksa Kırıkkaleli mi
(✔)  Ne zaman bitecek toplantı
(✔)  Amcanız orada bulunanlara ne diyordu
Uzak akrabalarının neden gelmediğini sordu
Akşam oldu mu sürüler döner
(✔) Yeni açılan okul hakkında ne düşünüyorsunuz
(✔) Çok yakından mı geliyor bu sesler
Uzak mı uzak bir kente taşınırlar


Soru : c. Aşağıya “Kardeşlik fedakârlıktır.” ana fikrini işleyen karşılıklı bir konuşma yazınız. Yazınızda soru cümlelerine de yer veriniz.


Cevap :

Aslı: Kardeşlik deyince aklına ne geliyor, Melis?

Melis: Bence kardeşlik, fedakârlıktır. Mesela, bazen kendi ihtiyaçlarımızı bir kenara koyarak kardeşimizin mutluluğunu düşünmek değil midir?

Aslı: Evet, öyle. Peki, sen kardeşin için hiç fedakârlık yaptın mı?

Melis: Tabii ki! Geçen hafta kardeşim hasta olduğu için onun yapması gereken bir işi ben üstlendim. Onu mutlu etmek bana da mutluluk verdi. Sen de kardeşin için böyle bir şey yapar mıydın?

Aslı: Kesinlikle yapardım! Bence kardeşler zor zamanlarda birbirine destek olmak için vardır. Sence de öyle değil mi?

Melis: Katılıyorum. Kardeşlik, karşılıklı anlayış ve destekle daha da güçleniyor.


Soru : Toplum olarak kimlere ya da nelere saygı duyduğumuzu araştırınız (“Saygı” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).


Cevap :

Madde Madde Toplum olarak saygı duyduğumuz kişiler ve değerler genellikle şunlardır:

  1. Aile büyükleri: Anne, baba, dede ve anneanne gibi büyüklerimize sevgi ve saygı duyarız; onların tecrübelerinden faydalanırız.
  2. Öğretmenler: Bilgi ve deneyimleriyle bize yol gösteren öğretmenlerimize saygı duyarız.
  3. Emek veren insanlar: Toplumumuz, zor şartlarda çalışan kişilere, çiftçiden işçiye kadar emeğiyle geçinen herkese saygı gösterir.
  4. Doğa ve çevre: Doğaya, hayvanlara ve çevreye saygı göstererek onları koruma sorumluluğu taşırız.
  5. Milli değerler: Bayrağımız, İstiklal Marşı ve ülkemizin tarihine de büyük bir saygı duyarız.
  6. Farklı inanç ve görüşler: Hoşgörü anlayışı içinde, farklı inanç ve düşüncelere saygı göstermeye özen gösteririz.


 

Our Score